Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2007, 20:17
anoniempje22
anoniempje22 is offline
Heyyy..
Oke.. omdat het nogal aan me knaagt (en terecht..) en ik er liever niet met iemand van m'n vriendinnen over praat, kwak ik hier even m'n ei neer..

Ik ga al een tijdje om met 2 jongens , en ik houd van ze allebei, en dat is in beide gevallen wederzijds. Ik heb dus eigenlijk 2 relaties naast elkaar.. die ieder steeds meer voor me zijn gaan betekenen. Maar natuurlijk moet er uiteindelijk een knoop doorgehakt worden. Al moet ik toegeven dat ik al bijna gewend ben aan het hebben van 2 tegelijk.. en dat moet ik absoluut niet hebben.

Hoe het zo is gekomen? Ik heb het met mijn nuchtere hoofd allemaal laten gebeuren, terwijl ik vanaf de eerste ontwikkelingen wist dat ik het nooit lang vol zou kunnen houden.

Een ervan is mijn ex, met wie ik 1,5 jaar heb gehad, maar met wie het met mij lange tijd niet goed ging. Dit kwam door situaties om ons heen, maar ook dat we vergingen van de stress, en het nogal op elkaar afreageerden. We zaten in omstandigheden waarin we niet eens bij elkaar konden slapen, over de vloer konden komen, en elkaar altijd buitenshuis moesten ontmoeten. Toen het uit ging, was ik er kapot van en heb ik S. leren kennen. Maar in de tijd dat het uit was, heb ik geen dag niet aan C, mijn ex gedacht, die ik erg miste.
In de tijd dat het uit was (een paar maanden) heb ik wel het gevoel en van mensen om me heen gehoord dat ik gegroeid ben, en dat het me zeker goed had gedaan om even los te zijn gekomen van alle problemen die aan mij en C. vast zaten. Ik genoot van m'n vrijgezellenleven, kreeg (veel) beter contact met mijn vrienden en werd een stuk zelfverzekerder en opener. Toch miste ik altijd nog C. omdat we veel op elkaar lijken, elkaar altijd lijken te begrijpen en we toch leuk met elkaar konden praten en heerlijk met elkaar konden vrijen..

Het begin van de relatie met S. was eigenlijk gebaseerd op seks, en genegenheid zoeken bij elkaar. We waren beide eenzaam. Later kwamen we dichter tot elkaar, en begonnen we elkaar vaker te zien, ook elkaars vrienden, het begon op een verkering te lijken. Kort erna veranderde onze relatie in een 'echte', na een tijdje zeiden we zelfs tegen elkaar dat we van elkaar hielden, al ben ik er nooit helemaal achter of ik dat niet te snel heb gezegd en of ik het ook echt meen op de manier zoals hij het bedoeld.

Toen ik weer contact kreeg met C. had ik net een paar weken een opbloeiende relatie met S. Het voelde echter heerlijk om C. weer een beetje terug te hebben in mijn leven, al zat er nog veel twijfel vast tussen ons, zou het nog lukken? In beide gevallen zouden we veel moeten verzetten om weer terug bij elkaar te kunnen komen, niet alleen in afstand (we wonen in verschillende steden en allebei thuis) maar ook met de vrienden en familie die het bergafwaarts hebben zien gaan tussen ons.
Maar voor mijn gevoel zou ik het er zó voor over hebben om mijn relatie met S. af te zeggen voor C. om met hem weer te beginnen.. maar misschien maakt dit mij juist erg bang, wat betekent nog écht wat voor mij?

-Hoe het nu zit dus, is dat ik met S. een prille maar ook nog onzekere relatie heb. Ik ben niet zeker van ons, en zit met m'n hoofd nog altijd erg vaak bij C. Maar ergens vind ik het ook erg fijn met S. omdat ik me geborgen en zelfverzekerd voel bij hem.

Met C. voel ik me 'vertrouwd', ik ken hem door en door, en we hebben ongeveer dezelfde interesses, die ik met S. niet helemaal heb. Ook op de een of andere manier houdt de spanning tussen ons niet op.. wat mij aan trekt..? Wel zo, is dat toen we elkaar weer zagen, we weer wat kleine irritaties en spanningen terug kwam, maar dat nemen we maar op de koop toe tot nu toe.

Ik hou van beiden.. voor zover ik dat kan/mag zeggen.
Maar wat zouden jullie doen in deze situatie?
Het is niet eerlijk van me dat ik dit al een tijdje vol houdt, maar ik weet dat ik een knoop moet doorhakken. Mijn ex, of mijn onzekere prille relatie met S. met wie ik niet echt kan zijn zonder aan mijn ex te denken?
De relatie met beide beeindigen is ook een optie, maar ik denk dat ik dan zou vergaan van schuldgevoel omdat ik het nooit zou kunnen opbiechten. Ook omdat ik teveel om ze geef.
Alvast bedankt voor het antwoorden... en bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Boze/verwijtende reacties het liefst persoonlijk.

Anoniempje22

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 20:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2007, 20:22
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als je met C. bent denk je niet aan S., maar als je met S. bent denk je wel aan C.
Daarnaast heb je S. leren kennen op het moment dat je net met C. was gebroken.
Het is niet echt liefde met S., meer sex en genegenheid.

Citaat:
voor mijn gevoel zou ik het er zó voor over hebben om mijn relatie met S. af te zeggen voor C. om met hem weer te beginnen
Kortom, eigenlijk heb je het antwoord zelf al gegeven.

edit: Als je met S. blijft zul je altijd spijt blijven hebben. Als je met C. gaat, gaat het misschien weer fout. Maar je bent nog jong genoeg om fouten te mogen maken dus doe dat.

Laatst gewijzigd op 17-05-2007 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 20:26
anoniempje22
anoniempje22 is offline
Als ik nu met C. ben, denk ik dus wel weer aan de genegenheid en wederzijds respect die ik heb met S. omdat die zo 'veilig' is, daar is nog niet veel mee mis gegaan..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 20:51
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het is net de vraag of je daar al aan toe bent, veilig.

Is het ook goed? Of is het gewoon? Aan de andere kant kun je namelijk kiezen voor soms slecht, soms goed. En dat het af en toe slecht gaat maakt het goede alleen maar beter.

Maarja, of het veilig is is de vraag.
Oud 17-05-2007, 21:22
Verwijderd
Twee tegelijk betekent dat je geen van beiden leuk genoeg vindt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 21:31
Moustache
Moustache is offline
Inderdaad, dan ben je niet echt verliefd.
Oud 17-05-2007, 22:03
juno
juno is offline
Expert spreekt. Neem C.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 22:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-05-2007 @ 22:22 :
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 22:14
Sushii
Sushii is offline
Wat juno zegt. Het ging niet voor niets uit, maar je voelt duidelijk veel meer voor C. dan voor S.

Ik zou het ook doen.
Oud 18-05-2007, 07:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sushii schreef op 17-05-2007 @ 23:14 :
Wat juno zegt. Het ging niet voor niets uit, maar je voelt duidelijk veel meer voor C. dan voor S.

Ik zou het ook doen.
Ja, zo komt het op mij ook over

Mocht het weer misgaan met C., dan moet je echt wat tijd voor jezelf nemen om weer tot rust te komen, en niet meteen in een nieuwe relatie stappen
Oud 18-05-2007, 08:07
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-05-2007 @ 22:22 :
idd.
Oud 18-05-2007, 09:55
Smokin'
Smokin' is offline
Je houd in de eerste plaats van jezelf en de reden waarom het zo loopt is de volgende. Jij bent bang en onzeker. Je houd S aan omdat hij 'for granted' genomen kan worden, C hoop je terug te krijgen maar met hem zijn de zaken onzekerder van aard. Tot daar complete duidelijkheid over is houd je S aan, want god verhoede dat je nog eens zonder de voortdurende affectie en aandacht vane en kerel zou komen te zitten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 18-05-2007 @ 10:55 :
De reden waarom het zo loopt is de volgende. Jij bent bang en onzeker.
Of ze is gewoon een bitch
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 18:53
gurl19
gurl19 is offline
Ik herken deze situatie wel. Mijn ex wil mij nu ook terug. Maar ik kies voor mijn nieuwe vriend. Als ik terug naar mijn ex zou gaan zou ik mijn hele leven af vragen wat er was gebeurd als ik voor de ander had gekozen.

Ook weet ik heel goed dat de relatie met mijn ex niet voor niets is uitgegaan, en ik vraag me af het dan wel opeens zou werken. Ook is het soms lastig om verschillende gevoelens die je voelt te kunnen benoemen en te scheiden.

Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar je moet proberen er achter te komen wat je nu voelt en wat je wilt. Maar persoonlijk zou ik S. niet meteen aan de kant doen voor je ex.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 19:47
Verwijderd
Ik denk anoniempje dat je het best met C verder kunt gaan. De relatie die je met S hebt is in mijn ogen meer vriendschappelijk. Ik zou je wel aanraden om het nu iets anders aan te pakken met C, zodat die irritaties en spanningen minder worden.

Verwijtende reacties naar Anoniempje was natuurlijk te verwachten, maar ik vind het eigenlijk een beetje lomp. Ze weet zelf heel goed dat ze niet goed bezig is en dat hoeven jullie haar dus echt niet te vertellen. Bovendien, geen mens is perfect, zoiets kan iedereen overkomen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 10:19
thegoodlife
thegoodlife is offline
Begin een trio.
Oud 19-05-2007, 13:16
Al Murphy
Al Murphy is offline
Met mister C. heb je anders toch al wel duidelijk genoeg bewezen dat het nooit iets zal worden. Het is al eens duchtig uitgeraakt, en ondertussen durf/wil je nog steeds niet 100% voor hem gaan, en is een fling met iemand met wie je blijkbaar nog niet eens je interesses deelt voldoende om je over de streep te halen om toch iets met hem (ev. als backup?) te beginnen.

Ik zie er niet veel toekomst in. Denk ook dat zo'n dubbele agenda niet lang vol te houden is, maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik. Het veiligste is denk ik als je het eens een tijdje wat rustiger aan doet...
Oud 20-05-2007, 15:18
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
eigenlijk ben ik het wel met murphy eens, stop beide relaties. En ga van een afstandje alles nog eens bekijken.

Citaat:
De relatie met beide beeindigen is ook een optie, maar ik denk dat ik dan zou vergaan van schuldgevoel omdat ik het nooit zou kunnen opbiechten. Ook omdat ik teveel om ze geef.
Zou je het wel kunnen opbiechten als je het met een van de twee uitmaakte? En afwijzen is altijd beter dan bedriegen.

Beëindig in ieder geval de relatie met S, en neem idd meer afstand van C, en denk dan nog eens goed na. En leg dit uit aan C (dat je na wilt denken).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 21:39
anoniempje22
anoniempje22 is offline
Hee mensen bedankt voor alle reacties, ik heb er heel erg over na gedacht maar ik denk dat ik nu een goede beslissing heb gemaakt.
Ik heb het contact zo goed als verbroken met C, en hou een vriendschappelijke relatie met S (ik dring hem van normale relatie terug tot vriendschappelijk.. dit is wederzijds nu)
S vertrekt overigens deze zomer naar het buitenland, dus dan zal ik helemaal een tijdje rustig aan kunnen doen.

Ben er op zich wel opgelucht over, maar echt gelukkig voel ik me er niet echt door op het moment. Dat komt nog hoop ik In ieder geval, ik dacht, laat ik het even laten weten, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 14:06
Nikneem
Nikneem is offline
Dus nu heb je geen van beide zeg maar? Lijkt me verstandig, vooral voor de 2 jongens
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 15:03
Verwijderd
Citaat:
anoniempje22 schreef op 28-05-2007 @ 22:39 :

maar echt gelukkig voel ik me er niet echt door op het moment. Dat komt nog hoop ik In ieder geval, ik dacht, laat ik het even laten weten, bedankt!
Wieso?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 17:45
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Nikneem schreef op 29-05-2007 @ 15:06 :
Dus nu heb je geen van beide zeg maar? Lijkt me verstandig, vooral voor de 2 jongens
Als je tussen twee vrienden moet kiezen, kies er dan voor om single te blijven. Wacht met iemand anders tot het overgewaaid is, en alles komt goed
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 18:34
M4fkees
M4fkees is offline
[i] ten eerste is het natuurlijk niet zomaar uit gegaan met C. daar moet een goede reden voor zijn geweest..

ten tweede voel je nog wat voor C. omdat jullie zoveel overeenkomsten hebben enzo,, maar opposites atractt

ten derde zou ik zowiezo niet verder gaan met S> want je hebt wat gekregen in de tijd dat jij liefde en troots nodig had dus het hadden op dat moment wel 80 S-en kunnen zijn als je snapt wat ik bedoel

maar goed mijn conclusie.. beide dumpen ook al geef je nog zoveel om ze.. en wees een tijdje vrijgezel.. dan vind je na een tijdje een super super leuke jongen,, waar je stapelverliefd op ben en vlinders in je buik van krijgt

ik antwoord dit naar eigen ervaring en k heb nu een hele leuke vriend!

ik wens je heel veel succes!!
(want het is best moeilijk! )

ps ik ben het eens met die boven mij!!

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:51
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
anoniempje22 schreef op 17-05-2007 @ 21:17 :
Heyyy..
Al moet ik toegeven dat ik al bijna gewend ben aan het hebben van 2 tegelijk.. en dat moet ik absoluut niet hebben.
Anoniempje22
Waarom moetje dat niet hebben? Omdat het enkelt niet correct is in de ogen van anderen?

Meisjes gaan los, en komen meer dan ooit tevoren voor de meest ranzige dingen uit.
Maar hey, het is normaal (denk ik).
Waarom zit je jezelf zo te "Punnen"? Als het werkt, werkt het toch?
Als jeecht zo ver bent te moetenkiezen. Tja. Je kan niet alles hebben he. Gwoon 1 kiezen en er dan voor gaan.
T is net als die twee kledingstukken en je kan er maar 1 van mee naar huis nemen.. Wat leerden jouw ervaring daarover?

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 17:05
wushuman
wushuman is offline
Ik heb 4 vriendinnen naast elkaar en ben van plan
om er nog een paar te playen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2007, 16:01
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
wushuman schreef op 31-05-2007 @ 18:05 :
Heb je er vier neerge-kungfu'd en vastgebonden en naast elkaar neegezet bij je thuis?
En wil je er nog een paar gaan neer-kranen?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 16:06
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
wushuman schreef op 31-05-2007 @ 18:05 :
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 16:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
******** schreef op 18-05-2007 @ 13:05 :
Of ze is gewoon een bitch
Dat sluit elkaar niet uit
Oud 02-06-2007, 16:50
Escapism
Escapism is offline
alsof de keuze nog aan jou is. vertel het ze beide eerlijk en waarschijnlijk willen ze je beide niet meer

terecht
Oud 03-06-2007, 17:56
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ahh wat moeilijk kiezen zeg! Ik wil graag helpen maar wat moet ik nou adviseren Maak het met beiden uit en begin helemaal opnieuw?

Misschien is dat het beste, anders blijf je aan een ander denken als je bij een van die twee bent Succes
Reageren

Regels voor berichten