Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2007, 13:52
twistam
twistam is offline
Ik heb t net op een een 'bejaarde' pc geprobeerd.
De aangegeven Cijfers door windows:
-512mb sd-ram@133mhz leverde 2,0 op als geheugenberekeningen per seconde, later geprobeerd met 768mb sd-ram@133mhz, nieuw cijfer 1,8
Maar de Tip die ik met deze post wil brengen, Download de nieuwste drivers voor Vista. (als je natuurlijk Vista draait)
De FX5200 had met de vorige drivers voor aero toepassing een 2,0. De Vista sriver installeren deed wonderen, nieuw cijfer 3,6! .
Dit vind ik zelf nog behoorlijk.
Dus als je Vista draait, download ook de nieuwe drivers.
Ik verneem ook in games behoorlijk verschil!
Maar weet ook iemand hoe het kan dat het cijfer voor het geheugen nu lager is? Je zou toch echt zeggen dat als je van 512 naar 768 gaat, je togh verschil zou moeten hebben! Komt dit misschien omdat er enkele programma's geinstaleerd zijn, en die in het register worden geladen

groeten twistam!

P.S. hij draaide Ultimate versie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2007, 17:14
twinkebel
twinkebel is offline
Zou je me misschien kunnen vertellen op welke drivers jij doelt die eventueel effectief zouden kunnen zijn voor je prestaties met geupdate drivers?
Oud 08-06-2007, 18:12
twistam
twistam is offline
Ik heb de Videodrivers geupdate, helaas geeft Intel geen updates voor mijn mobo meer vrij.
Onder het gamen (GTA SA) is mijn Fps van ongeveer ~27 naar ~39 gegaan En ik gebruik zegmaar nu ECHT Vista, eerst waren alle schermen ongeveer gelijk als dat van XP hiermee doel ik op niet doorschijnend en de taakbalk is niet meer helemaal zwart, niet alles 1kleur, terwijl het wel was ingesteld op 'besteweergave' en neit op 'besteprestatie'.

Ik hoop dat ik hiermee heb gezegd wat je bedoelde,

Groeten twistam!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 18:27
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
kan zijn dat je tijdens het benchmarken meer programmas open stonden (= meer geheugen in gebruik) dan eerst.
Daarnaast kan het zijn dat de geheugenuitbreiding die je erin hebt gestopt slechtere kwaliteit heeft en dus de complete snelheid eruit haalt.
Of een van de miljoen andere redenen. Maar heey 0,2 verschil is nou niet denderend veel
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 22:44
Koning
Koning is offline
Kan ook zijn dat het geheugen dat je er bij hebt geprikt beroerdere latencies heeft. Kan me overigens niet voorstellen dat je op een dergelijke machine Aero wilt draaien.

Bij iets zo simpel als het verslepen van een venster gebruikt Vista bij mij 100% van mijn Amd64 3000+
Oud 09-06-2007, 10:04
twistam
twistam is offline
Als ik op mijn CPU gebruik let tijdens het verschuiven van een venster haalt hij de 40% gebruik nog niet.
Maar kun je de latencies ook veranderen? , zo ja, waar kan ik dit doen? en hopen dat het geheugen het ondersteunt, maar als de latencies anders zijn, dan gaan toch alle geheugenbalken op die latencie draaien ?

groeten twistam!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 10:13
Jochemska
Jochemska is offline
nogal logisch dat het goed is om drivers te updaten, dat is altijd zo....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten