Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 19:18
looneylover
looneylover is offline
hallo mensen
waarschijnlijk heb ik een herkansing nodig voor scheikunde of natuurkunde, want ik denk dat ik daar misschien allebei onvoldoende voor kom te staan.
alleen nou weet ik niet goed wat ik zal gaan herkansen. ik sta namelijk voor scheikunde een 5,7 en voor natuurkunde een 6,6 van de school examens. dan zal je denken ja natuurkunde, maar ik snap daar werkelijk niks van, ik kom gewoon zo hoog door makkelijke schoolexamens en praktische opdrachten.
Van scheikunde snap ik meer dan natuurkunde, van natuurkunde kan ik eigenlijk zowat niks. Misschien dat als ik de komende tijd heel veel ga leren enzo misschien dat ik er dan wat van snap, maar ik denk dat ik iemand moet hebben om het me dan uit te leggen enzo.

dus ja ik weet niet goed wat ik dan zou moeten herkansen, scheikunde of natuurkunde. heeft misschien iemand een idee wat ik het beste kan doen?

alvast bedankt
groetjes
looneylover
Oud 05-06-2007, 19:36
Verwijderd
Bij welke van de twee vakken schat je de kans dat het de tweede keer beter gaat dan de eerste, het hoogst in? Dus: welke had je nog wel wat beter kunnen leren, voor welke heb je een goede leraar die je nog een paar bijlessen kan geven, etc.
(zo te lezen scheikunde )
Oud 05-06-2007, 19:38
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-06-2007 @ 20:36 :
Bij welke van de twee vakken schat je de kans dat het de tweede keer beter gaat dan de eerste, het hoogst in? Dus: welke had je nog wel wat beter kunnen leren, voor welke heb je een goede leraar die je nog een paar bijlessen kan geven, etc.
(zo te lezen scheikunde )
ja nou ik had voor ze allebei eigenlijk evenveel gedaan, want de maandag ervoor had ik economie en daar wilde ik zeker een goed punt halen.
Probleem is dat ik die leraren bijna niet meer kan spreken, omdat onze school zeg maar afgebroken word en die in het nieuwe gebouw meer les geven.. dus ik weet niet eens zeker of ik die nog wel kan zien.
en ja ik weet niet, waar ik misschien beter in kan worden..
Oud 05-06-2007, 19:47
Caps
Caps is offline
Belachelijk dat je een 6,6 hebt voor een vak waar je totaal niet goed in bent. Bij ons op school stond je dan waarschijnlijk een 4,6 zoniet lager.
Oud 05-06-2007, 19:54
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Caps schreef op 05-06-2007 @ 20:47 :
Belachelijk dat je een 6,6 hebt voor een vak waar je totaal niet goed in bent. Bij ons op school stond je dan waarschijnlijk een 4,6 zoniet lager.
nou bij jullie had ik misschien wel fatsoenlijk les gehad.. wij hebben dus echt totaal geen fatsoenlijk les gehad. die leraar legde alles maar op 1 manier uit, zeg maar een opdracht van uit een kant bekeken en dan was het goed. de klas was nooit rustig en ja die vent kon niet uitleggen.
hij maakte ook altijd te makkelijke proefwerken etc etc.
dus het is niet dat ik slecht ben in natuurkunde het is mij gewoon nooit goed uitgelegd etc, want als ik er slecht in was geweest had ik geen n-profiel gekozen..
Oud 07-06-2007, 10:23
Verwijderd
Ik denk dat wanneer je scheikunde eenmaal een beetje doorhebt, dat je veel van de rest van de stof ook snapt, terwijl bij natuurkunde heel veel onderwerpen los van elkaar staan. Dus dat je sowieso voor scheikunde moet gaan (zo zat het iig bij mij).

BTW: spelfout in je sig. Als je tenminste wil zeggen wat ik denk.
Oud 07-06-2007, 10:42
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 07-06-2007 @ 11:23 :
Ik denk dat wanneer je scheikunde eenmaal een beetje doorhebt, dat je veel van de rest van de stof ook snapt, terwijl bij natuurkunde heel veel onderwerpen los van elkaar staan. Dus dat je sowieso voor scheikunde moet gaan (zo zat het iig bij mij).

BTW: spelfout in je sig. Als je tenminste wil zeggen wat ik denk.
ja ik denk dat ik ook scheikunde ga doen

oja oeps klopt van me sig danke
Oud 08-06-2007, 10:31
Lex-o
Lex-o is offline
Ik zeg Natuurkunde, ga gewoon oude examens oefenen. Een 4.4 is echt wel te doen als je gewoon de formules opschrijft. Bij natuurkunde heb je vaak het antwoord niet goed, maar kan je wel 3 van de 4 punten makkelijk verdienen. Zo kom je wel op de 5 uit.

Scheikunde is aardig lastig vak, zelfs al snap je het. Voor hetzelfde geld haal je een 5.2(wat realistisch is) en dan ben je flink de lul!

Doe je havo of VWO?
Oud 08-06-2007, 10:34
looneylover
looneylover is offline
ik doe havo..

maar ja ik weet het nog steeds eigenlijk niet. zoals je zegt bij natuurkunde kan je sneller punten voor opdrachten krijgen, maar ja ik weet niet.
maar ja dan moet ook nog iemand mij eens goed uitleggen hoe dat allemaal zit, want ik vind niet dat altijd bij de examens de antwoorden zo goed uitgelegd worden dat ik het meteen snap. Dat hoeft natuurlijk ook niet maar toch.
ben nog steeds aan het twijfelen, maar ik wil toch vandaag of morgen weten wat ik ga doen, kan ik tenminste al gaan leren..
Oud 12-06-2007, 21:21
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Hee ik zit ook in 5 havo en ben ook niet goed in natuurkunde, dat komt vooral omdat ik vmbo-t heb gedaan en daar natuurkunde echt totaal anders is. ik stond een 6 en dat komt vooral omdat ik voor een PO een 9 had gehaald. Ik dacht echt dat ik een 4 voor het examen zou halen, vooral omdat ik dat ook al voor veel SE's heb gehaald. Ik heb voor het examen alle examens uit de examenbundel gemaakt en alles wat ik daarvan niet snapte geleerd en in mijn GR gezet. Vond het examen echt super meevallen en toen ik thuis ging nakijken kwam ik op een 7,3 of hoger . Scheikunde vond ik wel wat moeilijker,
Maar dat verschilt per persoon dus je moet gewoon doen wat in jou opkomt.

Regels voor berichten