Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 07:50
Alessia
Alessia is offline
mijn vriendje heeft mij gisteren avond verteld dat hij niet meer zo zeker is van wat hij voor mij voelt. Hij zegt dat op sommige momenten hij meer een soort van vriendschap voelt, ook-al voelt hij het meest van de tijd liefde...
Hij wil het niet itmaken, maar wil wel eerlijk zijn met mij..

Volgens hem zouden deze twijfels kunnen komen door bindings-angst (we hebben maar 1,5 maand verkering!!): hij is bang dat-ie straks met mij moet trouwen en kinderen krijgen etc... ... ik heb er eigentlijk nooit aangedacht, dus het is niet zo dat ik hem 'bang' maak met mijn gedrag.
Wat kan ik doen om hem duidelijk te maken dat hij hirtvoor niet bang hoeft te zijn?
Praten werkt niet echt, het dringt niet echt door..

bedankt,
Alessia

PS: correcties op grammatica- en taalfouten zijn welkom
Oud 02-06-2007, 08:29
dallie
dallie is offline
Het is logisch dat als jullie tot in den treure bij elkaar blijven dat jullie uiteindelijk samen gaan trouwen of whatever. Maar dat geldt voor elke relatie, mits de betrokken personen dat toekomstbeeld hebben. Die bindingsangst is ook niet specifiek. Dus ik zou hem vragen om aan te geven wat zijn specifieke problemen zijn want dit zijn algemene problemen die voor elke relatie gelden en waar hij zelf aan moet werken. Hij moet hier jou niet mee opzadelen
Oud 02-06-2007, 08:35
sweetie_87
sweetie_87 is offline
Heej,

Een vriendin van me heeft dat ook een keer meegemaakt... ze hadden nog maar net verkering en zij was helemaal verliefd en toen vertelde hij dat hij niet wist wat hij voor hij voelde en dat dat kwam door dat hij bindingsangst had (dacht hij).

Ze had toen verteld dat ze het knap vond dat hij dat tegen haar had verteld. Ook kun je zeggen tegen je vriendje dat het goed is dat hij zo open is over die gevoelens... jullie hebben immers 'pas' 1,5 maand en veel jongens zijn niet meteen zo open.

Miscchien hellpt het om op die manier met hem erover te praten en leren jullie van zelf meer van elkaar. Misschien heeft hij even tijd nodig om precies te weten wat hij voor je voelt...

Nja..Ik hoop dat je hier iets aan hebt...veel succes ermee iig...!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 09:08
niche
niche is offline
Sorry maar op mij komt het gewoon een beetje over als 'niet verliefd genoeg'. Als je na 1,5 maand al praat over 'ik weet niet meer wat ik voel, ik heb bindingsangst' dan komt het op mij over als 'ik wil nog een beetje rondkijken'. Het lijkt mij als je net een relatie hebt, je dolverliefd bent en je nergens liever bent dan bij hem/haar.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 09:17
sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
niche schreef op 02-06-2007 @ 10:08 :
Sorry maar op mij komt het gewoon een beetje over als 'niet verliefd genoeg'. Als je na 1,5 maand al praat over 'ik weet niet meer wat ik voel, ik heb bindingsangst' dan komt het op mij over als 'ik wil nog een beetje rondkijken'. Het lijkt mij als je net een relatie hebt, je dolverliefd bent en je nergens liever bent dan bij hem/haar.
Uiteindelijk is het ook uitgegaan tussen die vriendin en haar vriendje waar ik het over had... Maar dat gebeurde pas veel later en kwam indd omdat hij gevoelens had voor een ander meisje.

@ TS: Misschien heeft jouw vriendje nog nooit een vriendin gehad en is het voor hem nu allemaal nieuw enzo? Als dat niet zo is... kun je mss vragen wat precies zijn angst is of wat zijn probleem is...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 15:04
Alessia
Alessia is offline
Citaat:
niche schreef op 02-06-2007 @ 10:08 :
dat vind ik eigentlijk ook een beetje, maar je moet wel rekening mee houden dat wij samen wonen (hij is een van mijn huisgenoten) en als je elkaar bijna 24 uur per dag ziet, dan voelt 1,5 maand wel langer dan als je elkaar maar een paar dagen in de week ziet...
Ik heb zelf ook geen vlienders in de buik meer, maar ik geef heel erg om hem, meer dan alleen vriendschap..
Oud 02-06-2007, 15:08
Alessia
Alessia is offline
Citaat:

@ TS: Misschien heeft jouw vriendje nog nooit een vriendin gehad en is het voor hem nu allemaal nieuw enzo? Als dat niet zo is... kun je mss vragen wat precies zijn angst is of wat zijn probleem is... [/B]

eigentlijk heeft geen van ons ooit een lange relatie gehad (niet meer dan 3 maanden), maar ik was deze keer wel bereid om mijn best te doen om een relatie iets langer te laten lopen (ik ben altijd de ene geweest die het uit maakte). Maar nu ligt het niet meer aan mij..
Oud 02-06-2007, 15:39
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Alessia schreef op 02-06-2007 @ 16:04 :
[...]
Ik heb zelf ook geen vlienders in de buik meer, maar ik geef heel erg om hem, meer dan alleen vriendschap..
Is het dan niet gewoon een vriendschap waarbinnen jullie erg veel om elkaar geven? Als je na bijna twee maanden al geen vlinders meer voelt is dat wel erg snel. Wat is voor jou de meerwaarde van het in een relatie zijn met die jongen?
Oud 02-06-2007, 16:20
Alessia
Alessia is offline
Citaat:
Myuki schreef op 02-06-2007 @ 16:39 :
Is het dan niet gewoon een vriendschap waarbinnen jullie erg veel om elkaar geven? Als je na bijna twee maanden al geen vlinders meer voelt is dat wel erg snel. Wat is voor jou de meerwaarde van het in een relatie zijn met die jongen?
sex bij voorbeeld.
Maar ik denk de hele dag aan hem; ik tel de uren die nog moet wachten voor dat ik hem zie en dan ga ik naast de raam vachten als ik weet dat-ie bijna aankomt; ik smelt als ik hem in zijn ogen kijk...
Oud 02-06-2007, 16:42
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Alessia schreef op 02-06-2007 @ 17:20 :
sex bij voorbeeld.
Maar ik denk de hele dag aan hem; ik tel de uren die nog moet wachten voor dat ik hem zie en dan ga ik naast de raam vachten als ik weet dat-ie bijna aankomt; ik smelt als ik hem in zijn ogen kijk...
nou dat lijkt me toch wel een teken van verliefdheid
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 17:02
sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 02-06-2007 @ 17:42 :
nou dat lijkt me toch wel een teken van verliefdheid
mij ook inderdaad... Weet je wel zeker dat je geen vlinders in je buik hebt?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 17:14
Verwijderd
Misschien is het een idee om elkaar wat minder te zien? 24 uur per dag, 7 dagen per week zou bij mij ook beklemmend over komen. Zeker als jullie nog maar zo kort (relatief) samen zijn..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 00:45
CHRISTELTJE
CHRISTELTJE is offline
ik heb het ook meegemaakt, maar bij mij was het na precies 5 maanden.
heb/had nog steeds vlinders in mn buik, maar soms twijfelde ik.
heb het tegen hem verteld, en hij twijfelde ook.
hebben goed gepraat, en het ging weer goed.
maar toen ging hij toch weer aan het twijfelen, en maakte het eergister
ben er nog steeds helemaal kapot van, ik wil hem niet kwijt.
gister is hij nog hier geweest, om het goed uit te praten.
maar, we hebben wel weer gekust..
is dat slecht? eigenlijk? want ik ben nog helemaal verliefd..
heb ook gevraagt of hij mij terug wou,
maar hij wou gewoon even rustig, niet gebonden zijn.
maar hij zei wel dat het zeker weer iets kon worden tussen ons..
wat moet ik nu denken?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 06:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Poggy schreef op 02-06-2007 @ 18:14 :
Misschien is het een idee om elkaar wat minder te zien? 24 uur per dag, 7 dagen per week zou bij mij ook beklemmend over komen. Zeker als jullie nog maar zo kort (relatief) samen zijn..
Ja, ik denk dat dit ook een van de problemen is dat jouw vriendje zijn 'bindingsangst' voelt.
Oud 03-06-2007, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Alessia schreef op 02-06-2007 @ 17:20 :

Maar ik denk de hele dag aan hem; ik tel de uren die nog moet wachten voor dat ik hem zie en dan ga ik naast het raam wachten als ik weet dat-ie bijna aankomt; ik smelt als ik hem in zijn ogen kijk...
Wat ben je nou? Verliefd of wanhopig?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 09:49
Verwijderd
Blijkbaar is hij niet verliefd op jou. Misschien hoopt hij dat jij het uitmaakt, of dat jij zijn fuckbuddy wordt, of iets anders, dat kan ik uit je verhaal niet echt opmaken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 10:34
Verwijderd
Dat je 'geen vlinders voelt' lijkt me niet relevant als je overduidelijk wel verliefd op hem bent - het feit dat je zo veel aan hem denkt zegt toch genoeg. Ik heb nog nooit 'vlinders gevoeld' bij verliefdheid en begrijp niet waarom mensen hun relationele leven baseren op of ze wel of niet last van hun darmen hebben.

En verder. Dat je het met anderhalve maand nog niet weet, dat kan natuurlijk heel goed, en dat zou geen probleem zijn. Maar het na anderhalve maand al niet meer weten, dat vind ik wel érg snel. Ik denk dat het wel helpt als je niet 24 uur bij elkaar zit. Jullie wonen dan misschien in één huis, maar ik neem aan dat je wel elk een eigen kamer hebt (en waarschijnlijk ook elk een eigen studie, eigen vrienden, etc). Je kunt elkaar best elke dag zien, maar als je voortdurend bij elkaar zit is het niet vreemd als je vriend dat benauwend vindt. Mensen die samenwonen zitten ook niet continu bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 12:23
love is life
love is life is offline
ik heb hetzelfde voor als jij... alleen dat ik al wat langer met hem samen ben...
Geef hem tijd, verstik hem niet teveel... meer kan je niet doen... doe veel toffe dingen samen...

en ik wens je heel veel succes!
Oud 04-06-2007, 12:32
CHRISTELTJE
CHRISTELTJE is offline
nou heeft hij de eerste dag dat het uit was al met 3 andere meisjes gekust op hockeytournooi
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 16:23
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
CHRISTELTJE schreef op 04-06-2007 @ 13:32 :
nou heeft hij de eerste dag dat het uit was al met 3 andere meisjes gekust op hockeytournooi
hij vindt jou leuk maar niet leuk genoeg om met jou alleen genoegen te nemen
Oud 04-06-2007, 22:07
vosje16
vosje16 is offline
Ik had bij mijn ex hetzelfde gevoel. Ik hield heel veel van hem, maar het was mijn eerste (serieuze) relatie. Mijn vorige relaties waren niets waard. Ik was bang dat ik met hem ging trouwen en kindjes ging krijgen en niets anders (beters) gekend zou hebben. Uiteindelijk is dat gevoel toch overgegaan, maar zijn we na bijna 2 jaar toch uit elkaar gegaan omdat we teveel van elkaar verschilden en we allebei ook wel een beetje verliefd waren op iemand anders...Dit terzijde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten