Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2007, 18:50
Verwijderd
Ik ben van plan een mp3-speler aan te schaffen en was op zoek naar wat tips. Ik zoek uiteraard een goede prijs/kwaliteitsverhouding, en hij mag niet duurder zijn dan 100 euro. Bij bol zag ik een Creative Zen mp3-speler met 4 GB opslagruimte voor 100 euro, is dat een beetje een goed ding? Andere tips zijn ook welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2007, 20:05
]{ing
]{ing is offline
iRiver T60 is super. Deze weegt maar 24 gram en draait op AAA batterijen ipv een accu. Firmware upgradable met OGG support etc.. iRiver kennende zeer goede geluidskwaliteit en built quality. 4GB voor 119 euro

Grote voordeel van zo'n ding is dat je 20 uur haalt, per batterij. En die batterijen en laders zijn klein, dus dat is dan optimaal.

Die Creative waar je het over hebt heeft maar tot 15 uur.. op interne accu. Die slijten sowieso snel bij veel gebruik en dan heb je na anderhalf jaar een nieuwe nodig.. kan je dat ding gaan proberen open te krijgen en een accu zoeken op ebay. Is kut
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:05
Verwijderd
Bedankt voor de tip.

Alleen: waar kan ik het ding krijgen? Zowel bol als salland hebben 'm niet.

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 19:36
]{ing
]{ing is offline
Mja ik vond deze bij www.mp3-player.de. Wist niet dat ie dus idd nauwelijks te vinden valt in NL. Verzending is daar 12.90

http://www.mp3shop.nl/product/38932/...-x20-4-gb.html

Dit misschien iets? Mja is wel meteen stuk duurder
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 21:58
Bloem
Bloem is offline
Mooi topic, ik zoek ook een nieuwe MP3speler en kwam op dezelfde Creative Zen uit als Mephostophilis. Ik heb nu een oude MP3speler die op AAA batterijen werkt en ik vind dat vreselijk onhandig, ze zijn om de haverklap leeg en ik raak ze altijd kwijt, dus een interne accu lijkt mij juist handiger. Is die Zen dan een goede optie? En is het enige verschil tussen een gewone Zen en die plusjes de FM radio functie die die plusjes hebben?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:33
]{ing
]{ing is offline
Juist veel handiger.. Leg me eens uit hoe dat handiger kan zijn. Batterijen kan je voor weinig geld in grote hoeveelheden kopen, al dan niet oplaadbaar. Dan gaat dat kwijtraken toch niet echt op.
Als je accu versleten is is het veel lastiger deze te vervangen. Daarnaast moet je weer naar een PC of walloutlet (btw moet je toch weer een USB adapter kopen) om zo'n accu ding op te laden.

Niet dat ik een speler met batterijen nu heb, ik heb twee hdd jukeboxen.. Maar van eentje heb ik al na twee jaartjes de accu kunnen vervangen. (En na een jaar ging ie al flink achteruit, is normaal voor dagelijks gebruik)

Ik heb op zich niks tegen een creative ding maar die iriver is goede value for money en is pas echt ultra-portable. Kleiner dan een aansteker, sweet . Daarnaast ken ik eigenlijk inmiddels wel teveel mensen die creative flashbased spelers met kuren hebben gehad..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:01
Verwijderd
Om wat King zegt te onderstrepen:
Ook mijn hdd based mp3 speler mét accu doet nog maar 8 uur maximaal met een volledig opgeladen accu. Deze heb ik overigens nog net geen vol jaar.
Je zou ook kunnen kijken naar een Samsung speler van 2GB. De meeste daarvan laden op terwijl je het ding in het USB slot hebt zitten, ideaal! Ik weet alleen niet of ze er ook in 4GB+ modellen zijn, aangezien het geen hdd based modellen zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:25
Bonga
Bonga is offline
ik heb ooit een diskman op battrerijen gehad.. vergeleken met dat vind ik het accutje van mijn ipod toch best handig..
Oud 08-06-2007, 12:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 08-06-2007 @ 00:25 :
ik heb ooit een diskman op battrerijen gehad.. vergeleken met dat vind ik het accutje van mijn ipod toch best handig..
Vergeleken met dát wel
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 16:33
Verwijderd
€175 vind ik te veel voor een mp3-speler. Ik denk niet dat een accu een groot probleem zal vormen omdat ik niet van plan ben het ding dagelijks te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 16:39
]{ing
]{ing is offline
True.. maja je kunt gewoon zoals iedereen doet die Creative kopen, is ok. wil je wat meer kijk je naar iRiver of Cowon iAudio
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 17:29
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-06-2007 @ 23:33 :
Juist veel handiger.. Leg me eens uit hoe dat handiger kan zijn. Batterijen kan je voor weinig geld in grote hoeveelheden kopen, al dan niet oplaadbaar. Dan gaat dat kwijtraken toch niet echt op.
Als je accu versleten is is het veel lastiger deze te vervangen. Daarnaast moet je weer naar een PC of walloutlet (btw moet je toch weer een USB adapter kopen) om zo'n accu ding op te laden.
Die batterijen kun je alleen per twee opladen en ik laat ze altijd overal slingeren, dus ik ben ze altijd kwijt en kan dan nog niet opladen. De levensduur van die accu's is inderdaad iets om mee te nemen, maar ik word gek van het gesleep met batterijen, persoonlijk vind ik het enorm onhandig.

Thanx verder
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 13:28
Metal
Metal is offline
Mja, iRiver heeft sowieso teringgaaf spul. Ben het dus met king eens.

Een vriendin van mij heeft dus zo'n zen 1gb. Als aankomend interaction designer vind ik de interface gewoon klote. Daarnaast is de bediening te priegelig. Ding voldoet verder wel gewoon, maar creative heeft het een beetje afgeraffeld, jammer.

Anyway, ik hou me wel veel met dit soort shit bezig, en wat iRiver doet, daar word ik wel blij van. En ik kan me gruwelijk ergeren aan producten die niet naar behoren functioneren, zeker wanneer je de prijs - kwaliteit balans eens gaat opmaken.
Oud 09-06-2007, 19:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Bovendien moet je er voor zorgen dat zo'n accu van te voren opgeladen is. Beetje jammer als je halvewegen je reis geen muziek hebt, omdat je vergeten bent je accu op te laden. Batterijen kun je gewoon nog overal kopen.

Zijn eigenlijk alle mp3-spelers ook geschikt voor Applecomputers?
Oud 09-06-2007, 20:32
]{ing
]{ing is offline
Volgens mij alleen die met UMS (USB Mass Storage) of natuurlijk de iPod. Mja en daarnaast alle spelers die geen UMS hebben maar eigen software die geschikt is voor een Mac OS. Bijv Sony werkt niet op Apple..

Daarnaast het is me al zo vaak gebeurd dat ik vergat om mn speler uit te zetten ofzo en dat dan de accu bijna leeg was als ik weer muziek wilde gaan luisteren op de terugreis (trein..) Dan baal je dat je geen batterij-oplader hebt gekocht zoals deze;

of deze;

http://www.engadget.com/2004/11/02/i...-battery-pack/

Heb voor mn iRiver ook zo'n selfmade battery gemaakt.. werkt helaas niet met oplaadbare batterijen, die leveren niet genoeg spanning.

Laatst gewijzigd op 09-06-2007 om 20:36.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 21:24
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
(Wegwerp)batterijen zijn ongelooflijk slecht en kwaadaardig voor het milieu. Een ander argument heb ik niet nodig om NIET met gewone batterijen te werken. Spotgoedkoop of niet.
Oplaadbare batterijen... NiCd-batterijen zijn prul, vooral omwille van hun geheugeneffect. NiMH-batterijen verliezen enorm veel capaciteit als het koud is, dus dan loop je je de pleuris te wisselen.
Allebei zijn ze redelijk snel versleten, en vind ik het gedoe met opladen heel vervelend.

Li-Ion-batterijen vind ik meestal het handigste. Geen gesukkel met batterijen opladen en verwisselen.

Daarnaast ben ik nog steeds van oordeel: nothing beats iPod. De shuffle heb je inderdaad voor minder dan 100 euro.
Oud 09-06-2007, 22:03
Vice
Vice is offline
Zelf heb ik trouwens goede ervaring met Mpio.

de 4gb versie
Maar misschien ergens ander nog goedkoper.
Oud 10-06-2007, 00:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-06-2007 @ 22:24 :
(Wegwerp)batterijen zijn ongelooflijk slecht en kwaadaardig voor het milieu. Een ander argument heb ik niet nodig om NIET met gewone batterijen te werken. Spotgoedkoop of niet.
Oplaadbare batterijen... NiCd-batterijen zijn prul, vooral omwille van hun geheugeneffect. NiMH-batterijen verliezen enorm veel capaciteit als het koud is, dus dan loop je je de pleuris te wisselen.
Allebei zijn ze redelijk snel versleten, en vind ik het gedoe met opladen heel vervelend.

Li-Ion-batterijen vind ik meestal het handigste. Geen gesukkel met batterijen opladen en verwisselen.
? Je hebt ook gewoon oplaadbare lithium ion AA penlites. En wat je zegt over nimh penlites; dat moet ik nog meemaken. Liever safe than sorry, liever wat meer batterijen aanschaffen/meenemen dan een accutje wat net 15 uur meegaat
Citaat:

Daarnaast ben ik nog steeds van oordeel: nothing beats iPod. De shuffle heb je inderdaad voor minder dan 100 euro.
Ooit een iRiver H320 gehad? Die verslaat namelijk iedere speler ooit gemaakt, period. Ik heb zowel die als oud model gehad en heb ook nog een 30G iPod Video erbij. Dat leuke scrollwheel weegt niet op tegen de geweldige geluidskwaliteit en functionaliteit.. USB on the go, mic input, ruimte voor een dikke accu (heb em geupgrade voor 15 euro)

Stel ik zou nu om welke reden dan ook moeten kiezen tussen mn h320 of de ipod blijf ik bij de h320. Niet omdat ik iriver fanboy ben, want alleen al vanwege het feit dat ze h320 niet meer produceren zou ik een ander merk harddisk player kopen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 00:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-06-2007 @ 23:03 :
Zelf heb ik trouwens goede ervaring met Mpio.

de 4gb versie
Maar misschien ergens ander nog goedkoper.
Inderdaad MPIO is een van die andere goede merken. Was ik even vergeten te noemen, net nu MPIO een aardige lijn nieuwe spelers heeft. Alleen jammer dat dit allemaal op accu moet werken.. 12 uur uit een flash speler halen is echt jammer. Aan de andere kant, ik heb hier een paar maanden geleden nog een nieuwe MPIO gepost die wel 25 uur ofzo haalde in specs, dat is te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 15:20
Verwijderd
Wat zijn de pro's en cons van die MPIO t.o.v. de Zen 4GB? Ze kosten hetzelfde, hoewel ik las dat er bij de MPIO geen adapter wordt geleverd.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 12:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-06-2007 @ 01:00 :
Ooit een iRiver H320 gehad? Die verslaat namelijk iedere speler ooit gemaakt, period. Ik heb zowel die als oud model gehad en heb ook nog een 30G iPod Video erbij. Dat leuke scrollwheel weegt niet op tegen de geweldige geluidskwaliteit en functionaliteit.. USB on the go, mic input, ruimte voor een dikke accu
Zelf nooit gehad, maar wel eens met ene van een vriend wat liggen prullen. Ik geloof graag dat dit goed spul is, maar niks voor mij. De manier van navigeren vond ik niks, dat met die mappenstructuur om de nummers in te catalogeren vond ik enorm onhandig. USB on the go zal wel superhandig zijn, maar op mijn ipod kan ik ook een flashkaartlezer aansluiten. Geen idee of dat goed werkt.
Reageren

Regels voor berichten