Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nederlandse taal en cultuur op het WO.
Als je echt redactrice wilt worden kun je misschien toch beter kijken naar HBO studies, het WO is wetenschappelijk en dus niet specifiek beroepsgericht.. Bovendien geloof ik dat de HVA een speciale redactionele studie heeft. Bijv: http://www.voltijd.hva.nl/media-info...-communicatie/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik doe nu vwo, en wil hierna journalistiek gaan doen. Heeft iemand nog andere opties van opleidingen die leuk zijn, in de trant van journalistiek op HbO of Wo |
![]() |
||
Citaat:
** Letteren of communicatiewetenschappen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
master journalistiek aan de vu: http://studiegids.vu.nl/home_file.cf...y-2007&taal=NL
zowel aan vu als uva ziet er behoorlijk praktijkgericht uit, dus daarvoor zou ik niet speciaal hbo kiezen. hoewel je natuurlijk dan wel eerst 'n bachelor moet doen..
||
Citaat:
![]() Ik heb wat rondgevraagd en wat hierboven ook al gezegd is, om een baan bij bijvoorbeeld de volkskrant te krijgen heb je geen journalistieke opleiding nodig, wanneer je een universitaire opleiding hebt afgerond kun je er vanuit gaan dat je genoeg vaardigheden hebt om goed te kunnen schrijven. Zelf heb ik lang getwijfeld tussen filosofie, communicatiewetenschap en media&cultuur als bachelor, ik ga nu dat laatste doen aan de UvA en waarschijnlijk met de master journalistiek of redacteur/editor. Succes met kiezen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Of bij WO-communicatiewetenschappen ook? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf twijfel ik ook omdat ik nu een Nprofiel heb en dan ineens zo'n studie wil gaan doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb dus het zelfde dilemma als jij. Ik heb me nu ingeschreven bij de VU voor de studie Communicatie en Informatiewetenschappen. Dit leek mij net iets meer geschikt dan de gewone versie van Communicatiewetenschappen, het is aan de Faculteit der Letteren en je leert er intensief een extra moderne vreemde taal. Na de opmerking over dat het gewoon bedrijfscommunicatie is twijfel ik toch weer! ![]() Ik twijfel nu tussen Sociologie, Algemene Cultuurwetenschappen en dus Communicatie en Informatiewetenschappen... iemand ervaring met 1 van deze opleidingen? Maar even terugkomend op jouw bericht, ik heb ook getwijfeld over de studie Media en Cultuur maar heb gehoord dat dat echt alleen maar over film gaat, print media praten ze niet eens over (behalve in je master dan.). En verder idd zoveel mogelijk ervaring op proberen te doen tijdens je studie! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Universitaire studie om later iets te doen in journalistiek Riantje | 76 | 03-05-2006 09:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Writing for Performance Riantje | 5 | 07-03-2006 17:31 | |
Studeren |
Journalistiek en VWO Riantje | 22 | 09-04-2005 16:08 |