Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() belgisch-nederlandse woorden blijkbaar maar ik wist niet dat jullie het woord kleutertuin hadden ingeruild voor een engels woord ![]() (wat mij als taalpurist nogal stoort ![]() het verhaal tot nog toe doet me enorm denken aan die verhaaltjes van carry slee ( ik schaam me dat ik de naam ken ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 16-09-2006 om 20:27. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De Van Dale kent het woord kleutertuin ook niet btw.
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 16-09-2006 om 20:28. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mevrouw Vermelden kwam Anna zwijgend oppikken. Ze wisselde enkele woorden met de secretaresse en nam Anna toen mee door de gangen. Anna's hart bonkte in haar keel en mevrouw Vermelden keek koppig naar haar zwarte pumps.
In de auto barstte ze los. 'Wat is dat in hémelsnaam voor onzin, Anna?' Anna keek haar zwijgend aan. 'Mam, je moet...' 'Ik moet niets, jongedame! Vechten, hoe krijg je 't in je hoofd?' Mevrouw Vermelden snoof en vernauwde haar ogen, die op de weg gericht waren. Ze drukte op het gaspedaal. 'Ik ben zó teleurgesteld in je.' 'Mam...' 'En verwacht nu maar niet dat je er met een paar daagjes nablijven vanaf komt, kind!' viel haar moeder haar snauwend in de rede. 'O nee! Geen computer meer op je kamer, die haalt je vader er vandaag wel af...en je mobieltje wordt uiteraard afgepakt.' 'Mam', zei Anna wanhopig. 'Je moet naar me luisteren...' 'Anna!' Mevrouw Vermelden keek haar dochter kort aan. Er viel een koppige stilte in de auto, naast het zachte gesnor van de motor en het verkeer. Anna voelde tranen in haar ogen prikken, maar ze draaide zich af en keek uit haar raampje. Haar moeder zou haar niet zien huilen. Dat gunde ze haar niet. Mevrouw Vermelden schudde haar hoofd en sloot even haar ogen in een wanhopig gebaar. 'Véchten...Anna toch.' Haar stem klonk nu toch zachter, maar de trekken op haar gezicht waren hard en streng. 'Mam,' viel Anna uit. Ze draaide zich om, zodat haar moeder haar bleke, van tranen vertrokken gezicht kon zien. 'Waarom luister je niet naar mij?' Haar moeders ogen schoten heen en weer van de weg naar het vertrokken gezicht van haar dochter. 'Er valt niet veel uit te leggen, dacht ik zo,' zei ze kortaf. 'Dan dacht je verkeerd,' snauwde Anna. Er viel opnieuw een stilte. Er tikten enkele vroege regendruppels op de ruiten. Mevrouw Vermelden schakelde de ruitenwissers in, die met een koppige vastberadenheid over het raam piepten. 'Sorry, Anna,' zei haar moeder toen beheerst. 'Ik overdreef. Maar ik denk niet dat je veel kan goedmaken met je woorden.' 'Wil je dan tenminste eerst luisteren?' gilde Anna. Mevrouw Vermelden beet op haar lip. 'Natuurlijk, schat.' 'Ze lachten me uit.' Anna slikte. 'Ze waren echt gemeen, mam. Ze spraken expres luid genoeg zodat ik ze kon horen. En toen duwde ik Rosa. En nadat ik die drempel had overtreden, dacht ik niet meer na.' 'Dat is nooit slim,' onderbrak mevrouw Vermelden haar. 'Mám!' 'Ja, sorry, sorry...maar lieverd, je kan me niet tegenhouden om je mijn oordeel te geven.' 'Nee, dat weet ik,' zei Anna. Ze beet op haar lip.'Maar het was echt niet helemaal mijn schuld, mam.' 'Luister,' zei mevrouw Vermelden. Ze legde een hand op de trillende knie van haar dochter. 'Je biedt je verontschuldigingen aan aan dat meisje, en dan ga ik met de school spreken voor een oplossing voor die pesterijen. Goed?' Anna keek naar de gladde weg. 'Doe wat je wilt,' zei ze verbeten, 'maar ik bied mijn verontschuldigingen niet aan aan dat...aan dat...kind.' 'Heb je dan geen spijt van je vechtpartij?' vroeg haar moeder geschokt. 'Nee,' zei Anna en nu keek ze haar moeder recht aan. 'Ik heb er geen spijt van. Beter gezegd: als ik het over kon doen, zou ik precies hetzelfde gedaan hebben. Zonder twijfel.' En, geschrokken van haar eigen woorden, keek ze weer naar buiten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Anna liet zich met een vermoeide zucht op haar bed vallen. Haar moeder had haar met een medelevende blik gevraagd of ze iets wilde eten, maar ze het het aanbod afgewimpeld met een smoesje dat ze zich niet helemaal lekker voelde - wat trouwens toch waar was.
Anna wierp een blik op het model dat ze aan haar muur had geprikt. Ze had geen idee hoe het nu verder moest. Al had ze bijna niets gegeten die dag, toch voelde ze zich opgeblazen. Ze was een gevaarlijk monster, en nu wist iedereen op school het ook. Haar ogen gloeiden en haar maag borrelde. Ze moest echt overgeven. Misschien was het toch een goed idee om...ja, ze zou zich beter voelen. Ze stond op en strompelde naar de badkamer om nog eens over te geven. Toen ze doortrok en haar tandenborstel in haar mond trok om de vieze smaak te doen verdwijnen, klopte er iemand op de deur. Haar moeder stak haar hoofd om de deur. 'Ik hoorde je kokhalzen, lieverd. Gaat 't wel?' 'Hm,' zei Anna, terwijl ze een klodder tandpasta in de lavabo uitspoog. 'Heb je echt geen koorts?' drong haar moeder aan, terwijl ze haar dochter naar zich toedraaide en een hand op haar voorhoofd legde. 'Je voelt een beetje warm aan.' Anna ontweek de hand. 'Ik voel me prima.' 'Misschien moet je even gaan liggen. Zal ik je een kop thee brengen?' 'Nee, mam! Ik zeg toch dat 't goed gaat.' Haar moeder keek haar aan. 'Je voelde je al ziek. Misschien moet je morgen ook thuisblijven.' Anna mompelde iets. 'Wat zei je?' 'Ik zei,' zei Anna luid. 'Dat dat niet zo moeilijk zal zijn. Ik ben geschorst, weet je wel, en grote kans dat ik niet meer terug mag gaan.' 'Natuurlijk mag je terug!' zei haar moeder geschrokken. 'Lieverd, mensen worden niet van school gestuurd voor een vechtpartij!' Anna zweeg. Ze spoelde haar mond na met kraanwater en veegde met haar hand langs haar mond. 'Ja, wathever, mam,' zei ze bot. 'Ik heb hier gewoon even geen zin in, oké? Ik ga naar mijn kamer.' Haar moeder probeerde te glimlachen. 'Oké schat. Ik breng je wel wat thee.' 'Ik hoef geen thee!' schreeuwde Anna. Ze holde naar haar kamer en draaide de deur op slot. Ze drukte haar gezicht in haar kussensloop. Ze moest niet zo bot doen. Alles was goed nu. Haar maag was leeg. Straks zou ze lang en slank zijn, net zoals Rosa, net zoals alle mooie meisjes. Dan zou alles goed zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Rond vier uur piepte Anna's computer als teken dat ze een e-mailberichtje had ontvangen. Ze kwam overeind van haar bed en legde het tijdschrift, dat ze door had zitten bladeren in een poging de tijd te doden, opzij.
You've got mail! Ze klikte het bericht aan en boog zich naar het scherm om het beter te kunnen zien. Kom online op msn. Het was afkomstig van een onbekend e-mailbericht. Nieuwsgierig schoof Anna haar cursor naar het groene mannetje in de rechteronderhoek van haar scherm om zich aan te melden op msn. Onmiddellijk zag ze een viertal pop-ups van onbekende e-mailadressen die wilden dat ze hen toevoegde. Ze accepteerde hen allemaal. Nauwelijks had ze dat gedaan of iemand zei iets. Doornoosj: Vuile @!#%$! Hoe kon je zoiets doen! Anna schrok. Ze klikte het bericht met een roodgloeiend hoofd weg en wilde haar aanvaller blokkeren, toen drie andere berichten omhoog schoten. Feejtuh: Als je weet wat goed voor je is, kom je niet meer terug naar school, bitch! Sweatheartjuhh: Hoe kon je dat doen! Arme Rosa! Ik zou maar uitkijken als ik jou was! Elske: Dik varken! Rot toch op! Met bonkend hart klikte Anna snel alle berichten weg en blokkeerde hen allevier. Ze wist wel waar dit over ging. Het waren Rosa en haar vriendinnen. Anna duwde haar bureaustoel weg van haar tafel. Ze voelde zich trillerig en toen ze in de spiegel keek zag ze dat ze knalrood was van machteloze woede. Op dat moment rinkelde haar telefoon. Met trillende hand bracht ze het toestel tot bij haar oor. 'Ja?' 'Dik varken! Monster!' Anna hapte naar adem. 'Hoe weet jij mijn nummer?' De stem lachte spottend. Het was duidelijk Rosa. 'Uit het jaarboek van vorig jaar, dombo. En ik zou maar uitkijken, als ik jou was. Je hebt een fout gemaakt en daarmee je eigen put gegraven. Om er straks in te v...' Anna drukte haar mobieltje uit en slingerde het op haar bed. Haar hart bonkte wild. Ze zou de kaart van haar gsm moeten veranderen, en zo een ander nummer aannemen. Op het bed begon het mobieltje weer te rinkelen. Anna zette het uit en stopte het toestel onder haar kussen. Ze liet zich op haar bed zakken en barstte in tranen uit. |
![]() |
|
mja ik blijf de tekst volgen in, ondanks mezelf
![]() 2 dingen die me meteen opvielen -ze spoog: spuigde lijkt me. Waarschijnlijk kunnen ze allebei maar spoog klinkt zo vulgair.. -afkomstig van een onbekend emailbericht: emailadres lijkt me
|
Ik vind het tot nu toe behoorlijk saai eigenlijk. Als het zo ongelooflijk voorspelbaar is (ik heb gelezen tot de vechtpartij) dan kan je nog zo vlot schrijven, ik vind het niet boeiend. Er moet meer inzitten, een diepere laag ofzo waardoor het wel interessant is. Over elk onderwerp dus ook boulimia valt echt nog wel iets te schrijven, maar dan moet je je toch afscheiden van de rest. De psychologie in dit stuk is te simpel.
Buiten dat, ik boulimia niet veel extremer? Boulimia is toch dat je vreetbuien hebt van een paar uur ofzo waarbij je alles, maar dan ook echt alles wat in je omgeving te eten is naar binnen gooit? In dit geval eet ze gewoon ontzettend ongezond en gooit het er dan uit, ik weet niet of dat wel echt boulimia is, dan wel niet misschien anorexia. |
![]() |
||
Citaat:
|
|