Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2007, 22:59
koos20
koos20 is offline
Hallo, heeft iemand dit of is er wat tegen te doen?

hier is de link van het verhaal
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1615894

ik weet iniedergeval dat 4bier helpt, hiervan gaan de aders wijder staan schijnbaar.
maar om nou elke dag te gaan zuipen lijkt me ook geen goed idee
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 09:59
Verwijderd
Volgens mij is het juist niet goed om dingen te gebruiken waarvan de aders open gaan staan (iig niet dingen als bier), want juist als ze daarna weer gaan krimpen kun je, dacht ik, weer hoofdpijn krijgen...het één houdt het anders dus instand.

Er is op internet zo'n hoofdpijntest te vinden...doe die eens en/of ga eens langs je huisarts. Bij migraine is er lang niet altijd een aanwijsbare oorzaak...maar er bestaan wel richtlijnen bv. qua eten, drinken, daginvulling, enz. Ook zijn er medicijnen die je zou kunnen proberen, enz.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:13
zeep007
zeep007 is offline
Hey, ik heb hier ook geregeld last van. En ook met dezelfde regelmaat.
Het is een tijdlang spanningshoofdpijn geweest, daarna migraine.
Nu is het officieel een mengbeeld van spanningshoofdpijn en migraine.

Ik ben er voor naar de fysio geweest, om nek en schouders te masseren voor ontspanning. Dit werkte bij mij averechts.
Ik ben naar de neuroloog geweest, en heb medicijnen gekregen voor de migraine. Aan spanningshoofdpijn kon weinig worden gedaan.
Ik moest maar op Yoga ofzo.

Nu weet ik niet wat jij hebt, of het migraine is, spanningshoofdpijn of wat dan ook. Maar ga naar een neuroloog voor uitsluitsel. (en officiele diagnose)
Verdere misschien behulpzame tips:
Neem tijd voor jezelf, als je een spanningsgrens over gaat neem dan rust, neem niet teveel hooi op je vork. Eet gezond en regelmatig. Drink goed, (water). Als je net zoals ik veel paracetamol slikt, probeer daarmee te minderen. Want hiervan kan je weer afhankelijke hoofdpijn krijgen. Geen koffie, chocola, of andere caffeine houdende producten nemen. Ventileer altijd je huis, en ga op Yoga!

Over je werk topic ken ik geen tips. Ik stuit ook alleen maar op onbegrip, en blijf zoveel mogelijk doen. Ook al heb ik hoofdpijn, maar ik studeer en dan is dat misschien iets makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 14:21
Verwijderd
Je hebt, neem ik aan (omdat je er al mee naar het ziekenhuis bent geweest en alles), al wel medicijnen geprobeerd die een migraine aanval zouden moeten voorkomen of afremmen? En dan bedoel ik geen pijnstillers.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten