Hallo,
We moeten voor Duits een spreekoefening doen (die wel tamelijk belangrijk is, want ze telt een beetje mee voor ons examen) over: 'Was hat die funfte Klasse Ihnen gebracht?'
Nu hebben we maar één uurtje per week Duits, en dit is het tweede jaar dat we Duits krijgen, met als gevolg dat ik echt totáál geen Duits kan! Ik kan amper een werkwoord vervoegen in de tegenwoordige tijd, de verleden tijd hebben we nog nooit gezien, en als naamvallen hebben we alleen nog maar de nominatief en accusatief gezien, plus dat ik de woordenschat helemaal niet beheers. Het is dus heel erg moeilijk voor mij. Ik heb gewoon alles opgezocht in de woordenboek, en geprobeerd om op een zo logische mogelijke manier zinnen te maken.
Het zou dus erg leuk zijn als iemand het wil nakijken en de
fouten eruit wil halen.

Schrijfwijze, hoofdletters, etc is niet belangrijk, ik moet het niet schriftelijk afgeven, maar gewoon opzeggen.
Alvast bedankt!
Was hat die funfte Klasse mich gebracht?
Die funfte Klasse hat mich umfassend sehr Gute Dingen gebracht.
Ich habe vele Dingen gelernt. Es was manchmal ein bischen schwer, aber auch nicht ZU schwer! Besonders Mathematik was schwierig, aber wir hadden vor alles mehr Arbeit.
Ich habe auch viel SpaB gemacht!
Wir haben ebenso Gute Lehreren gehabt, daB is auch wichtig!
Somit da waren nette und weniger nette Dingen. Die nette dingen waren das SpaB und es lachen, und wir haben nette Exkursionen gemachen, zum Beispiel zu Ieper.
Die weniger nette dingen waren es viele Arbeit und die schlechte Prufungen.