Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ken mannen en jongens die het absoluut niet zouden waarderen wanneer vrouwlief later lekker thuis gaat zitten met de kindertjes ("Je denkt toch zeker niet dat ik zo'n lui mormel op mijn zak laat teren"), anderen hebben er juist weer helemaal geen problemen mee. Echter zou ik het als vrouw zijnde totaal niet zien zitten om full-time te gaan werken, zodra er kinderen in het spel zijn, en ik kan me voorstellen dat dit in sommige relaties best wel eens (heftige) discussies te weeg brengt. Zelf kom ik uit een gezin waar iedereen het behoorlijk goed heeft, zullen we maar zeggen, gewoon een verwend nest dus. Zelf heb ik hier niet zoveel van meegekregen, maar mijn broers streven overduidelijk wel dezelfde rijkdommen na die zij ook thuis hebben gekend. Mijn ene broer staat erop dat vrouwlief bij voorkeur full-time aan de slag gaat om dichterbij hun 'doel' te komen, mijn andere broer heeft een ware profiteur aan de haak geslagen die elke cent die binnenkomt 2x zo snel weer uitgeeft. Dergelijke situaties brengen regelmatig spanningen met zich mee, en ook ik heb bij meerdere van mijn vriendjes gemerkt dat zij bevooroordeeld waren. Goed, de meeste kwamen erop terug, maar als de basis van je relatie al niet goed is... dan kunnen verschillen in inkomen/rijkdom/levensstijl een relatie flink onderuit schoppen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een vriendin van me heeft 'r vriend leren kennen op haar zeventiende, nu is ze negentien en in september trouwen ze. Maar ze is dan ook gristelijk. (Hij niet overigens, maar goed.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 14-06-2007 om 13:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn man krijgt wel regelmatig de vraag of hij dan zo gelovig is...aan mij is ie nog niet echt heel vaak gesteld (maar mensen reageren altijd wel enorm verbaasd als ze horen dat ik getrouwd ben ![]() En idd wat Andijvie zegt: "De reden om die traditie (trouwen) uit te voeren lijkt me toch echt omdat je van iemand houdt." En het heeft praktisch gezien ook voordelen...kan ook een reden zijn (maar ook dan zou je het niet doen zonder dat je van de ander hield, lijkt me). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand niet wil trouwen, dan wordt er niet getrouwd. En dat er geen natuurlijke drang is om zo'n traditie uit te voeren; so what? Dat verandert compleet niets aan mijn reden; ik wilde met mijn huidige man trouwen omdat ik van hem houd. Ik wilde die traditie dus uitvoeren omdat ik van hem houd, niet omdat ik die traditie nu zo enorm graag wilde uitvoeren. (Die wilde ik pas graag uitvoeren toen ik van hem hield.) En er is niet één traditie, maar dat maakt verder niet zoveel uit. (En ik denk trouwens ook nog dat mensen wel een soort natuurlijke drang hebben naar tradities; net zoals mensen een soort drang hebben een bepaald geloof aan te hangen. Vroeger waren er misschien weinig alternatieven, nu zijn het er meer. Ik denk dat ieder persoon zijn eigen tradities creëert of bestaande tradities volgt. Dat maakt ons leven 'vatbaarder'.) Laatst gewijzigd op 14-06-2007 om 18:29. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik persoonlijk het belangrijkste vind om het geregisteerd partnerschap aan te gaan is, wat gebeurt er als 1 van ons overlijd? De ouders en de overgeblevende maken ruzie om de spullen van de overledene. Wie krijgt het huis, waar gaat dat-en-dat allemaal heen. Dat wil ik geregeld hebben om eventuele ruzies in de toekomst te voorkomen. Mijn verloofde en ik hebben expliciet gekozen voor het geregisteerd partnerschap, omdat wij nog geen kinderen willen. Als we ooit aan kinderen gaan denken, kan je het nog altijd over zetten naar een huwelijk. Uiterlijk boeit mij niet. Wat mij in mijn partner aantrekt is zijn persoonlijkheid en de 'klik' die we hebben als we praten. Seks komt op de tweede plaats en als 1 van ons een ziekte/ongeluk zou krijgen waardoor het onmogelijk is om nog ooit seks te kunnen hebben, dan hebben we die 'klik' nog van het praten. Dat is voor ons beiden het belangrijkst (OMG, ik lijk wel borg!) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwen voegt inderdaad niets toe. Ja, een fijne dag aan je leven, en ieder jaar heb je weer een excuus het te vieren. Maar verder is er echt niets veranderd tussen ons. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die mensen die kinderen willen, hebben het voordeel dat het als je getrouwd bent minder gezeik geeft als er iets van een ongeluk gebeurt of ziekte. Jij moet echt leren lezen, want je kraamt een hoop holle woorden uit, maar dat waar het om gaat, sla je voor het gemak even over. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dan raak je een keer bewusteloos, en dan blijk je 9 maanden later weer vader te worden, terwijl je dankzij die andere twee kinderen en die vervelende vrouw allang niet meer rond kan komen van die baan als schoenenverkoper. En rustig de krant lezen op de plee kan dan al helemaal niet meer.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
- dat je echt bij elkaar wil en kunt blijven en samen oud wil worden - dat de toekomstplannen een beetje overeenkomen - dat je begrip voor elkaar hebt en goed met elkaar over problemen kunt praten (en eerlijk durft te zijn!) - dat je grotendeels iig dezelfde dingen leuk en interessant vindt 2. Die kans is klein, omdat je op die leeftijd nog erg verandert en vaak nog moet ontdekken wat voor soort leven je nou eigenlijk wil leiden. Citaat:
Echt weten kun je sowieso bijna niets in het leven. Trouwen lijkt mij persoonlijk juist leuk en romantisch, maar het is wel iets waarvan ik vind dat men het niet moet overhaasten. Je kan beter eerst jaren bij elkaar zijn.. hoe langer je bij iemand bent voordat je trouwt, hoe groter de kans dat het daarna ook nog goed gaat. Helemaal zeker weten doe je het uiteraard nooit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een vriendin nu is ook nog bij d'r vriendje van toen, alleen is het wel een aantal keer uit geweest (ook wel over langere tijd). Zij vieren ondertussen maar hun 'zoveel jaar houden van' in plaats van zoveel jaar een relatie ![]() Maar goed, bij de meeste mensen gaat het inderdaad toch wel een keer uit, vaak als er een of alle twee gaat/n studeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder moet ik iemand hebben die mij in balans trekt, iemand die mij begrenst in mijn onmogelijke doelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 |