Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 11:21
Greg19
Greg19 is offline
Hallo allemaal. Ik ben Greg. 19 jaar en werk al sinds een paar maanden als Crew trainer bij Mcdonalds. Ik vind het best wel leuk om te doen maar k heb het gevoel dat het bij ons in de zaak niet meer leeft.

Ik wil nu iets gaan doen om de leukheid en de spirit weer in de zaak te brengen maar ik heb op dit moment nog geen idee hoe?

Weten jullie misschien wat ik kan doen, naast soc afnemen enz, om de teamspirit weer terug te krijgen in de zaak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2007, 11:41
Tiño
Tiño is offline
haha,

ja dat lukt je niet 1 2 3 , werk bijna 7jaar ondertussen bij de mac, waarvan ruim 5 als trainer.

We zijn bij ons pas met een nieuw team begonnen enzo, maarja standaard dingetjes meer, zoals soc doornemen crewtrainerswerkboek en de kwaliteitsreferentiegids.

We werken ook sinds een jaar of 2 met maclearn ipv die nostalgische videos uit de VS,maar das echt bout eigenlijk.

Verder weet k er niks boeiends over te vertellen...ALs jij nog vragen hebt of iets wilt weten..wie weet kan ik je helpen
Oud 15-02-2007, 12:27
T_ID
T_ID is offline
Het schijnt dat voeding impact heeft op moraal, ondervoedde mensen presteren slecht, aldus mijn literatuur. Aangezien je bij de MacDonalds werkt zou ik de oorzaak in die richting zoeken.
Oud 15-02-2007, 12:45
Greg19
Greg19 is offline
Waar wij zo nu en dan mee bezig zijn is het afnemen van soc e.d echt letterlijk de standaard dingetjes. Maar je krijgt dan nu het effect dat de soc de medewerkers niet meer boeit omdat ze het al zovaak hebben gehad.

ik wil dat ze zeg maar op een leuke manier ook blijven leren. Als dit zo doorgaat dan heb ik het idee dat deze mensen niet eens meer willen leren. Eigenlijk een soort van kweekvijver om mensen te demotiveren.

Misschien dat een wedstrijd een goed idee is al weet ik niet een wedstrijd van wat.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 13:31
Konijn
Konijn is offline
Een wedstrijd moet je wel echt heel slim en goed aanpakken wil dat een positief effect hebben..

Dat heeft normaal gesproken alleen maar negatieve effecten (bv nadelig voor de samenwerking, etc).
Oud 15-02-2007, 15:29
Greg19
Greg19 is offline
idd daar zat ik ook al aan te denken. het wordt dan ieder voor zich en dat moeten we ook niet hebben
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:51
Hulk
Hulk is offline
wel grappig mcdonalds.. al die buttons en stickertjes en employee of the month etc
sommige mensen denken dan echt dat ze het gemaakt hebben
Oud 17-02-2007, 17:22
thegoodlife
thegoodlife is offline
Teamspirit met mensen die het minimumloon verdienen, veel suc6.
Begin een eigen bedrijf ofzo, dan kan je wat betekenen en doen voor je medewerkers.
Oud 17-02-2007, 19:05
Chaucus
Chaucus is offline
Laten we een beetje respectvol blijven naar elkaar (en dus ook ontopic).
Oud 18-02-2007, 10:54
Verwijderd
gelukkig heb ik ontslag genomen, want meestal zijn die crewtrainers mierenneukers.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 16:54
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-02-2007 @ 13:27 :
Het schijnt dat voeding impact heeft op moraal, ondervoedde mensen presteren slecht, aldus mijn literatuur. Aangezien je bij de MacDonalds werkt zou ik de oorzaak in die richting zoeken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 20:54
Kaater
Kaater is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 18-02-2007 @ 11:54 :
gelukkig heb ik ontslag genomen, want meestal zijn die crewtrainers mierenneukers.
True, no offence, maar ik kan me nog herinneren dat er mensen werkelijk boos waren dat zij geen crewtrainer werden.
Je krijgt geen cent meer, en trainen is het kutste daar wat er is [vond ik altijd]
De crewtrainers bij onze mac waren altijd flinke suck-ups, en dat werkt niet mee aan team spirit.
Organiseer wat meer wedstrijdjes, dat was altijd wel lachen. Wie zorgde voor de meeste bijverkoop donuts, etc.
Maar realiseer je dat je 15/16/17 jarige niet goed kan motiveren als ze voor een hongerloontje hbs staan te bakken
Oud 25-02-2007, 14:29
Reynaert
Reynaert is offline
Als je ze wil motiveren kan je beter zorgen dat de sfeer op de werkvloer goed is. Wedstrijdjes, SOC's etc. zouden mij in ieder geval niet boeien. Ik weet niet of trainers het ook mogen doen maar je kan proberen om iets van een feest/uitstapje te organiseren, volgens mij werkt dat nog het beste.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 18:08
eviltjuh
eviltjuh is offline
Wat ik je vooral kan adviseren om buiten het werk ook leuke dingen met elkaar te doen, om de teamspirit bínnen het bedrijf ook leuk te houden. Zo ontdek je een heel andere kant van je collega's (en zij van jou!). Ik ben laatst wezen karten met 'n paar collega's, we kijken met een deel de voetbalwedstrijden van de eredivisie en gaan bij elk WK en EK standaard met z'n allen de voetbalwedstrijden van Oranje kijken. Daarbij organiseren we zelf (sport) wedstrijdjes tussen de restaurants.

Het kost wel tijd en misschien wat moeite, maar voor de sfeer zelf is het wel leuk.

Daarbij denk ik ook dat je als team zijnde (weet niet hoeveel mensen in het CTteam bij jullie zitten?) het leuk maken op de vloer. Wij zorgen er meestal wel voor dat het management en CTteam vrolijk op de vloer staat, dat trekt de rest meestal wel omhoog, waardoor ze ook weer beter gaan presteren.

En verder; vraag wat je wilt
Oud 13-05-2007, 13:58
Schuah
Schuah is offline
Ik weet dat de managers/crewtrainers van MCdo's Zoetermeer altijd met zn allen elke vrijdag en zaterdag in de kroeg zitten (mijn kroeg), en zo af en toen komt één van de vestigingen met een bunch personeel om wat te drinken. Ziet er altijd erg gezellig uit.

-offtopic, als ze reserveren schrijven wij het op als 'uitreiking hamburgerbakker van het jaar' hahahahahahahahahah :/
Oud 06-06-2007, 17:03
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Het probleem met MacDonald's werknemers is het gegeven dat ze snel vinden dat het werk eentonig is en dat ze vrij weinig verdienen. SOC's afnemen lijkt in hun ogen vaak op een keuring en ze denken vaak dat een hoge score erop wijst dat ze goed bezig zijn en misschien wel meer loon kunnen/zullen krijgen. Maar er wordt weinig waarde gehecht aan de SOC's (in mijn ogen), het is meer een formaliteit.

Je kunt de sfeer onder de crew vergroten door eerlijk om te gaan met de verdeling van de klusjes. Hou kwaliteit in het vaandel, maar ga niet muggeziften. Laat de crew in de keuken gewoon hun gang gaan, maar hou ze wel in het gareel wanneer het moet.

Sfeer creeer je moeilijk in dit geval, sfeer ontstaat vanzelf.
Oud 12-06-2007, 10:43
***ailá***
***ailá*** is offline
mag ik als gewone crew ook reageren

Je moet veel praten met de mensen. Sommigen van de crewtrainers bij mij doen dat ook en das echt veel beter. Dan heb je het gevoel dat er naar je geluisterd wordt. En dan moet je het natuurlijk ook proberen het in daden om te zetten. Bij ons zijn ze echt sloom met trainen... misschien wil dat ene meisje dat altijd in de keuken staat en daar nooit wat over zegt wel heel graag counter leren
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 10:49
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Ik zelf heb ook bij de mac gewerkt... en het ergste was

- Weinig loon
- Kleren worden daar niet gewassen
- Betalen voor't eten in de pauzes die je daar koopt

Na 2 maanden direct een nieuw baantje gezocht en gevonden!
Vond het echt 3maal niets
Oud 12-06-2007, 10:52
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Oktay-Y schreef op 12-06-2007 @ 11:49 :
Ik zelf heb ook bij de mac gewerkt... en het ergste was

- Weinig loon
- Kleren worden daar niet gewassen

Na 2 maanden direct een nieuw baantje gezocht en gevonden!
Vond het echt 3maal niets
dat moet je zelf toch doen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 10:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oktay-Y schreef op 12-06-2007 @ 11:49 :
Er is eten te koop bij de McDonalds? Wtf? Dat is nieuw.
Oud 12-06-2007, 10:56
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
werkte daar 5x in de week... elke avond snel de was in en volgende dag eruit... zuigt wel hoor en bedenk ook maar de extra kosten voor't wassen van die kleren ik vind echt dat ze daar een aparte wasmachine oid moeten dumpen zoals bij de Albert Heijn

Citaat:
T_ID schreef op 12-06-2007 @ 11:55 :
Er is eten te koop bij de McDonalds? Wtf? Dat is nieuw.
Scherpe opmerking hoor sherlock, ik vind alleen dat de crew teveel moet betalen voor't eten daar
Oud 12-06-2007, 17:21
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Kleren wassen is je eigen verantwoordelijkheid.

Dat het eten te duur is, is natuurlijk iets dat je met een korreltje zout moet nemen. Je krijgt al wel 50 procent korting en dat is vrij veel. Daarnaast blijft de Mac wel een kapitalistische onderneming en gratis eten geven aan de crew gaat ook in de papieren lopen, omdat iedereen alles en altijd kan pakken.
Oud 12-06-2007, 21:35
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Citaat:
Metal-Hoofd schreef op 12-06-2007 @ 18:21 :
Kleren wassen is je eigen verantwoordelijkheid.

Dat het eten te duur is, is natuurlijk iets dat je met een korreltje zout moet nemen. Je krijgt al wel 50 procent korting en dat is vrij veel. Daarnaast blijft de Mac wel een kapitalistische onderneming en gratis eten geven aan de crew gaat ook in de papieren lopen, omdat iedereen alles en altijd kan pakken.
Wie heeft het over gratis ? 25% ofzo 1 bigmac kost rond 20 euro cent om het te maken
Oud 12-06-2007, 22:59
Tiño
Tiño is offline
35eurocent ja.

Maar dan komen er ook nog dingen bij als de panden waar Mac gevestigd is,loonkosten,apparatuur afschrijvingen etc etc
Reageren

Regels voor berichten