Hai! Zouden jullie ajb eerlijk jullie mening willen geven over het onderstaande stukje tekst?
-----------------------------------------------------
Verstopt in het paadje achter ons huis. Doodsbang dat ze me vinden. Ik probeer zacht te ademen zodat ze me niet horen. Het is een warme zomerse namiddag en we spelen verstoppertje. Ze vinden me niet. Ze vinden me nooit. Ze openen de poort van onze tuin. Zo gaat dat altijd. Wetend dat onze hond rechtstreeks naar mij zal rennen. Hij blaft, kwispelt en heel even voel ik me echt gelukkig.
Dan schrik ik wakker, midden in de nacht, een nacht in 2007. Het gelukkige gevoel is weg, ik voel me alleen. Binnen een paar seconden ben ik klaarwakker en weet ik weer hoe het zit. Geen verstoppertje. Ik studeer, ben volwassen en lig in de knoop met mezelf. Hoe wakkerder ik word, hoe verdrietiger ik me voel. Waarom? Waarom kan ik me niet meer zo voelen als toen? Piekerend val ik in slaap, een slaap zonder droom.
Half 8, de wekker gaat. Ik voel me gebroken, gesloopt, doodop. Langzaam verander ik in haar. Ik verander in haar voor de rest van de dag. Vanaf het moment dat mijn kamerdeur opengaat, tot het moment dat hij 's avonds sluit. Het meisje met het masker. Het masker groot genoeg en zij gelukkig verstopt. Totdat ze ’s avonds weer mij is. Totdat ik 's avonds in bed lig, nadenkend over hoe het spel vandaag ging. Want ze vinden me niet. Ze vinden me nooit. Verstoppertje, als 18-jarige, en geen hond die haar vindt…
|