Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 21:24
Shadow X
Shadow X is offline
Ik snap het niet.

Er zijn mensen, volgens mij ook hier, die zweren bij een bepaald genre. Al het andere is kut, of wordt iig nooit door ze gedraaid.

Neem nou grindcore/deathmetal/blackmetal.
(ja ik weet het, een erg brede selectie)
Ik vind het vet. Ik luister ernaar, geniet ervan, ga naar concerten enz. Lekker bruut, soms sfeervol, knap gespeeld, maar dan houd het op.
Net als gothics. Ze luisteren gothic, ze zien er gothic uit, kortom, ze ZIJN gothic. Ik snap het niet.

Ik ben niet 'true' omdat ik geen lang haar heb?!
En niet anti-chistelijk ben? En niet van gore/splatter films houd? (maar wel de muziek luister waarvan de teksten daar over gaan?)

Ik weet het, ik ben een beetje vaag aan het lullen, ik vind het moeilijk uit te leggen wat ik nou precies wil, maar misschien begrijpt iemand het.

Ja, Anti-flag is gaaf, maar ik ben niet anarchistisch
Drumm 'n bass heerscht, maar ik kan er niet op dansen,
Herman van Veen is geweldig, maar ik heb er geen cd van,
Cypress Hill doet goeie dingen, maar ik ben geen neger....

Zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 21:50
p33r
p33r is offline
Ja, voor mij geld hetzelfde, ik zie er niet metal uit, maar luister wel graag naar de muziek.
Uiteindelijk gaat het toch allemaal een beetje om uiterlijk vertoon en groepsmentaliteit
Oud 11-07-2002, 22:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik ben ook kortharig metaltuig, ik geef niks om image. Kijk ik ben best anti-geloof, maar daar stopt het ook. Het is maar net hoe gek je jezelf laat maken.

Ik vind al die mensen die zich ontzettend alternatief kleden eigenlijk ook maar aandachtstrekkers, maar dat hoef je zeker niet met me eens te zijn.
Oud 11-07-2002, 22:12
Shadow X
Shadow X is offline
het gaat mij ook niet in de eerste plaats om het uiterlijk, maar meer, inderdaad, om het innerlijk.

-Hoe iemand denkt-
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:13
Verwijderd
ik schijn een emokid te zijn maar kleed me niet zo...en heb ook geen horn rimned glasses, of een korte ponny

ik huil wel veel...

Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 23:12.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:31
konflict
konflict is offline
ik luister naar zowat alles dus als ik me daar ook nog 'ns naar zou moeten kleden...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
konflict schreef:
ik luister naar zowat alles dus als ik me daar ook nog 'ns naar zou moeten kleden...
Dat wordt een mooie combi dan
Oud 11-07-2002, 22:40
Shadow X
Shadow X is offline
same here
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 09:53
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Citaat:
konflict schreef:
same here...
Oud 12-07-2002, 23:13
Roxy
Roxy is offline
mjah ik vind het oowk vreemd dat sommige mensen zich zo op een stijl focussen en dan het andere nie meer luisteren....
ik luister toch wel een boel dacht ik zo, ska, punk, industrial, gothic, metal, rustige wazige muziekjes
uhm mijn kledingstijl is uhm beetje alto/skate ofzow, ik weet nie ik heb dr nie zo veel verstand van... mjah waarom ik me nie helemaal 'standaard' kleed.. uhm ik vind wijde broeken en gewoon heel mooi staan bij mensen en ze zitten oowk nog super... verder bandshirtjes enzow gewoon omdat ik die leuk vind... meer 'aparte' dingen heb ik oowk eigenlijk nie...
Oud 12-07-2002, 23:29
]{ing
]{ing is offline
Dat is juist niet vreemd, neem als voorbeeld even mezelf, ik ben vroeg begonnen met metal, mijn oom, bassist in een bandje destijds (tegenwoordig nog steeds, maar in een andere band) was een voorbeeld voor mij. Ik begon alles rondom metal prachtig te vinden, obsessie met bands als Metallica en Death.
Toen ik ouder werd ging ik me ook erna kleden, ik wilde zoals die mensen zijn.

Ik denk niet dat alleen die invloeden van buitenaf mijn ''lifestyle'' (muziek, kleding, omgang.. uiteindelijk waar je uitgaat, met wie je omgaat etc.) zo beinvloed hebben.
Smaak wordt niet bepaald door iemand anders, als je smaak wel door iemand anders bepaald zou worden zou je door iedereen triest genoemd worden.

Nu, zo'n 8 jaar later probeer ik van alle muziek gewoon mee te pikken wat ik goed vind klinken, net als je met je lifestyle doet, je wilt niet iets zijn, je vormt jezelf door de dingen op te pikken die je aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 02:14
Verwijderd
En door mensen als jij gaat BM kapot
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 02:58
paco de taco
paco de taco is offline
wa is BM ?
Oud 13-07-2002, 04:03
Verwijderd
Citaat:
paco de taco schreef:
wa is BM ?
Black metal
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 08:05
liefebees
liefebees is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
wat is dat nou voor een oznin?
ten eerste is het al behoorlijk belachelijk als 'dat soort mensen' storend voor jou zijn, en ten tweede moet je maar eens aan je eigen trouw aan black metal gaan twijfelen als je vindt dat die mensen black metal slechter maken.
Oud 13-07-2002, 09:49
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Ik luister de muziek die ik leuk vind, vind t moeilijk om me te beperken tot 1 genre.. ook mn kledingstijl is niet 1 stijl..

Verder ben ik t eens met ]{ing :]

Ben ook zo'n beetje begonnen met Metallica..
Oud 13-07-2002, 09:50
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ga jij fijn in een grot wonen en true zitten zijn dan...
Oud 13-07-2002, 10:34
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
hm, BM'ers (zoals ikzelf) zijn iig wel het meest conservatief (en kennelijk ook onverdraagzaam ) .....

Het is natuurlijk wel een soort levensstijl, de vraag is aleen wel in welke mate. Je hebt ze er nl tussen zitten die met al hun spike-troep door de stad lopen, in elke winkel onbeschoft doen, en niet meer dan drie woorden achter elkaar kunnen zeggen. Dat werkt ook averechts in de beeldvorming die men van zo'n groep krijgt, denk ik.

Nog iets: Als er in de USA of in Duitsland schoolkindertjes worden uitgemoord, wat staat er dan in de krant??

antwoord A: 18-jarige scholier vermoord 3 klasgenoten .....

antwoord B: 18-jarige, in het zwart geklede, metal luisterende scholier ...enz ...

jammerjammer .....

Persoonlijk heb ik m'n levensstijl nou niet echt drastisch verandert de laatste jaren, alleen de manier van kleden misschien....Snap sowieso niet echt waarom en hoe jeje levenstijl erdoor zou moeten laten beinvloeden....

Alsof je van het de een op de andere dag ineens pagan bent oid

Ik denk eerder dat je een genre bij je levenstijl vind, niet andersom ....
Oud 13-07-2002, 10:43
Rhinus
Rhinus is offline
Mensen doen vanalles om bij een groep te horen.. (Dat is echt 't antwoord op de vraag.)

Ik heb gewoon geen geld over voor kleren.. Dus ja, dan houd 't op..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:46
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:
Nog iets: Als er in de USA of in Duitsland schoolkindertjes worden uitgemoord, wat staat er dan in de krant??

antwoord A: 18-jarige scholier vermoord 3 klasgenoten .....

antwoord B: 18-jarige, in het zwart geklede, metal luisterende scholier ...enz ...

Jammerjammer .....
Je kan 't niet op toeval blijven gooien he.

Maar; ga je moorden omdat je Metal luisterd? Of ga je Metal luisteren omdat je je K*T voelt en ga je ook omdat je je K*T voelt mensen moorden? (Maar kranten kunnen het inderdaad wel mooi generalizeren. En mensen zijn daar gevoelig voor. Kijk maar hoeveel mensen er op LPF stemde..)

Laatst gewijzigd op 13-07-2002 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:46
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Mensen doen vanalles om bij een groep te horen.. (Dat is echt 't antwoord op de vraag.)

Ik heb gewoon geen geld over voor kleren.. Dus ja, dan houd 't op..
klopt helemaal, maar wat is daar mis mee volgens jou??
Oud 13-07-2002, 10:47
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Je kan 't niet op toeval blijven gooien he.

Maar; ga je moorden omdat je Metal luisterd? Of ga je Metal luisteren omdat je je K*T voelt en ga je ook omdat je je K*T voelt mensen moorden? (Maar kranten kunnen het inderdaad wel mooi generalizeren. En mensen zijn daar gevoelig voor. Kijk maar hoeveel mensen er op LPF stemde..
Maar die moordlust komt niet door die muziek hoor, ze zijn gewoon al ziek, en vinden daar leuke muziek bij .....
Oud 13-07-2002, 10:52
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:
klopt helemaal, maar wat is daar mis mee volgens jou??
Niks .

