Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 17:01
Oen
Oen is offline
Bron

Citaat:
Rond vier uur vanmiddag is een 17-jarig meisje op Gebroeders Moorsweg in Maastricht door het hoofd geschoten. Ze is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht.

De dader, haar 'vriend', belde nadat hij haar had neergeschoten de ambulance. Hij vluchtte vervolgens naar Sittard, waar hij zichzelf op het politiebureau aangaf.
En het erge is dat een hele goede vriendin van me aan deze beschreivingen voldoet.
Weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2002, 17:23
PV
PV is offline
bel (de ouders van) die vriendin op... dan heb je zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:54
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
dat tering joch moet geketerd worden
Oud 23-06-2002, 18:03
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Welke beschrijving?

Overigens zal dit wel vaker voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Welke beschrijving?
Idem.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:25
bam
bam is offline
vrouw maasticht 17 jaar
euhm... kans 1 op 1500?
Oud 23-06-2002, 18:53
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
bambix schreef:
vrouw maasticht 17 jaar
euhm... kans 1 op 1500?
met vriend
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:37
REIE
REIE is offline
Citaat:
Oen schreef:
Bron

En het erge is dat een hele goede vriendin van me aan deze beschreivingen voldoet.
Weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Gebruik gewoon je verstand! Dan weet je wel dat je niet op dit forum je tijd moet verspillen maar dat je moet checken of het het echt een vriendin van je is.

REIE

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:13
Verwijderd
Hier is overigens het artikel uit de Telegraaf van vandaag, zelfde als van de topicstarter, maar dan veel uitgebreider:

Citaat:
uit de Telegraaf:
Maastrichtenaar schiet
vriendin (17)
door hoofd

door Joan van den Dungen MAASTRICHT - Een 21-jarige man uit Maastricht heeft bekend dat hij zijn 17-jarige vriendin Kim tijdens een ruzie door het hoofd geschoten heeft. Het slachtoffer is in kritieke toestand opgenomen in het Academisch Ziekenhuis Maastricht, waar zij een spoedoperatie moest ondergaan. Gisteravond was zij nog in levensgevaar. Het drama voltrok zich in de huiskamer van hun woning aan de Gebroeders Moorsweg in de volksbuurt Mariaberg in Maastricht.

De verdachte belde zaterdagmiddag rond 16.30 uur zelf de politie. Direct daarop sloeg hij op de vlucht. Amper een uur later draaide hij opnieuw het alarmnummer. Hij zat in de trein naar Sittard en had een gsm van een passagier geleend. De passagier vertrouwde het niet en hield de lijn met de politie open. Toen de man op het station in Sittard uitstapte, ging hij achter hem aan. De agenten die inmiddels buiten het station klaarstonden, wisten de verdachte vervolgens in de boeien te slaan. Het doorgeladen vuurwapen had hij nog op zak. De Limburger maakte een verwarde indruk.

Het stel woonde volgens buurtbewoners ruim een half jaar samen. Omwonenden verklaarden dat er twee weken terug nog een politie-inval in het pand was geweest wegens drugsoverlast.

Een buurvrouw schrok rond 16.00 uur van een luide knal. "Ik zat op de vensterbank met mijn benen buiten op mijn man te wachten", aldus de buurvrouw. "Ik zag die jongen de deur uitgaan, na twintig minuten kwam hij weer terug. Onbegrijpelijk. Zulke leuke lui, ze groetten altijd. Van een ruzie heb ik niets gehoord."

Volgens de politie hebben relatieproblemen een rol gespeeld in het drama.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:45
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
dr blijven gekke mensen bestaan
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:28
Verwijderd
Ja. Hier kun je ook vrij weinig tegen doen..het enige wat je nog zou kunnen doen om dit soort delicten te voorkomen is de Wet wapens en munitie nóg strenger maken, en striktere naleving afdwingen. Gewoon nergens meer in Nederland een pistool.

Maar goed, dan heb je altijd nog wel mensen die een mes gebruiken. Of een honkbalknuppel. Of iemand doodrijden met een auto.

Gekken hou je altijd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ja. Hier kun je ook vrij weinig tegen doen..het enige wat je nog zou kunnen doen om dit soort delicten te voorkomen is de Wet wapens en munitie nóg strenger maken, en striktere naleving afdwingen. Gewoon nergens meer in Nederland een pistool.

Maar goed, dan heb je altijd nog wel mensen die een mes gebruiken. Of een honkbalknuppel. Of iemand doodrijden met een auto.

Gekken hou je altijd.
Vind ik ook, al die domme schietclubs . Idd, ze gaan dan gewoon andere wapens gebruiken, maar die zijn niet zo gemakkelijk te gebruiken als een pistool.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:54
bam
bam is offline
Ik snap die schietclubben zowie zo al niet.
Ik bedoel waarom zouw iemand op een schietclub gaan.
als je zo graag wil schieten gaan dan Soldier of fortune spelen ofzo daar zyn spellen ook voor gemaakt
en als je IRL wil schieten gaat dan in het leger ofzo....
maarjah...
misschien is het wel "stoer"
Oud 24-06-2002, 15:52
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ach ik ben tegenwoordig voor een no-tolerance beleid..

asociale elementen moeten eruitgewerkt worden...
weg ermee dus... levenslang
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:53
Oen
Oen is offline
Hey heel erg bedankt, de naam Kim komt niet overeen met die van mn vriendin.
Maar het is nog steeds vreselijk, hoe kan je nou iemand neerschieten, en dan helemaal je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 17:46
dystopia
dystopia is offline
vreemde manier van liefkozen
wat was het motief?
Oud 24-06-2002, 18:35
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
dystopia schreef:
vreemde manier van liefkozen
wat was het motief?
relatieproblemen.......

diep triest iig. Vraag me af wat de straf hier van word.
Oud 24-06-2002, 19:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
relatieproblemen.......
In het LD stond dat dat aangenomen werd. Of dat daadwerkelijk ook zo is.. (de Telegraaf neemt meteen aan van wel zo te zien). De moord op Fortuyn zijn ook nog geen bekentenis over afgelegd; zijn allemaal nog speculaties. Zo ook hier. Misschien had de man in de tussentijd een verklaring afgelegd
Oud 25-06-2002, 12:18
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Zeer triest, mensen hebben ook geen fatsoen meer tegenwoordig.

[Offtopic]
Bij mijn zusje's school is vlakbij een kindje ( groep 7 ) bijna gewurgd., wilde een fietspad oversteken, werd bijna aangereden door fietser. Kindje roept "Teringlijer" of iets in die richting, fietser stapt af , wurgt dat kinje. Natuurlijk zat dat meisje/jongetje ook fout, maar die fietser helemaal. Gelukkig is de dader opgepakt. Weet iemand wat voor straf zo iemand nou ongeveer krijgt?

[/Offtopic}
Oud 25-06-2002, 15:47
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
diep triest iig. Vraag me af wat de straf hier van word.
Ik hoop dat het vonnis niet openbaar gemaakt wordt. Hoe hoog de straf ook is, er zullen altijd mensen zijn die weer gaan blaten dat de straf niet hoog genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 11:36
Verwijderd
Tja dat gebeurd dagelijks in de gehele wereld en dus ook in ons 'veilige' Nederland. Kan er niet echt wakker van liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 13:10
Go
Go is offline
Er zijn meer 17-jarigen in Maastricht. Maar als je zeker wilt weten of het de goede vriendin van jou niet is, stuur je haar bijvoorbeeld even een sms-je. Reageerd ze niet dan kan je haar ouders, politie of het ziekenhuis bellen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 13:49
Rhinus
Rhinus is offline
K*T .

Maar voor de LPF aanhangers is het goed nieuws. Er is weer meer ruimte in NL!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 16:35
Quintus
Quintus is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
[B]Maar voor de LPF aanhangers is het goed nieuws. Er is weer meer ruimte in NL
Waar slaat die opmerking op???
Oud 05-07-2002, 17:09
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Quintus schreef:

Waar slaat die opmerking op???
nou als 1 iemand dood is zijn er minder mensen in NL en is NL dus minder vol, lmd
Oud 08-07-2002, 22:48
Quintus
Quintus is offline
Citaat:
autodropje schreef:

nou als 1 iemand dood is zijn er minder mensen in NL en is NL dus minder vol, lmd
Dat snapte ik ook Ik bedoelde gewoon wat dat er nou mee te maken had...
Oud 09-07-2002, 11:33
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het echt heel erg. Gelukkig gaat het nu weer beter met haar, maar wat voor schade ze op lange termijn heeft is niet duidelijk.

Citaat:
Rhinus schreef
Wat bedoelde je hiermee? Het slaat toch nergens op? Kan ik jou ook doodschieten en dan zeggen dat Nederland minder vol is. Wat maakt 1 persoon nu uit op de hele bevolking en er worden nu toch wel weer baby's geboren. Ik vind dit echt een loze opmerking die nergens op slaat.
Oud 09-07-2002, 12:16
Yamyam
Yamyam is offline
Wat erg!

Gelukkig heeft die vriend zichzelf aangegeven, maar wat een overaggressieve klootzak! Bel iedereen die je kent die dat meisje kent, ga voor mijn part langs haar huis!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 09:11
zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
bambix schreef:
Ik snap die schietclubben zowie zo al niet.
Ik bedoel waarom zouw iemand op een schietclub gaan.
als je zo graag wil schieten gaan dan Soldier of fortune spelen ofzo daar zyn spellen ook voor gemaakt
en als je IRL wil schieten gaat dan in het leger ofzo....
maarjah...
misschien is het wel "stoer"
De (inmiddels overleden) vader van een goeie vriend van mij zat ook bij een schietclub en het lijkt me zinnig dat ik je even wijs op het feit dat de regels en wetten waaraan dit gebonden is niet voor de poes zijn. het is dus zeker niet zo dat iedereen zomaar bij een schietclub kan gaan dus ik snap niet waarom je afgeeft op schietclubS. laat die mensen ook een hobby hebben. Als zij daar hun plezier en ontspanning toch uit halen wie ben jij dan om te gaan vertellen dat het allemaal maar achterlijk is. vind je boogschieten dan ook een rare sport?
Oud 17-07-2002, 09:12
zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
K*T .

wat een menneke ben je toch
Oud 17-07-2002, 10:13
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
zjempoow schreef:
wat een menneke ben je toch
Sommige mensen kennen geen sarcasme..

En lees verdomme m'n signature..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 10:28
Nietzman
Nietzman is offline
Hmz.... Als de dader een asielzoeker was geweest had dat wel in de tekst gestaan en had er wel heel wat meer hysterie geweest..... lekker objectief weer....

Net als V vd G die als 'linkse millieuterrorist' overal gehaat en bekotst word..... maar zodra een nazi bijna de franse president neerschiet is het angstig stil.... :{

Volgens mij hebben ze in Maastricht nog nooit een kleurling gezien, maar dat terzijde....
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 12:45
AGH
AGH is offline
Dan ken jij de plaatselijke Angel-Side nog niet....
Met name actief op de trappen van een sportkantine naarbij het MVV stadion.

Maakt het overigens uit van welk geslacht, geloof, nationaliteit de dader is?
Een schietpartij is en blijft een schietpartij, lijkt me voor de berichtgeving ook vrij irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 23:33
Quintus
Quintus is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Sommige mensen kennen geen sarcasme..

En lees verdomme m'n signature..
Als die dingen niet bedoelt zijn om op te replyen, zet ze er dan ook niet neer..
Oud 20-07-2002, 00:09
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
zjempoow schreef:

De (inmiddels overleden) vader van een goeie vriend van mij zat ook bij een schietclub en het lijkt me zinnig dat ik je even wijs op het feit dat de regels en wetten waaraan dit gebonden is niet voor de poes zijn. het is dus zeker niet zo dat iedereen zomaar bij een schietclub kan gaan dus ik snap niet waarom je afgeeft op schietclubS. laat die mensen ook een hobby hebben. Als zij daar hun plezier en ontspanning toch uit halen wie ben jij dan om te gaan vertellen dat het allemaal maar achterlijk is. vind je boogschieten dan ook een rare sport?

Het is een feit dat er dan dus wapens verhandelt worden in nederland, en bij die handel komen er altijd wel een paar handelaren naar voren die aan iedereen wel een pistooltje verkoopt, voor extra veel geld dan. Of er word eens een pistooltje gestolen en raakt op de zwarte markt.
Was er TOTAAL geen handel, zou alleen de rotterdammse maffia en de politie (btw ook niet corruptie ongevoelig) over pistolen beschikken . Ok ik zet het erg zwart wit maar je snapt het.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 10:46
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Quintus schreef:
Als die dingen niet bedoelt zijn om op te replyen, zet ze er dan ook niet neer..
Ik vond 'm wel grappig eigelijk. Dus..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:32
Verwijderd
Mijn eigen vader zit bij de schietclub. Ik zie het probleem niet .. ten eerste zijn de regels streng, ten tweede is het een sport.

Probeer jij maar eens op 25 meter afstand op een klein schijfje van 15cm (ofzo) doorsnee te schieten!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Quintus schreef:

Dat snapte ik ook Ik bedoelde gewoon wat dat er nou mee te maken had...
kdenk dat het gewoon een leuk grapje is (wat moet je anders zeggen over een onderwerp waar niet echt discussiemateriaal in zit?)
Oud 28-07-2002, 20:49
Sithan
Sithan is offline
Ik blijf het vreemd vinden hoe mensen gelijk een oordeel klaar hebben over een misdrijf en de persoon in kwestie zonder te weten wat er in bepaalde gevallen aan de hand is en ook maar enige inzage te hebben gehad in de politiedossiers of een gesprek te hebben gehad met de dader...
Oud 28-07-2002, 20:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Gelukkig heeft die vriend zichzelf aangegeven, maar wat een overaggressieve klootzak!
Oh dus je kent m? voor t zelfde geld had ze hem zo'n pijn gedaan en was ie wanhopig...maja dat weten we niet...dus dit soort loze oordelen hebben weinig zin lijkt me
Oud 29-07-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Vind ik ook, al die domme schietclubs . Idd, ze gaan dan gewoon andere wapens gebruiken, maar die zijn niet zo gemakkelijk te gebruiken als een pistool.
Ben jij ooit wel eens op een schietclub geweest? Ik wel. Mijn vader is zelfs Nederlands kampioen luchtbuksschieten geweest in de A-klasse. 1987, als ik me niet vergis. (Won overigens met enige overmacht; hij had eigenlijk in de hoofdklasse 'moeten' zitten :/)

Niet zo snel je oordeel klaar hebben staan over dingen waar je niet zoveel vanaf weet, jong. Die knul heeft dat wapen waarschijnlijk -niet- via de schietvereniging gekregen, maar via 't illegale circuit. En dát moet je aanpakken, niet de legale plezierschieters.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Probeer jij maar eens op 25 meter afstand op een klein schijfje van 15cm (ofzo) doorsnee te schieten!
Lukt me wel, hoor :>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten