Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2007, 15:35
Anaïs
Anaïs is offline
Hallo,

eind oktober zijn mijn ouders 25 jaar getrouwd. Er komt een feest voor de familie en vrienden. Daarop zouden mijn broer en ik iets willen doen. Vaak hoor je dat ze een fotoshow maken van vroeger tot nu, maar dat is niet echt meer origineel.

Het is niet echt bedoeld als geschenk, want we doen mee met de rest van de familie om mijn ouders eens op reis te sturen, maar eerder als een leuke verrassing voor op het feest zelf. We zoeken een leuke, originele manier om eens terug te blikken op de voorbije 25 jaar.

Alle tips zijn welkom!

Ik weet niet zeker of ik dit hier moet posten, zoniet verplaats maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2007, 16:32
Boebsie
Boebsie is offline
Zowat dat het niet origineel is? Het is het meest voor de handliggend en treffend om te doen.
Ik zou een soort van filmpje maken, idd fotoshow met audiovisuele ondersteuning: waarin jij en je broer te horen zijn en hun levensloop vertellen. Dat maakt het extra leuk!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:39
Magican
Magican is offline
Voor mijn tante en oom heb ik een rap gedaan met mijn broertje, zusje, neef en nicht. Dat was niet leuk maar de tekst wel.
Oud 18-08-2007, 17:36
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
ik heb met mijn broertje een soort verhaaltje vertelt (telkens om de beurt een zin) over de afgelopen 25 jaar en hun huwelijk en zo een paar steken gegeven aan mensen die er ook waren, het was heel grappig en zat vol verwijzingen naar sprookjes en bekende verhalen en het werd eigenlijk door iedereen wel geapprecieerd, zelfs door de mensen die de insidegrapjes niet doorhadden
Oud 18-08-2007, 18:02
llell
llell is offline
Voor mn oom en tante was op hun bruiloft een nieuwsuitzending incl. Jan de Hoop (bij gebrek aan contacten met nieuwslezers - misschien heb je een oom die erop lijkt ofzo) in elkaar gedraaid. Het was met ontzettend veel humor gedaan, en met foto's en beeld materiaal van door de jaren heen.

misschien is het iets, als alternatief op de ordi slideshow, ...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 00:35
Al Murphy
Al Murphy is offline
Niks aantrekken van origineel of niet. Tenzij ze iedere kerst zo'n diareeks moeten verwerken is het voor hun de eerste keer sinds jaren dat ze die foto's terugzien. En zowel voor hunzelf als voor je grootouders als voor iedereen op zo'n feest is het lachen gieren brullen met dat soort foto's. Gun ze het plezier om nog eens duidelijk te zien hoeveel kilo ze bijgekomen zijn in die 25 jaar... Origineler om de hoek komen mag altijd, maar dan als surplus.
Oud 19-08-2007, 15:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren hebben wij een soort quiz gehouden. We stelden ze vragen over elkaar, over dingen van nu en van vroeger. Erg leuk!

Misschien kun je iets met De Lama's doen (improvisatieshow) wat van toepassing is op jouw familie.

Volgens mij zijn er ook websites die ideeën geven wat je allemaal kunt doen. Alleen geen idee op wat voor trefwoorden je moet zoeken
Oud 19-08-2007, 23:49
Bertje B.
Bertje B. is offline
Videoboodschap van jullie zelf (ook geinig) of een mooie foto of zo laten inlijsten wat voor beide ouders veel betekend, een gebeurtenis van hun samen of zo.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 07:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Oh, en we hadden met stuivers een heel groot bord gemaakt met 25 daarop, en daaromheen een groot hart
Oud 20-08-2007, 09:24
Verwijderd
Misschien is het leuk om een foto na te laten maken van allemaal kleine fotootjes. Je neemt dan bijv. een trouwfoto van je ouders. Die laat je dan dmv een foto-mozaiek namaken tot een grote poster.
voorbeeld

Daar kan je dan foto's van gebruiken van de afgelopen 25 jaar, maar je hebt er wel veel foto's voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 12:10
Anaïs
Anaïs is offline
Amai, al redelijk wat ideetjes. Misschien een fotoshow combineren met een soort quiz, zou wel leuk zijn
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:05
Myuki
Myuki is offline
Je kunt ook een liedje voor ze maken
Oud 20-08-2007, 13:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Guusie schreef op 20-08-2007 @ 10:24 :
Misschien is het leuk om een foto na te laten maken van allemaal kleine fotootjes. Je neemt dan bijv. een trouwfoto van je ouders. Die laat je dan dmv een foto-mozaiek namaken tot een grote poster.
voorbeeld

Daar kan je dan foto's van gebruiken van de afgelopen 25 jaar, maar je hebt er wel veel foto's voor nodig.
Dat is best wel gaaf
Oud 20-08-2007, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 18-08-2007 @ 16:35 :
We zoeken een leuke, originele manier om eens terug te blikken op de voorbije 25 jaar.
Verzamel 25 (conserven)blikken, plak er foto's op (uit elk jaar één) en maak er zo'n 'blikkenomvergooitoren' van.

Toen mijn oma 80 werd hebben mijn ouders een verhalenbingo gemaakt (het laatste getal bij iedereen op de kaart is dan het getal 'waar het om gaat', iedereen heeft dus tegelijkertijd bingo (wat je nog kan veranderen in 'gefeliciteerd'))...ik vond er niet zoveel aan, maar de rest van de mensen die er waren vonden het helemaal geweldig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 16:04
Poeperd
Poeperd is offline
Laat een foto maken bij de fotograaf van bijvoorbeeld alleen de kinderen, of opa en oma er nog bij, of alle mensen die dicht bij je ouders staan etc. en laat em mooi inlijsten.

Toen mn opa en oma 25 jaar getrouwd waren hebben we dat ook laten doen (alle kinderen+kleinkinderen), hele mooie lijst eromheen. Hangt nu nog aan de muur
Oud 22-08-2007, 12:36
kous
kous is offline
Je vraagt aan een van je ouders ( onopvallend ) waar ze elkaar leren kennen hebben. Het plekje waar ze eerst kusten of waar de vonk oversloeg. Je zoekt het plekje op.

Vervolgens vraag je aan de eigenaars of waar het ook moge zijn toestemming om het een avondje te gebruiken.

Je plaatst een tafel met kaarslicht, 2 mooie stoeltjes in de schemering.
Het eten kook je thuis en laat je dan direct overbrengen half uurtje erna ofzow Koken, hup de auto in, en naar het plekje.

Je brengt je ouders er geblinddoekt naartoe en tadaa Je serveert het eten. en dan ga je gewoon weg! Ze zullen heus hun plan kunnen trekken

Echt doen
Oud 22-08-2007, 15:27
Poeperd
Poeperd is offline
Goed idee
Oud 22-08-2007, 16:06
Lorelei
Lorelei is offline
Maar dat kan ze niet op het feest zelf doen
Oud 22-08-2007, 16:32
Poeperd
Poeperd is offline
Goed punt
Oud 23-08-2007, 09:57
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 21-08-2007 @ 17:04 :
Laat een foto maken bij de fotograaf van bijvoorbeeld alleen de kinderen, of opa en oma er nog bij, of alle mensen die dicht bij je ouders staan etc. en laat em mooi inlijsten.

Toen mn opa en oma 25 jaar getrouwd waren hebben we dat ook laten doen (alle kinderen+kleinkinderen), hele mooie lijst eromheen. Hangt nu nog aan de muur
Dit is wel een leuk idee om als kado te geven van mijn broer en mezelf. Dit gaan we zeker doen, thx!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 12:15
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 23-08-2007 @ 10:57 :
Dit is wel een leuk idee om als kado te geven van mijn broer en mezelf. Dit gaan we zeker doen, thx!
^^ Geen dank.
Oud 30-08-2007, 14:17
bamboocha
bamboocha is offline
M'n tante, oom, zus en ik hebben eigen tekst verzonnen op 'YMCA'. Geheel verkleed hebben we dus op die muziek een eigen verzonnen lied gezongen over hun levensloop van toen tot nu.
Was erg geslaagd
Oud 30-08-2007, 18:05
kweety
kweety is offline
wij hebben een soort van feestgids gemaakt, maar dan met lege pagina's waar iedereen dan zijn verhaaltje of pap en mam in kon schrijven van de afgelopen 25 jaar, deze heb ik daarna uitgetypt en een een fotoalbum met foto's van het feest geplakt.
iedereen vond het wel een leuk idee van de feestgids.
Reageren

Regels voor berichten