Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2007, 16:58
drukknoopje
drukknoopje is offline
en er ook (nog) geen digitenne kan op jouw adres, en de antenne is er dus af, zou het dan slim zijn om een schotel te kopen of te wachten op digitenne?
Oud 19-06-2007, 19:11
]{ing
]{ing is offline
Digitenne schijnt sowieso niet al te geweldig te zijn wat betreft beeldkwaliteit, maar ben geen ervaringsdeskundige. Digitale tv is daarnaast echter ook niet 100% betrouwbaar (veel storingen en gedoe). Volgens mij is de investering in een schotel wel groter dan in digitale tv, misschien wel de moeite waard..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 19:27
Verwijderd
Op zich is er met een schotel niks mis. De schotel schaf je 1x aan maar heb je heel lang plezier van. Daarbij is de beeldkwaliteit vaak ook (veel) beter dan van een kabeluitzending.
Check wel ff of er geen gedoe is rond het plaatsen van de schotel. Wij zouden bijv. de schotel alleen aan de achterkant mogen plaatsen, uit het zicht.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 21:17
gastje13
gastje13 is offline
digitenne nooit nemen, het oude analoge(wat er niet meer is) was tien keer beter qua beeld. Sat is wel oké als je geen kabel hebt ja. wel duur maar veel beter dan digitenne(=dvb-t) de zogenaamde bitrate veels te laag.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 11:03
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 19-06-2007 @ 20:27 :
Check wel ff of er geen gedoe is rond het plaatsen van de schotel. Wij zouden bijv. de schotel alleen aan de achterkant mogen plaatsen, uit het zicht.

Het andere gezin in ons huis heeft een schotel, we zouden hier een kop bij in kunnen plaatsen, dat is geen probleem.
Het grote nadeel van een schotel vind ik dat je bij slecht weer meteen storingen hebt en je die film opeens niet meer kunt zien *frustratie!!!*.

Maar toch zou een schotel slimmer zijn? Of verbeterd in de toekomst de beeldkwaliteit van digitenne nog?
Oud 20-06-2007, 12:34
Verwijderd
Daar valt vrij weinig over te zeggen. Digitenne is een redelijk nieuwe technologie en er zullen waarschijnlijk met de jaren ook de nodige problemen worden opgelost.
Op dit moment zou ik echter voor de schotel gaan ipv Digitenne, je kunt altijd nog overstappen op het moment dat Digitenne betrouwbaarder is en een betere kwaliteit biedt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 15:17
gastje13
gastje13 is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 20-06-2007 @ 12:03 :
Het andere gezin in ons huis heeft een schotel, we zouden hier een kop bij in kunnen plaatsen, dat is geen probleem.
Het grote nadeel van een schotel vind ik dat je bij slecht weer meteen storingen hebt en je die film opeens niet meer kunt zien *frustratie!!!*.

Maar toch zou een schotel slimmer zijn? Of verbeterd in de toekomst de beeldkwaliteit van digitenne nog?
Digitenne zal echt niet beter worden, alleen maar slechter, er komen steeds meer zenders bij. En er is maar beperkte ruimte. Overegens kost op een hoge(re) bitrate (=meer kwaliteit) uitzenden meer geld dus dat gaan ze zeker niet doen.
Digitenne is ook zeer onstabiel hoor, een auto die voorbij rijdt ontregelt soms de hele decoder. Sat heeft dat niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten