Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 16:11
Desp
Desp is offline
Sinds eergisteren merk ik wat vreemds aan mijn linkerarm, ik had niet echt goede controle over hem en soms leek het alsof hij echt tien keer zo zwaar was als normaal.
Gisteren was het weer vrijwel over, alleen deden mijn vingers nog wat tja... alsof ze niet van mij waren, zeg maar.

Vandaag heb ik dat gevoel door vrijwel mij hele arm, soms voelt het alsof er iets straks om heen is gewikkeld. Ook betrap ik mijn hand er soms op even te trillen.

Kan zoiets komen van een overbelastte spier bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:18
lagu
lagu is offline
soms kan je hand gaan trillen als lang dezelfde beweging hebt gemaakt, bv. dat je aan het tenissen bent geweest voor lange tijd of dat je aan het roeren bent geweest (steeds zelfde beweging). Dat trillen gaat natuurlijk na een tijdje wel over. Anders zou ik toch maar ff naar de huisarst gaan, hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:22
Verwijderd
Volgens mij gaat dat vanzelf over..

het zou door spanningen kunnen zijn ontstaan, of bijv. door idd steeds een zelfde beweging (soort van RSI).. misschien heb je een peesontsteking in je arm, doet het ook echt pijn? Het eerste wat je beschrijft klinkt als puur vermoeidheid, dat ie steeds beetje gaat slapen, heel zwaar voelt.. heb ik wel eens in mn benen, zou dat ook heel goed kunnen zijn hoor. Dan gaat het vanzelf over..

Als het nu echt blijft aanhouden zou ik ff bezoekje aan de huisarts brengen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb dat ook wel vaak, spontane spiersamentrekkingen. Gaat vanzelf over.
Oud 10-07-2002, 21:05
Desp
Desp is offline
Het voelt niet echt alsof hij slaapt ofzo, dus niet dat getintel. Meer dat het me moeite kost om hem te laten doen wat ik wil...

Het kan best zijn dat ik er de afgelopen nachten op heb gelegen... Ik hou het iig even in de gaten...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:14
Verwijderd
Ja, neej.. ook niet die tintelingen.. maar het kan wel voortkomen uit vermoeidheid.. ik heb dat dus al 2 dagen in mn benen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:30
Verwijderd
ja vermoeidheid denk ik.... zoek een vriend(in) als je die nog nie hebt

zucht..flauw grapje...sorry
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:14
Desp
Desp is offline
Ik ben flink aan het rusten met die arm, de hele dag al, maar is eigenlijk alleen nog maar erger geworden 't Is nu meer pijn dat vanaf mijn bovenarm naar mijn hand trekt, daar blijft hangen en vervolgens eerst de pink aan doet en dan de andere vingers...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 14:46
Verwijderd
Ik had zoiets ook een keer, kwam bij mij door excessief gebruik van de computer

Als je echter niet weet waardoor het komt lijkt me het verstandig ff naar de dokter ermee te gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 13:17
Desp
Desp is offline
Ben naar de dokter geweest, en ik heb last van het zogenaamde carpale tunnelsyndroom
Nu willen ze mijn polsbanden door gaan snijden om de zenuw meer ruimte te geven... (wanneer ze het doorsnijden wordt de carpale tunnel ruimer, die is nu te nauw).
Overigens komt het niet door RSI in dit geval...

Duim voor me
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 14:59
Verwijderd
*duimt*
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
hmm klinkt vrij klote zo'n ingreep.
Oud 17-07-2002, 11:23
Jules
Jules is offline
dat heeft mn moeder ook

maaruh ik voeg je ff toe bij msn kwil dr eigenlijk wel wat meer van weten ..
Oud 18-07-2002, 23:16
Verwijderd
't kan ook komen doordat je je moe bent, 's avonds laat als ik een drukke dag heb gehad trillen me vingers (en hand) ook best wel, ook als je iets zwaars getild hebt en hard geknepen kan het best dat je nog ff natrild...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:18
Verwijderd
oei *had je latere replys nog niet gelezen*

*begint spontaan heel hard te duimen voor je*

betekend dat dan ook dat je je hand niet meer kan gebruiken? of je pols, wat dan ook? lijkt me erg vervelend, een marteling zelfs...

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 10:26
Desp
Desp is offline
Citaat:
hAckEr69 schreef:
oei *had je latere replys nog niet gelezen*

*begint spontaan heel hard te duimen voor je*

betekend dat dan ook dat je je hand niet meer kan gebruiken? of je pols, wat dan ook? lijkt me erg vervelend, een marteling zelfs...

succes ermee!
Kan hem nu een tijdje niet gebruiken (het is al geweest, de polsbanden zijn onder handen genomen), maar moet elke dag goed oefenen met kracht zetten en knijpen (spons in een bak met warm water, dan in de spons knijpen). Gaat beter dan ik had verwacht.
Als alles goed is krijg ik mijn gewone functies weer helemaal terug
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:32
Severus
Severus is offline
Citaat:
Desp schreef:
Ben naar de dokter geweest, en ik heb last van het zogenaamde carpale tunnelsyndroom
Nu willen ze mijn polsbanden door gaan snijden om de zenuw meer ruimte te geven... (wanneer ze het doorsnijden wordt de carpale tunnel ruimer, die is nu te nauw).
Overigens komt het niet door RSI in dit geval...

Duim voor me
Erg voor je. Mijn moeder heeft het ook gehad, ze kreeg het toen ze zwanger was van mij. Het bleek dat het iets met (vrouwelijke) hormonen had te maken, en dat door haar zwangerschap de kans op dit syndroom groter werd.

Anyway, mijn moeder heeft het aan beide armen gehad, ik ben al heel blij voor jou dat jij het maar aan 1 arm hebt.

Sterkte!

Ripper

Regels voor berichten