Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2007, 18:44
vosje16
vosje16 is offline
Hey,

Ik heb allemaal vage symptomen en weet niet waardoor het zou kunnen komen.

Daarnet ben ik plots heel erg beginnen zweten en had ik het heel erg warm, zonder dat ik iets speciaals gedaan had. Daarna heb ik gekeken of ik koorts had, en ik heb 37,5. Normaal zit ik rond de 36,5... Nu voel ik mij ook wat raar in mijn hoofd en wat slapjes. Ben ik ziek aan het worden?

Ohja, geen idee of het er wat mee te maken heeft, maar al 2 avonden op rij voel ik mij wat misselijk ('k dacht door de vermoeidheid?) en deze nacht ben ik ook zwetend wakker geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 18:47
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Je kunt toch een keer grieperig zijn? En ik heb op sommige dagen ook wel 'gewoon' koorts en voel ik me een beschimmelde vaatdoek, maar word ik niet écht ziek. Ik zou me er niet echt zorgen om maken?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 18:48
DDM
DDM is offline
Volgens de definitie heb je geen koorts. Maar als jij zegt dat je normaal 36,5 hebt dan is dit hoger dan normaal voor jouw doen. Het zal vast een infectie zijn. In combinatie met de misselijkheid misschien een buikgriepje. Hou het even in de gaten Het bestaat ook pas kort.

Maar 's nachts zwetend wakker worden? Is dat zo erg dat je, je beddengoed en nachtkleding moet verschonen?
Oud 06-06-2007, 19:10
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
DDM schreef op 06-06-2007 @ 19:48 :
Volgens de definitie heb je geen koorts. Maar als jij zegt dat je normaal 36,5 hebt dan is dit hoger dan normaal voor jouw doen. Het zal vast een infectie zijn. In combinatie met de misselijkheid misschien een buikgriepje. Hou het even in de gaten Het bestaat ook pas kort.

Maar 's nachts zwetend wakker worden? Is dat zo erg dat je, je beddengoed en nachtkleding moet verschonen?
Nee, maar misschien dat het er wat mee te maken heeft? Toen ik zwetend wakker was geworden hoorde ik ook echt heel luid en duidelijk mijn oorsuizen. Hier heb ik al een jaar last van, maar ik hoor het de laatste maanden (bijna) niet meer, enkel wanneer ik met veel stress zit. En vanmorgen had ik pijn in mijn hals, zowat onder mijn tong (door het tandenknarsen waarschijnlijk?). En aangezien ik mij nu ook niet goed voel, dacht ik dat het waarschijnlijk wel met elkaar te maken had...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 19:25
DDM
DDM is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 06-06-2007 @ 20:10 :
Nee, maar misschien dat het er wat mee te maken heeft? Toen ik zwetend wakker was geworden hoorde ik ook echt heel luid en duidelijk mijn oorsuizen. Hier heb ik al een jaar last van, maar ik hoor het de laatste maanden (bijna) niet meer, enkel wanneer ik met veel stress zit. En vanmorgen had ik pijn in mijn hals, zowat onder mijn tong (door het tandenknarsen waarschijnlijk?). En aangezien ik mij nu ook niet goed voel, dacht ik dat het waarschijnlijk wel met elkaar te maken had...
Dat zweten zal dan wel bij de temperatuursverhoging horen Ik kan niet even een link leggen tussen de koorts en het oorsuizen. Hoe gaat het eigenlijk met de lymfeklierzwelling?
Oud 06-06-2007, 19:33
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
DDM schreef op 06-06-2007 @ 20:25 :
Dat zweten zal dan wel bij de temperatuursverhoging horen Ik kan niet even een link leggen tussen de koorts en het oorsuizen. Hoe gaat het eigenlijk met de lymfeklierzwelling?
Die is gelukkig bijna helemaal weg
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 19:36
DDM
DDM is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 06-06-2007 @ 20:33 :
Die is gelukkig bijna helemaal weg
Oke gelukkig

Al om al: kijk het even aan hoe het verder verloopt. En meet je temperatuur een aantal keren per dag. Het koortsbeloop is altijd belangrijk. En als je dan op een gegeven moment toch naar de huisarts gaat dan kan je dat vermelden.
Oud 06-06-2007, 19:43
Roos
Roos is offline
Kan 't geen (lichte) oorontsteking zijn?
Oud 06-06-2007, 19:51
DDM
DDM is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-06-2007 @ 20:43 :
Kan 't geen (lichte) oorontsteking zijn?
Ja kan altijd. Maar T.S. loopt al een tijdje met gehoorklachten. Daarnaast presenteert een OMA of andere vorm van otitis zich op oudere leeftijd duidelijker dan op jonge leeftijd. Dus met echte oorpijn e.d. Maar wel een goede optie
Oud 06-06-2007, 20:38
vosje16
vosje16 is offline
Nee, die oorontsteking die ik had is nu echt helemaal over hoor. 'k Heb nu ook geen pijn aan mijn oor ofzo. En dat oorsuizen heb ik al sinds begin april 2006. Maar normaal hoor ik het niet meer en als ik het toch hoor, kan ik snel mijn gedachten ervan af leiden. Maar vannacht was het gewoon veel luider dan normaal. Maar misschien dat dat gewoon door stress was ofzo? (zoals dat zweten en tandenknarsen?)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 10:19
vosje16
vosje16 is offline
Vannacht rond 4 uur weer een zweetaanval gehad, maar toen had ik maar rond de 36,8. Vanmorgen weer eentje bij het opstaan en rond de 37.

Wat ik mij afvraag is of het niet gewoon door de stress kan komen? (Onbewust dan, want gisteren was ik naar mijn gevoel niet zo gestresseerd...) 'k Heb de laatste week namelijk veel meer stress gehad dan gewoonlijk. En die zweetaanval gisterennacht lijkt ook meer door stress te komen (aangezien ik ook heb zitten tandenknarsen en ik mijn oorsuizen hoorde...)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:37
Gothic
Gothic is offline
Ja, je lichaam maakt veel/extra hormonen aan bij stress...

Maar ik weet niet of het zo langdurig dat kan veroorzaken...
Oud 08-06-2007, 12:20
Verwijderd
vervroegde overgang kan het denk ik nit zijn. Mijn ma heeft dit ook tijdje gehad en die was toen begin 3o, ze had toen een verkeerde ademhaling, maar kweet ut ni ckr of tzelfde is!!
sterkte ermee
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten