Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2007, 20:08
Verwijderd
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv. Nu kan ik, omdat mijn pa bij Philips werkt, TV's e.d. goedkoper kopen dan in de winkel.
Mijn oog is aldus gevallen op de Philips 32PF9731D.
Toen ik echter naar alternatieven ging zoeken, verdwaalde ik behoorlijk. Er zijn zo achterlijk veel flat tv's dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Vandaar ook dat mijn vraag is:
Wat zijn volgens jullie goede alternatieven voor de 32PF9731D ?

Het wenslijstje is eigenlijk vrij basaal:
Kosten: < €1700,- (zit wel wat rek in maar liever niet meer dan €1700).
Grootte: 32" maximaal ivm grootte kamer (kleiner mag dus ook!).
Aansluitingen: HDMI / SCART / etc. Zolang ik het kan aansluiten op de coax, dvd speler en pc (via hdmi of dvi(-d)) is het mij best. Cardreaders e.d. zijn een bonus.
HD: Maakt niet uit, de komende jaren zullen er toch niet veel "Full HD" uitzendingen (op 1080p dus) over de kabel gejaagd worden. Een Xb0x360/PS3 heb ik niet, hetzelfde geldt voor een BR of HD-DVD speler. Plannen om zo'n apparaat aan te schaffen zijn er ook niet. Een "HD Ready" TV is dus goed genoeg (720p dus).

Wat zijn nou goede alternatieven voor die Philips? Welke zou jij aanraden om naar te kijken? (En onderbouw het aub, mijn pa werkt bij Philips en mijn Samsung monitor was al een probleem ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2007, 21:20
Hakuna
Hakuna is offline
Wat is er volgens jou mis met die...Philips 32PF9731D?

Het toestel krijgt anders goede kritieken op kieskeurig, en met Philips zit je naar mijn mening wel safe als het op flatscreen schermen aankomt. Wat ik tot nu toe aangezien heb aan schermen is maakte Pioneer en Philips op mij de meeste indruk. Het merk Samsung is ook heel goed te doen, al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van dat Koreaans spul.

Lees de reviews over de Philips 32PF9731D maar eens..

http://www.kieskeurig.nl/review/58DC...3100526153.htm

Tot slot vergeet dat echte 1080P gebeuren maar, is alleen een verkoopstunt van de industrie en heeft voor gewoon DVD en TV kijken totaal geen zin, maar kost wel het meervoud van HD ready!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 22:06
Verwijderd
Weinig, behalve de prijs
Hét sellingpoint van die 32PF9731D/10 is natuurlijk dat het ook Ambilight heeft, wat echt zalig kijkt (mijn ouders' tv heeft dat ook). Echter, mocht de concurrentie een gelijkwaardig product hebben, met dezelfde beeldkwaliteit en geluidskwaliteit voor minder geld dan kijk ik daar graag naar
Het is mij alleen echt totaal onduidelijk wat nou wat is in de wereld van TV's, ook omdat het mij tot kort er niet mee bezig hield.
Wat betreft het 1080p gebeuren;
Ik vermeld natuurlijk niet voor niets dat dat geen rol speelt in mijn aankoopoverwegingen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 02:18
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 06-06-2007 @ 23:06 :
Weinig, behalve de prijs
Dat is met veel consumenten electronica.
Citaat:

Hét sellingpoint van die 32PF9731D/10 is natuurlijk dat het ook Ambilight heeft, wat echt zalig kijkt (mijn ouders' tv heeft dat ook). Echter, mocht de concurrentie een gelijkwaardig product hebben, met dezelfde beeldkwaliteit en geluidskwaliteit voor minder geld dan kijk ik daar graag naar
Als ambilight hoog op je verlanglijstje staat kun je voorlopig alleen nog maar bij Philips terecht, echter ik heb ergens gelezen of gehoord dat het merk LG (is een onderdeel van Philips ) dat hun ook in de nabije toekomst schermen gaan maken met zo'n achtergrond verlichting ingebouwd dat op ambilight gebaseerd is. Maar als je budget rond de 1700 € ligt dan moet deze Philips toch haalbaar zijn, zeker als je pa nog korting kan krijgen.

Citaat:

Het is mij alleen echt totaal onduidelijk wat nou wat is in de wereld van TV's, ook omdat het mij tot kort er niet mee bezig hield.
Wat betreft het 1080p gebeuren;
Ik vermeld natuurlijk niet voor niets dat dat geen rol speelt in mijn aankoopoverwegingen
Dit is al een goede reden die je op dit moment veel geld kan besparen. Op sommige forums (GOT tweekers-net) lopen diverse topics waarin veel gasten zweren op full HD, maar helaas niet de apparatuur oid ervoor hebben.

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 02:22.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 09:18
]{ing
]{ing is offline
Het is logisch dat velen nog geen 1080i/p hebben. De tv's zijn duur, vaak meer dan 2 keer zo duur dan een gelijkwaardige 720p. Daarnaast is de media nog niet goedkoop.. je hebt wel betaalbare dvd spelers met upscaler, maar die leveren natuurlijk niet de kwaliteit die true full hd media leveren (lees HD-DVD, bluray). Een HD-DVD speler kost 200 euro extra voor de XBOX 360. Een standalone van Toshiba zo'n 400 euro.

Maar dat men wel al zweert bij 1080p is begrijpelijk. Wel eens een goed full hd scherm gezien met een bluray of andere 1080p medium? Ziet er gewoon haarscherp uit
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:47
Verwijderd
Dat 1080p er erg goed uitziet staat vast. Echter ben ik niet van plan om deze tv langer dan 5 jaar te gebruiken gezien de snelheid waarmee de techniek zich ontwikkeld (denk o.a. aan OLED e.d.).
Wanneer 1080p redelijk mainstream is geworden zal ik dus zeer waarschijnlijk de tv gewoon vervangen.

Wat Ambilight betreft, het is geen voorwaarde maar wel dé feature die de Philips tv's aantrekkelijker maakt. Wanneer echter bijvoorbeeld Sony of Samsung een tv heeft die net zo'n goed beeld produceert en behoorljk goedkoper is dan de Philips, dan ben ik best bereid om geen Ambilight te accepteren. (Voorwaarde is wel dat de prijs dan substantieel beneden de €1400,- ligt, aangezien dat de prijs van de Philips is in de personeelswinkel.)
Wanneer ik echter kijk naar bijv. een Bravia zie je allerlei andere types en welke nu de meest recente zijn en dat soort dingen is mij echt niet duidelijk.
Wat zijn dus de beste kopen qua prijs/kwaliteit van Philips' concurrenten?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:28
Hakuna
Hakuna is offline
Waarom is het zo moeilijk om een keuze te maken?

Je weet toch al wat je wilt (32 inch scherm voor ongeveer 1400/1700 euro) De aansluitingen (HDMI, component en scart) zitten tegenwoordig op alle schermen!

Ik zou zeggen ga deze (32 inch) LCD van verschillende merken gewoon eens bekijken met een eigen meegebrachte DVD film in de winkel en lees ook eens de reviews van die Sony en Panasonic LCD toestellen. Heb zelf jarenlang een Sony CRT televisie gehad, en vind Sony anno 2007 niet meer de Sony van pakweg de jaren '80 en '90, vandaar dat ik weer op Philips ben overgestapt en daar heb ik beslist geen minuut spijt van gehad.

Toen ik zelf zo'n scherm ging kopen heb ik eerst een wensenlijstje opgesteld wat ik ermee wilde doen en welk beeldformaat en budget ik wilde besteden, uiteindelijk heb ik na demonstraties en diverse goede reviews gekozen voor de Philips 42PF9631D en daar ben ik tot op heden zeer tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:03
Verwijderd
Omdat €1400,- ~€1700,- toch best wel een som geld is om uit te geven en ik, net als iedereen, graag wel het beste wil hebben dat ik me kan veroorloven.
Daarbij is het zo dat bijv. Sony meerdere modellen hebben in die prijsklasse met allerlei 'spiffy' technieken als WEGA engine, Pixel Plus (van Philips) etc etc.
Daarbij heb ik gemerkt (door reviews te lezen en op GoT te kijken) dat er verschillende series zijn die qua uiterlijk vrij veel op elkaar lijken maar onderhuids behoorlijk verschillen. Nou is het zo dat ik de tijd niet heb om dat allemaal uit te zoeken.
Ik zal eens kijken of ik de verkopers zo ver kan krijgen om een eigen DVD af te spelen op verschillende tv's. In ieder geval bedankt voor je input
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:29
Hakuna
Hakuna is offline
Ondanks je budget van 1400 tot 1700 euro krijg ik toch de indruk dat je het er toch niet voor zo'n scherm wilt uitgeven! Het is veel geld, maar gezien je wensen en verlangens gaat het niet lukken om voor pak 'm beet 800/900 euro het zelfde scherm te vinden als de duurdere A merlen.

Ik zou zeggen koop die Philips 32PF9731D voor 1400 euro in de personeelswinkel en maak je bevindingen hier bekend, zekers weten dat je die prijs snel zult vergeten nadat je dat scherm in je kamer hebt geinstalleerd. En niet onbelangrijk, ambilight kijkt echt zalig!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:35
]{ing
]{ing is offline
Ik snap niet waarom je 1400 euro uit zou geven aan een TV die je max 5 jaar zou gebruiken. Zelfs bij 6 jaar gebruik is het een flinke prijs per jaar die je dan betaalt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:57
Verwijderd
@ King:
Mijns inziens is die tv dat, op dit moment, echt wel waard. Bovendien is de afschrijving per saldo vele malen lager dan bijvoorbeeld op mijn pc.

@ Cornel:
Het 'willen uitgeven' is niet het probleem, mijn ouders zijn het probleem (als in, zij vinden het een onzinnige uitgave, reserves houden voor op kamers en overig gezeik). Vandaar ook de terughoudendheid.

[edit]
1 Laatste vraag (wellicht dat jij dit weet Cornel);
Is het mogelijk het ding op te hangen zoals je het koopt of dien je een houder aan te schaffen? (Ik heb geen ruimte voor een tv meubel namelijk. Boren in dingen is geen bezwaar.)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:27
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2007 @ 22:20 :
Het merk Samsung is ook heel goed te doen, al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van dat Koreaans spul.
LG Philips.. philips lcd schermen komen evengoed uit Korea
Oud 08-06-2007, 01:31
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Volgens mij is dat ambilight een truuk om het contrast er hoger uit te laten zien. Of iets dergelijks.
Oud 08-06-2007, 02:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 07-06-2007 @ 23:57 :

@ Cornel:
Het 'willen uitgeven' is niet het probleem, mijn ouders zijn het probleem (als in, zij vinden het een onzinnige uitgave, reserves houden voor op kamers en overig gezeik). Vandaar ook de terughoudendheid.
Je wilt niet weten hoeveel ruzie ik heb gehad (en nog steeds ) met mijn moeder als ik weer iets nieuws wil kopen op muziek of apparatuur gebied. Uiiteindelijk kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en koop ik wat ik hebben wil (als het budget het tenminste toelaat )

Citaat:

1 Laatste vraag (wellicht dat jij dit weet Cornel);
Is het mogelijk het ding op te hangen zoals je het koopt of dien je een houder aan te schaffen? (Ik heb geen ruimte voor een tv meubel namelijk. Boren in dingen is geen bezwaar.)
Ja alle schermen kunnen worden opgehangen, een tijdlang kreeg je bij Philips zowel een tafelstandaard alsook een gratis muurbeugel (de Philips flatscreen van mijn moeders vriend had 'm gratis gekregen hij heeft een 32 inch met ambilight), later hebben ze die gratis muurbeugel niet meer als extra erbij gedaan. Verder zijn alle beugels standaard voor alle merken, zo past bv een 32 inch muurbeugel op zowel Philips, Pioneer of LG. Wel zijn er verschillen in uitvoering, zo zijn er muurbeugels waarmee je het toestel iets kunt kantelen of draaien, maar de meeste beugels zijn gewoon bedoeld om het scherm vast aan de muur te bevestigen. Uiteraard is een 32 inch muurbeugel goedkoper dan een beugel voor 42 inch toestellen.
Ik zelf heb geen gratis muurbeugel bij mijn scherm gekregen, als ik mijn scherm aan de muur wil ophangen kost mij dat ongeveer 150 euro (merk Vogels) Maar omdat ik gelukkig een vrij grote woonkamer heb en al een goed meubel heb ik de plasma TV met de bijgeleverde tafelvoet geplaats.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 20:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
@ King:
Mijns inziens is die tv dat, op dit moment, echt wel waard. Bovendien is de afschrijving per saldo vele malen lager dan bijvoorbeeld op mijn pc.
Dat is waar, maar zijn technieken als ambilight en pixel plus zoveel waard? Ik heb een LG van 5 of 6 honderd gezien (ook 32'' en 720P) die zag er ook prima uit..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 21:14
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-06-2007 @ 21:38 :
Dat is waar, maar zijn technieken als ambilight en pixel plus zoveel waard? Ik heb een LG van 5 of 6 honderd gezien (ook 32'' en 720P) die zag er ook prima uit..
Het merk LG heeft een redelijk goede prijs/kwaliteit verhouding, zou voor Dittrich zeker geen slechte keuze zijn. Maarja hij vind ambilight zalig kijken.

Kan 'm geen ongelijk geven.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 00:04
]{ing
]{ing is offline
Pleur je toch zo'n Philips ledlamp achter je TV

a 150 euro
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 23:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Er staat een 9"LC buizenprojector te koop in Rijswijk.. Doet 1080i
Voor 720p heeft-ie de bandbreedte niet. Buizen zien er dacht ik wel goed uit.. En dat voor 200 euro.

Barco Vision 1500HDTV
Zal wel rond de 80 kilo wegen ofzo.
Reageren

Regels voor berichten