Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 15:04
lonnbonn
Ik moet overmorgen 2/3 minuten lullen over voetbal in het duits, is er iemand die me kan helpen?? Als ik hier geen voldoende voor haal blijf ik (weer) zitten en moet ik heel hard huilen.
Kan iemand me helpen met deze mondeling??

Xx lonnebonne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2007, 15:16
Belgarath
Belgarath is offline
Coaches: Rudi Voller, Jurgen Klinnsman.
Michael Ballack, Neuville, Kahn.
Scheidsrechtergokschandaal

Zo moeilijk kan een spreekbeurtje over fussbal niet zijn toch? Wat heb je zelf al? En wat zijn de dingen waar je tegen aanloopt? (zinsbouw, uitspraak, naamvallen etc)
Oud 20-06-2007, 17:50
lonnbonn
Ik heb zelf alleen een stukje van wikipedia, best lastige woorden.. tot nu toe 5 zinnetjes waarin staat wat voetbal is, hoeveel spelers, wat het doel van voetbal is.. maar daarmee heb ik nooit 2/3 minuten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 21:24
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
lonnbonn schreef op 20-06-2007 @ 18:50 :
Ik heb zelf alleen een stukje van wikipedia, best lastige woorden.. tot nu toe 5 zinnetjes waarin staat wat voetbal is, hoeveel spelers, wat het doel van voetbal is.. maar daarmee heb ik nooit 2/3 minuten.
Qua duits kan ik je niet helpen, maar het duitse voetbal is vrij hoogstaand (nou ja, in die zin: duits voetbal wordt nog wel eens uitgezonden bij de nos/rtl en de estse competitie niet) Als je allemaal jongens in je klas hebt, vinden die het vast wel leuk om een beetje geupdate te worden over de stand van zaken van de Mannschaft en de gewone competitie. Dat zijn dingen die je makkelijk op wikipedia vindt en je kunt bovendien zo van de nederlandse versie naar de duitse switchen en hele lappen tekst overnemen. Zolang je er maar voor zorgt dat je geen schrijftaal gaat gebruiken of hele lange zinnen.
En je kunt zelfs een heel verhaal ophangen over het WK van vorig jaar dat in Duitsland gehouden werd. Je kunt het zelfs hebben over de ballen die ze gebruiken.

Trouwens, 2 of 3 minuten is niet heel veel. Als je een heel a-4'tje typt en voorleest zit je ongeveer op 5 minuten. Dus 2/3 a4'tje zou genoeg kunnen zijn. Als je wilt mag je wat je nu hebt ook posten en dan zijn er vast wel mensen die je willen helpen om een goed verhaaltje neer te zetten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bundesliga
http://de.wikipedia.org/wiki/Fu%C3%9...tmeisterschaft
Reageren

Regels voor berichten