Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2007, 13:14
Niels_fcb
Niels_fcb is offline
IK zit in het 3de jaar ASO in belgië , dus weet ik niet op welk niveau dit in nederland is . Maar wij moeten bij Fysica benaderingsregels voor formules kennen en ik snap dit niet zo goed ... Kan er iemand me uitleggen wat kenmerkende en beduidende cijfers zijn , en hoe ik hier met machten van tien moet mee werken .
Alvast bedankt ,
Niels
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2007, 13:46
Rob
Rob is offline
Tsja. Benadering is eigenlijk gewoon dat: Een benadering. 3,545 x 3,2 = 11,344 en dat wordt benaderd naar 11. Gewoon afronden. En dat geeft natuurlijk nauwkeurigheidsfouten.
3,545 heeft 4 significante cijfers en 3,2 maar 2. Voorloopnullen tellen niet mee, maar nullen die ergens tussen staan of achteraan, wel!

En bij het aantal significante cijfers, let je op hoeveel cijfers te gebruikt die er toe doen. Bij 1 significant getal en het vorige voorbeeld, in 10-machten, krijg je: 1*101 = 10. Maar bij twee krijg je 1.1 * 101 = 11.
Je geeft het antwoord altijd in het minst aantal significante cijfers dat gegeven is. Zoals hierboven, eigenlijk.
Oud 12-06-2007, 14:02
Niels_fcb
Niels_fcb is offline
ok , bedankt , je uitleg heeft de benaderingsregels al heel wat verheldert
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten