Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2010, 10:11
LiefMiesje
LiefMiesje is offline
Ik zat rustig mijn huiswerk te maken, toen ik op mijn schrift een raar dingetje zag liggen. Ik zoomde in met mijn ogen en tot mijn schrik bewoog het dingetje en was duidelijk te zien dat het een of ander wormpje/rupsje was, die hoogstwaarschijnlijk uit mijn haar was gekropen D:

DE HORROR

Ik heb een enooooorme hekel aan beestjes, dus ik was creeped out.
Maar nu is de vraag, hoe kwam dat ding in mijn haar?
De eerste conclusie die ik trok was dat het een vlooienlarve was, onze kat heeft nl. een tijdje vlooien. Misschien waren er eitjes in mijn haar terecht gekomen waarna er een paar uit zijn gekomen D:
Is dit mogelijk? Zoja, hoe kom ik hier zo SNEL MOGELIJK vanaf?
Ik ben op het moment helemaal neurotisch en schrikachtig voor alles wat kriebelt en bang dat er meerdere in zitten. Ik heb gisteren uitgebreid gedouched en was mijn haar elke dag of om de dag, dus het ligt niet aan mijn slechte hygiene.

Ik ben gisteren ook maar heel eventjes buiten geweest, dus de kans is klein dat het vanuit een boom op mijn hoofd is gevallen.

Het beestje was heeel klein en deed me een beetje denken aan een rups, maar het kroop vgm. als een wormpje. Het zag er niet uit als een made. Het was een beetje lichtgelig van kleur, met een donkerrode streep/stippen langs de zijkant. Het leek of hij een klein staartje had aan het eind van zijn lichaam.

Help aub; ik wil hier zo snel mogelijk vanaf D:
Alvast bedankt voor de feedback.

Nu excuseert u mij, ik ga even douchen en mijn haar zeer uitgebreid wassen met allerlei chemische troep.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 10:13
Verwijderd
denk dat je t beste je haren kunt wassen, en eventueel met een netenkam ofzo je verdere hoofdhuid controleren.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 10:22
fuckyeah
fuckyeah is offline
Wat duckdog96 zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 10:36
Verwijderd
Rupsen kunnen heus ook wel op je hoofd vallen als je maar heel even buiten bent, hoor. Maar het is niet echt de tijd van het jaar voor rupsen.

Waarschijnlijk is het alsnog een beest dat toevallig in je haar is geraakt. Het enige parasietje dat in Nederland op de hoofdhuid voorkomt is de hoofdluis, en die zien er totaal anders uit dan wat jij beschrijft. Maar als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk je ouders vragen om je hoofd te inspecteren en met een netenkam te kammen, zodat ze je gerust kunnen stellen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 11:09
LiefMiesje
LiefMiesje is offline
Dat stelde me al een beetje gerust, bedankt

Net uitgebreid mijn haren gewassen (meerdere keren), anti-roos shampoo, heel heet water, netenkam, maar ik zag niks raars uit mijn haar komen dus ik denk dat het hiermee over is

Net even de kattenmand geinspecteerd, en larven van de kattenvlo zien er idd anders uit
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 15:45
Ducky-men
Ducky-men is offline
don't wurry het is maar een wormpje
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten