Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 11:45
Allochthony
Allochthony is offline
Yeeeeeee!

http://youtube.com/watch?v=uxSdbSNck...elated&search=

Ik ben blij dat ze in ieder geval The Ink Spots als muziekje hebben genomen, toch nog iets vertrouwds.... Voor de rest smaakt het vooral naar meer.

Ik weet nog steeds niet of ik wel blij ben dat er een Fallout 3 komt nu Bethesda het doet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 14:16
Koning
Koning is offline
Wat er is er al bekend over de game in grote lijnen?
Oud 07-06-2007, 14:17
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 07-06-2007 @ 12:45 :
[B
Ik weet nog steeds niet of ik wel blij ben dat er een Fallout 3 komt nu Bethesda het doet... [/B]
waarschijnlijk minder verhaal en diepgang en meer actie als beth de lijn doorzet die ze met oblivion hadden.
Oud 07-06-2007, 14:18
Doemyernogmaar1
Doemyernogmaar1 is offline
och, hopelijk leert bethesda van haar fouten, en wordt dit wel gewoon een topgame
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:19
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Doemyernogmaar1 schreef op 07-06-2007 @ 15:18 :
och, hopelijk leert bethesda van haar fouten, en wordt dit wel gewoon een topgame
fouten? oblivion verkocht tering goed
Oud 07-06-2007, 14:21
Doemyernogmaar1
Citaat:
Woef schreef op 07-06-2007 @ 15:19 :
fouten? oblivion verkocht tering goed
ja, maar voor veel mensen (die morrowind hebben gedaan) viel het toch enigzins tegen.

maar dit is natuurlijk wel een ander soort game, dat naar verwachting, ook wel goed ontvangen zal worden
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:24
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Doemyernogmaar1 schreef op 07-06-2007 @ 15:21 :
ja, maar voor veel mensen (die morrowind hebben gedaan) viel het toch enigzins tegen.

maar dit is natuurlijk wel een ander soort game, dat naar verwachting, ook wel goed ontvangen zal worden
alsof bethesda daar zich wat van aantrekt daggerfal was enorm groot enorm veel quests en diepgang, morrowind kwam en iedereen die daggerval speelde ging zeiken over de mindere diepgang en groote en bethesda heeft dat dus ook wer met oblivion gedaan.

maar ik heb van fallout nog nooit gehoord wat voor soort spel is het eigenlijk ;p
Oud 07-06-2007, 14:39
Doemyernogmaar1
ehm... ik denk eigenlijk dat fallout 3 heel veel gaat verschillen van 1 en 2

in fallout 1 wonen mensen in voornamelijk in vaults, dat zijn een soort van forten omdat de buitenwereld helemaal naar de klote is, radioactiviteit monsters mutanten etc etc
en in jouw vault gaat er wat mis met het water, en jij moet de boel fixen enzo, het is een mix van adventure RPG en turnbased geknok, je kan aanvallen wie je wilt, je kan zo'n beetje doen wat je wil etc

en fallout 2 is geloof ik een soortgelijk spel alleen wat jaartjes later en met een ander ventje
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:43
Daevrem
Daevrem is offline
Oblivion was helemaal ver-arcaded tov de andere Elder Scrolls delen. Maar of dat een fout is? Het is zeker minder leuk voor veel mensen. En het is ook zeker iets wat Fallout niet kan gebruiken.
Oud 07-06-2007, 14:46
Paperz
Paperz is offline
Geen trailer, teaser

Ik weet ook niet wat ik moet denken...
Maar ik weet 99,9% dat het geen turnbased tactical adventure rpg wordt

Voornamelijk omdat ik zwaar het vermoedde heb dat ze next gen willen gaan, en graphics + actie zijn daar kinda verplicht..
maar als ze veel van de elementen behouden + een goed verhaal binnen de Fallout wereld (en nee 't boeit me even niet of ze zeg maar op 't zelfde moment als FO1 starten maar in een ander deel van Amerika enzo) dan moeten de reviews wel heel beroerd zijn wil ik me niet aan FO3 wagen
Oud 07-06-2007, 15:45
Allochthony
Allochthony is offline
Ja teaser.

Teaser trailer.

Ik vind het best zo

Ik zal er sowieso wel aan beginnen, maar ik hoop niet dat ze de hele universe van Fallout verkrachten... Zover in dit filmpje pakken de sfeer wel goed.

Als ze het S.P.E.C.I.A.L. systeem erin laten zitten ben ik in ieder geval al een BEETJE tevreden
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:30
Koning
Koning is offline
Maareh, het wordt toch niet first person?
Oud 09-06-2007, 13:33
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Paperz schreef op 07-06-2007 @ 15:46 :
Geen trailer, teaser

Ik weet ook niet wat ik moet denken...
Maar ik weet 99,9% dat het geen turnbased tactical adventure rpg wordt

Voornamelijk omdat ik zwaar het vermoedde heb dat ze next gen willen gaan, en graphics + actie zijn daar kinda verplicht..
maar als ze veel van de elementen behouden + een goed verhaal binnen de Fallout wereld (en nee 't boeit me even niet of ze zeg maar op 't zelfde moment als FO1 starten maar in een ander deel van Amerika enzo) dan moeten de reviews wel heel beroerd zijn wil ik me niet aan FO3 wagen
als ze er next gen graphics in pleuren denk ik toch wel dat de fallout sfeer aardig vernagelt gaat worden. Juist de niet zo hoogstaande graphics maakten de sfeer sterk...
Oud 09-06-2007, 14:04
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 09-06-2007 @ 14:33 :
als ze er next gen graphics in pleuren denk ik toch wel dat de fallout sfeer aardig vernagelt gaat worden. Juist de niet zo hoogstaande graphics maakten de sfeer sterk...
Kijk naar bioshock... het KAN wel
Oud 09-06-2007, 14:10
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Fall 2008, kutzooi .
Oud 09-06-2007, 14:31
freyk
freyk is offline
Deze dus:
Oud 09-06-2007, 18:13
Verwijderd
Het maak niet echt uit wát ze maken, er zal altijd een groep 'die hard' Fallout fans zijn die zeiken dat het niet precies Fallout 1 is.

Ik weet niet wat het zal gaan worden. Turn-based en isometric verkoopt vandaag de dag gewoon niet meer, dus dat wordt hem niet. Ik hoop alleen maar de sfeer en setting fijn worden uitgewerkt en dat de gameplay goed in elkaar steekt. Oblivion is wat dat betreft wel ok, naar mijn idee. Met hier en daar een kanttekening (zoals het level-systeem waardoor het loont om niet te levelen).

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 20:40
Allochthony
Allochthony is offline
Maar die echte Fallout sfeer is totaal verdwenen als het niet meer isometrisch en turn based is... Dan kan de wereld nog zo vertrouwd zijn, het gaat helemaal verkeerd voelen...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 21:00
Daevrem
Daevrem is offline
De vraag is helemaal niet of het er goed uit ziet. Ik weet niet hoeveel mensen er van het fallout team ook in het team van bethesa zitten.

De vraag is of het een fallout spel in de fallout sfeer en in de fallout gameplay wordt. Dat het niet de graphics van een spel uit 1997 heeft is te verwachten.

Ik ben ook geen fan van 3d graphics, alhoewel 3d graphics er nu bijna net zo mooi uit ziet als 2d graphics en ik vind ook dat Oblivion qua gameplay-diepte niet zo goed was als de eerdere delen. Maar om een spel nu al af te kraken wegens een nietszeggende trailer gaat wel ver.

Je kunt altijd nog gewoon fallout deel 1 en 2 spelen.
Oud 09-06-2007, 21:14
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Paperz schreef op 09-06-2007 @ 15:04 :
Kijk naar bioshock... het KAN wel
Maar Bioshock heeft niets met Fallout te maken... System Shock was altijd 3d, en de sfeer was daar altijd goed...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 21:50
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 09-06-2007 @ 22:14 :
Maar Bioshock heeft niets met Fallout te maken... System Shock was altijd 3d, en de sfeer was daar altijd goed...
Het is de wel de stijl.. pak een van de gameplay footage filmpjes...
50-60 jaren stijl => ernstig verval..
ik zeg alleen maar dat de stijl + uitwerking in 3D zeker mogelijk is...
ik ben het met bovenstaande reacties eens dat isometrisch en turnbased er niet in zit... maar... een 3d game waarin ene isometrisch overzicht een van de opties is.. wel..
maar nogmaals... Fallout had heel veel goede gameplay elementen... als ze er 1 verwijderen en dat compenseren door andere te perfectioneren denk ik dat het zeker wat kan worden.. zolang (wat hie boven ook werd gezegd) er teminste een beetje 'feeling' van de oude fallout games in de ontwikkelaars zit
Oud 09-06-2007, 22:23
Allochthony
Allochthony is offline
Ik vind deze Teaser wel goed hoor... Maar ik denk als ze te veel van de core van Fallout af wijken dat het de fans toch niet zal aanspreken... Niet dat het dan een slecht spel zou moeten zijn... Oblivion is ook een goed spel... Maar voor fans van de serie was het een grote teleurstelling.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 23:10
Verwijderd
Over de graphics, ik denk dat het niet mogelijk is om met 3d-graphics eenzelfde 'gritty' gevoel dat Fallout 1 en 2 hadden te geven aan een Fallout 3. Dat werkt met sprites op één of andere manier gewoon beter. Vergelijk maar een Diablo (zeker deel 1) met latere actie hack 'n slash-spellen die daarop geënt zijn. Titan Quest heeft ook settings die duister moeten aanvoelen, maar het is 3D en daarmee veel minder sfeervol.

Dat zie je bij Oblivion ook al. Alle mensen zien er onder de hals precies hetzelfde uit, omdat er met generic models gewerkt wordt. Er zijn geen dikke, dunne, lelijke of mismaakte mensen bij (op de gezichten na dan). Bij sprites kan zoiets veel gemakkelijker.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 15:08
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
het maakt me allemaal niet meer uit hoe ze het gaan doen, als het er maar komt... optijd, want ik wacht al jaren.

Fallout 1 en 2 heb ik nog altijd orgineel met doos netjes in me kast staan

ik vind die powersuit alleen niet zo mooi in het filmpje
Oud 11-06-2007, 18:08
Allochthony
Allochthony is offline
Power Armor zag er in Tactics ook al niet zo dope meer uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2007, 15:42
All Out Of Love
fallout tactics heb ik nooit gespeeld, en daar ben ik trots op :--)
Oud 13-06-2007, 14:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 12-06-2007 @ 16:42 :
Het is best een leuk spel, zelfde univerum, totaal andere speelstijl.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 15:15
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 12-06-2007 @ 16:42 :
Dan heb je toch wat gemist

Zitten wel wat fouten in het universum, maar toch erg vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:01
MazeMouse
MazeMouse is offline
Nou, dat artikel uit GI heeft alle hoop vermorzeld.
Oblivion with Guns.
Of erger nog: Fallout: BOS2

Laat deze game floppen... alsjeblieft, laat deze game zo keihard floppen dat
1: De licentie hardstikke dood is
of
2: De volgende dev die de licentie aandurft zo als de dood is het fout te doen er wel een fatsoenlijke echte fallout van maakt...

Want anders hoeft het voor mij niet meer. Liever geen fallout dan weer zo'n slap action-rpg console aftreksel...
Oud 16-06-2007, 14:22
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-06-2007 @ 14:01 :
Nou, dat artikel uit GI heeft alle hoop vermorzeld.
Oblivion with Guns.
Of erger nog: Fallout: BOS2

Laat deze game floppen... alsjeblieft, laat deze game zo keihard floppen dat
1: De licentie hardstikke dood is
of
2: De volgende dev die de licentie aandurft zo als de dood is het fout te doen er wel een fatsoenlijke echte fallout van maakt...

Want anders hoeft het voor mij niet meer. Liever geen fallout dan weer zo'n slap action-rpg console aftreksel...
Oud 16-06-2007, 15:12
All Out Of Love
Ik heb er ook geen geloof in dat dit een echte fallout 3 word.

Ik denk dat we dit spel ook niet moeten zien als FALLOUT 3

Als je dat artikel leest, kan je het alleen maar met me eens zijn.

Fallout is gewoon niet te doen in first person, ik zeg niet dat dit een slecht spel word, of dat het geen leuk spel word. Ik denk alleen dat het geen fallout word. Maar gewoon een spel met veel fallout invloeden.
Oud 16-06-2007, 16:40
Allochthony
Allochthony is offline
.... welk artikel? ^^
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 19:12
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 09-06-2007 @ 22:00 :
De vraag is of het een fallout spel in de fallout sfeer en in de fallout gameplay wordt. Dat het niet de graphics van een spel uit 1997 heeft is te verwachten.
Dat is logisch, alleen zou het zonde zijn als alles er ineens in freakin' detail uitgewerkt zou worden. Detail zat er wel in, daar niet van hoor. Maar het was daartegen ook wel weer wat simpel in grafs
Oud 17-06-2007, 10:10
All Out Of Love
Citaat:
Allochthony schreef op 16-06-2007 @ 17:40 :
.... welk artikel? ^^
http://www.gamer.nl/doc/39853

overigens hoop ik niet dat de game flopt, hoe meer geld het in het laadje brengt, hoe meer kans op een echt goed vervolg

Oohja, zelf hoopte ik op hetzelfde systeem als bij die nieuwe UFO games, ben ff de naam kwijt.. euhm wat de nieuwe UFO EU moest worden maar niet werd

dat vechtsysteem zou ik nog wel kunnen accepteren, maar first person... nee ik denk dat dat totaal niet bij fallout 3 past.

Dus beter renamen ze de game gewoon

Laatst gewijzigd op 17-06-2007 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 11:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 17-06-2007 @ 11:10 :
http://www.gamer.nl/doc/39853

overigens hoop ik niet dat de game flopt, hoe meer geld het in het laadje brengt, hoe meer kans op een echt goed vervolg

Oohja, zelf hoopte ik op hetzelfde systeem als bij die nieuwe UFO games, ben ff de naam kwijt.. euhm wat de nieuwe UFO EU moest worden maar niet werd

dat vechtsysteem zou ik nog wel kunnen accepteren, maar first person... nee ik denk dat dat totaal niet bij fallout 3 past.

Dus beter renamen ze de game gewoon
Als het veel geld oplevert blijven ze juist die bocht maken en komt er nooit een ECHTE opvolger
Oud 17-06-2007, 15:04
Allochthony
Allochthony is offline
Hmmm, zoals ik het lees heeft het iets weg van Fallout Tactics, dat vechtsysteem...

Baldurs Gate was auto turn based, dus ook realtime maar toch weer niet, dat werkte wel lekker, gewoon op tijd op spatie drukken en je kon echt mooie taktieken uitspelen...

Als het vergelijkbaar word lijkt het me wel mooi... Natuurlijk had ik liever classic Fallout 1+2 turn based gezien... Maarja...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 15:06
Allochthony
Allochthony is offline
Eeee, maar what de fuck moet ik met een pauze in first person? Daar had ik toch niet overheen moeten lezen... Bah.

Het zou nog wel een leuk spel kunnen worden, maar Fallout? Nah.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 15:27
Verwijderd
Het lijkt er op dat ze twee groepen mensen willen plezieren:

1) Een groep mensen die graag een grote, open FPS met RPG-elementen spelen in een post-apocalyptische, radioactieve wereld (mensen die lang op S.T.A.L.K.E.R. hebben gewacht, maar teleurgesteld werden) en;

2) Mensen die alles wat Bethesda met Fallout te maken heeft afzeiken, waarvoor ze dus een halve mogelijkheid geven om het combat-systeem van de eerste twee Fallouts te gebruiken.

Ik weet niet of het slim is. Je kunt geen twee spellen tegelijk maken en een fast-paced FPS-shooter en een tactical, turn-based RPG vallen niet echt te combineren. Het had misschien beter geweest als ze de die-hard fans zouden negeren en gewoon een spel maken dat ze zelf ok vinden. There's no pleasing some people. Als je die lui een originele Fallout zou geven, maar met een sticker 'Bethesda' erop, zouden ze nog steen aan been klagen dat het een verkrachting is van het origineel.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 17:03
Allochthony
Allochthony is offline
Het is gewoon een beetje jammer dat Bethesda voor zoiets de Fallout license willen gebruiken... Als ze zelf iets verzonnen hadden zou het goed verkopen omdat het van "de makers van Oblivion" kwam...

Als je een license koopt en een vervolg gaat maken en in het begin in interviews juist vooral probeert te laten lijken dat ze vooral een vervolg voor de fans willen maken is het gewoon kut om zoiets te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:20
Verwijderd
Iemand is vriendelijk genoeg geweest om het artikel te scannen.

Na het lezen ervan klinkt het wel goed. Ze beseffen zich wel dat weinig mensen zitten te wachten op een 'Oblivion with guns' en doen (in ieder geval in hun informatie-verstrekking) hun best om dat idee te ontkrachtigen.

Bovendien blijkt dat het combat-systeem niet zo 'verdeeld' is tussen die twee stijlen als ik hieronder postte, maar dat de speler echt de kant van de actie-punten enz. op wordt geholpen en dat je alleen tijdens het 'regenereren' van die actiepunten vrijuit kán knallen, met als penalty dat je punten dan langzamer 'vollopen' om weer tactisch te schieten (op groin, natuurlijk).

Daarnaast lijkt het dat ze zich wat aangetrokken hebben van de kritiek die er op Oblivion kwam wat betreft ht vage level-systeem en wat andere punten en worden we weer interessante, levendige, slimme en overtuigende NPC's beloofd, maar goed... dat worden we al een jaar of twintig. Hetzelfde geldt voor de dynamische game-wereld met free storyline waarin je beslissingen om verschillende problemen op verschillende manieren op te lossen effect hebben op de wereld en jouw positie erin. Tot nu toe zijn die beloften nog niet echt waargemaakt, geloof ik.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 00:40
Allochthony
Allochthony is offline
Aaaah NMA, mijn favoriete game gerelateerde website op het internet , heerlijk om al die paginas door te lezen.... Maar na het checken van de scans ben ik echt alle hoop kwijt... WTF?

Super Mutant?:
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 00:55
Allochthony
Allochthony is offline
Deze vat het goed samen:

Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 07:03
Verwijderd
Wat is er eigenlijk zo verschrikkelijk aan die supermutant? Ik zie wel dat hij er anders uitziet dan in Fallout, maar is het echt zo erg?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 09:04
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 18-06-2007 @ 08:03 :
Wat is er eigenlijk zo verschrikkelijk aan die supermutant? Ik zie wel dat hij er anders uitziet dan in Fallout, maar is het echt zo erg?

LUH-3417
Nee, gewoon weer een punt waarop beth voorgaande Fallout delen volledig negeert. Het was namelijk al lang duidelijk hoe super-mutants eruit zien. Daar hebben ze helemaal niemand voor nodig gehad een te ontwerpen en dan maken ze alsnog zo'n gedrocht...
Oud 18-06-2007, 09:39
Allochthony
Allochthony is offline
"Bethesda haven't just changed the formula, they've thrown out the entire cook book."

Het zou best nog een leuk spel kunnen zijn... Maar het is geen Fallout 3 verdomme
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 10:32
Chimera
Chimera is offline
Ik vind dat een hoop mensen enorm zitten te zeiken. Vooral die supermutant. Hallo! Ze zien d'r echt zwaar beter uit dan in de vorige Fallout delen! Sorry hoor, maar volgens mij willen de mensen van NMA alleen maar een fallout die door de mensen gemaakt is die FO2 gemaakt hebben, en dan bovendien met dezelfde graphics, dezelfde engine en dezelfde items.

Oblivion with guns my ass. Ik ben benieuwd naar 't spel, en vind het nieuws tot nu toe erg positief. Het is duidelijk dat Bethesda op dit moment niks goeds kan doen bij die NMA types.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 11:18
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 18-06-2007 @ 10:04 :
Nee, gewoon weer een punt waarop beth voorgaande Fallout delen volledig negeert. Het was namelijk al lang duidelijk hoe super-mutants eruit zien. Daar hebben ze helemaal niemand voor nodig gehad een te ontwerpen en dan maken ze alsnog zo'n gedrocht...
Onzin...
ten eerste... in de ouwe Fallouts zag alles er hetzelfde uit (je main char zag er in verschillende type armor ook net zo uit als de vijand!)...
Verder zie je in dat plaatje ook al dat er een verschil zat tussen super mutants in fallout 1 en 2... en het hele principe van mutant is dat ze afwijken van iets normaals...

Nou neemt het niet weg dat het erg 'afwijkt' van de stijl die in FO1&2 werd gehanteerd, maar zie de andere plaatjes op de scans, das al duidelijk.

Maar goed, in principe brachten FO2 en FO:tactics ook al veel zaken die 'afweken' van FO1.

Ik wacht wel even af tot er meer bekend is...
Oud 18-06-2007, 11:36
Allochthony
Allochthony is offline
Fallout Tactics heeft daar ook heel veel kritiek van gekregen van de fans, maar toch werd het geaccepteerd en was het een goed spel... Het was ook geen Fallout 3.

En op NMA zitten vooral die hard fans ja, dat komt omdat Fallout 1 & 2 gewoon erg goed waren...

Natuurlijk moeten ze met de tijd mee, betere graphics etc, maar alles was Fallout uniek maken hebben ze weggelaten, en ze hebben er wat andere dingen voor verzonnen...

Dat is net zoals de volgende Pro Evolution Soccer een Ice hockey game maken, of GTA 4 een point & click adventure.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:09
Verwijderd
Wat maakt het nu uit of het op de voorgangers lijkt? Als het een goed spel is, dan is het een goed spel, en als het een kutspel is, dan is het een kutspel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:09
Verwijderd
Ach, sommige mensen zeuren altijd. Mij lijkt 't een erg gaaf spel te worden, met veel fifties referenties, geweld, zwarte humor en zulks erin.

Ron Pearlman zit erin, 50s tunes zitten erin, soort van Turn Based combat zit erin en de graphics zijn zwaar verbetered. Ik ben psyched.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten