Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2007, 14:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Mijn vriend en ik willen eind van deze zomer graag naar Brazilië (last minute), maar hebben daar geen speciale reden voor, behalve dat het dan gewoon mooi, leuk en ver weg klinkt We gaan ook nog wel langs het reisbureau voor informatie over belangrijke dingen die we moeten weten en welke gebieden interessant voor ons zijn, maar als er hier mensen met ervaringen zijn, vind ik dat ook wel leuk om te horen

We willen het liefst relaxen op een mooi stand combineren met leuke culturele ondernemingen en wel ook wat meer zien van het land dan alleen het strand. We hebben wel wat budget, maar niet bijzonder veel ofzo. Iemand leuke tips of ervaringen?
Oud 31-05-2007, 18:37
Marka
Marka is offline
Ik wil +/- 8 maanden door Zuid-Amerika reizen, waaronder Brazilië. Ik wil dus ook wel tips! Ben er 1 keer 1 weekje geweest, in Porto Seguro maar zo bijzonder was dat niet. Wel mooi enzo, maar ik heb niks van de cultuur meegekregen.
Oud 06-06-2007, 22:48
vedetje
vedetje is offline
Rond nieuwjaar ben ik naar Brazilië op vakantie geweest, een dag of 10.

In de provincie Santa Catarina, aan de kust, in wat verschillende plaatsen doorgebracht.

Florianapolis, de provinciehoofdstad, daar kan je goed winkelen , en zijn er wel 100 verschillende stranden te vinden, waaronder stil water (binnenzee, het is namelijk een schiereiland) en water met golven (de oceaan).

Camboriu, vond ik persoonlijk het leukst, is het enige strand van Zuid-Brazilië die een dijk heeft (als ik me niet vergis), vond ik heerlijk om te surfen, echt prachtig de zee, de golven, de zon, mooi wit zand... hehe, krijg er zo weer zin in!

En daar vlakbij heb je de stad Blumenau, helemaal Duits (met bierfeesten inclusief) wat je als wat 'cultuur' zou kunnen beschouwen. In hoe verre je cultuur kunt vinden in Zuid-Amerika vraag ik me echt af!

Ik herinner me uit wat toeristenfoldertjes dat de provincie best nog veel te bieden heeft, bv. ook natuurreservaten enzo, misschien moet je maar eens informeren in het reisbureau...

Wat nog, uhm, het is niet echt aan te raden Rio de janeiro of Brasil te gaan, qua veiligheid zijn deze steden erg onbetrouwbaar.

Maar ben je echt beperkt in budget, dan kies je beter een ander Zuid-Amerikaans land, Brazilië is best duur, en de real is zich meer en meer aan het profileren!
Oud 10-06-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 06-06-2007 @ 23:48 :
In hoe verre je cultuur kunt vinden in Zuid-Amerika vraag ik me echt af!
Wat een rare opmerking . Ik vraag me af welke landen jij dan allemaal in Zuid- Amerika hebt gezien, of je hebt je ogen gewoon niet goed open gedaan.
Oud 10-06-2007, 22:45
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 06-06-2007 @ 23:48 :
Florianapolis, de provinciehoofdstad, daar kan je goed winkelen , en zijn er wel 100 verschillende stranden te vinden, waaronder stil water (binnenzee, het is namelijk een schiereiland) en water met golven (de oceaan).
Floripa is zoooooo geweldig! Ik heb daar echt in een enig hostel gezeten meteen aan het strand met een fantastische hosteleigenaar, Gekho. Eventueel kan ik nog wel achter zijn adres enzo komen, Theemuts, als je geinteresseerd bent. Ik heb ook nog geweldige foto's voor je. Het is wel op een eindje afstand van Florianopolis centrum (ongeveer 3 kwartier met een plaatselijke bus, maar ik vond dat nooit erg)

Een tip is: ga nergens alleen heen en mocht je naar Sao Paulo gaan, als er daar politie op straat komt te lopen, vluchten de illegale verkopers winkels in en iedereen volgt. Een beetje rare gewaarwording, maar dat is fijn als je dat weet.

Wat nog meer leuk is, is Curitiba, je kunt daar ook komen met een treintje door het regenwoud, echt geweldig.

Oh en Paranaqua, je kunt daar met allemaal boottochtjes naar omliggende eilanden, hele leuke wandelingen om te maken en ook ontzettend lekker stranden!

Ik ben ongeveer 3 weken in Brazilie geweest, als je wat wil weten kun je altijd even pm-en dan kan ik uitgebreid vertellen enzo over alles.
Oud 11-06-2007, 09:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Bedankt voor de reacties allemaal! Heb nu niet zo heel veel tijd, maar zal al jullie genoemde plaatsen eens verder uitzoeken en wat rondvragen bij het reisbureau. Foto's zijn misschien ook wel leuk om te zien (voor degene die dat aanboden), maar daar pm ik dan nog wel even over als ik meer tijd heb en vriendlief ook in de buurt is
Oud 18-06-2007, 13:56
toothfairy
toothfairy is offline
Zie nu pas het topic maar ik ben een paar jaar geleden 2 weken in Brazilië geweest. Heb dus niet echt veel verschillende plaatsen kunnen zien maar we zijn wel naar Iguaçu (watervallen) en (salvador de) bahia geweest. Vooral Iguaçu is zeker aan te raden. Indrukwekkende watervallen. Heb spijt dat ik niet naar het Amazonewoud ben kunnen gaan of zo. Wil ik zeker nog es doen. (maar ik weet niet of je dat meteen wil doen als je combinatie van strand en cultuur wil)

En idd, in Sao Paulo of Rio zeker niet alleen op straat rond lopen (en best ook niet als het donker is, maar het is daar veel sneller donker) en ook niet zomaar geld gaan afhalen "uit de muur" want dan zou je wel al es makkelijker kunnen "overvallen" worden, werd mij gezegd.

De zus vertrekt eind deze maand voor 5 weken en gaat een heel traject afleggen, dus als je daar later iets over zou willen weten, kan ik altijd wel es vragen.
Oud 27-06-2007, 01:16
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
shining schreef op 10-06-2007 @ 15:58 :
Wat een rare opmerking . Ik vraag me af welke landen jij dan allemaal in Zuid- Amerika hebt gezien, of je hebt je ogen gewoon niet goed open gedaan.
nja, ik doelde meer op het echte zuiden van zuid-amerika, in brazilië, chili en Argentinië ga je geen overblijfselen van maya's e.d. vinden. De indianen zijn allemaal uitgemoord of kruisingen met Europeanen, want dat is de bevolking grotendeels: afstammelingen van Europeanen. Een eigen cultuur vind je dan ook niet echt, in mijn ogen, wel een andere mentaliteit. Zoals de Franse mentaliteit verschillends is van de Belgische...

Nuja, het is grotendeels natuur, niet zoals de overbevolkte west-europese landjes waar je tot in het kleinste dorpje zelf 1 of ander Middeleeuws bouwwerk vindt (kapel/kerk...)

Ik woon al 2 jaar in Argentinië, dus ik bekijk het vanuit een ander oogpunt dan jij

Regels voor berichten