Citaat:
Nordens Konge schreef:
Maar die moordlust komt niet door die muziek hoor, ze zijn gewoon al ziek, en vinden daar leuke muziek bij .....
Denk ik ook, denk ik ook..

Mijn signature is te klein?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 11:00
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
jaja, je signature ......
Oud 13-07-2002, 11:09
vempire
vempire is offline
ach jah

sommige van die true figuren word ik wel is ziek van.
Op het internet heel stoer doen uitschelden etc. en in het echt zijn ze dan van die poeslieve gasten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2002, 11:10
Synonym
Synonym is offline
De levenstijl naar een bepaalde muziekstijl is vooral omdat je in één groep wilt thuishoren denk ik... Vooral het kleden erna...

Ik luister naar veel verschillende muziek dus dat wordt een leuke combi
Oud 13-07-2002, 11:28
p33r
p33r is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Je geeft zelf toe dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in een groep bm-fans aanvaard te worden.
erg close-minded
Oud 13-07-2002, 11:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
p33r schreef:
Je geeft zelf toe dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om in een groep bm-fans aanvaard te worden.
erg close-minded
Erg BM?

Ik weet 't niet he, 't is een vraag..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 11:40
HK66666
HK66666 is offline
Achja, ik kleed me metal omdat ik de kleren mooi vind en het de muziekstroming is die me het dichst aan mijn hart ligt.
Verder luister ik van alles en nog wat, maar dat is puur muzikaal, terwijl metal, tja gewoon iets meer is dan muziek.
Oud 13-07-2002, 14:11
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
vempire schreef:
ach jah

sommige van die true figuren word ik wel is ziek van.
Op het internet heel stoer doen uitschelden etc. en in het echt zijn ze dan van die poeslieve gasten.

WHAHAHAHAHAHA dit is pas een loze opmerking

praat dan niet .......
Oud 13-07-2002, 15:45
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ehm zou je dit even kunnen uitleggen, want ik snap het niet helemaal..
Oud 13-07-2002, 16:05
PaulSimon
PaulSimon is offline
dat kan door erg close-minded te zijn ja
alleen te doen wat dat genre doet
en veel mensen noemen je dan al snel zo'n metal gast helaas

ikzelf zou trouwens ook n mooie combi worden....
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:08
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
probeert iedereen hier een combinatie van stijlen te zijn om zo bepaalde vooroordelen of negatieve feiten die bij een bepaald genre horen te ontlopen??
Oud 13-07-2002, 16:27
PaulSimon
PaulSimon is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:
probeert iedereen hier een combinatie van stijlen te zijn om zo bepaalde vooroordelen of negatieve feiten die bij een bepaald genre horen te ontlopen??
ja viel mij ook al op
maar je bent al zo snel een combinatie van dingen..... 1 stijl zijn is nog best moeilijk hoor
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 16:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:
Nou nee eigenlijk niet, ik kleed me alleen niet naar mijn muzieksmaak.
Oud 13-07-2002, 16:34
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Nou nee eigenlijk niet, ik kleed me alleen niet naar mijn muzieksmaak.
hmm, ik generaliseerde het een beetje, maar het lijkt erop dat erg veel mensen een "combi" oid zijn .....of zouden willen zijn
Oud 13-07-2002, 16:34
poecilotheria
poecilotheria is offline
als je mijn cd collectie bekijkt is het net een postzegel verzameling van alles wat, ik klink me niet vast op 1 genre, er zijn wel genre's waar ik net wat meer naar luister.

maarja waarom zou je jezelf maar op 1 genre richten?? er is zoveel goede muziek
Oud 13-07-2002, 16:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:

hmm, ik generaliseerde het een beetje, maar het lijkt erop dat erg veel mensen een "combi" oid zijn .....of zouden willen zijn
Nou waarschijnlijk binden de meeste mensen zich niet aan een stijl als alleen Black metal of gothic.
Oud 15-07-2002, 14:33
angela123
angela123 is offline
ja hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:58
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
toen k begon met metal luisteren (kwas 11 ofzo) kwam als eerste Iron Maiden in beeld.. Qua kledingstijl natuurlijk niet echt een voorbeeld met hun spandex-broekjes Op een gegeven moment wil je lang haar, en na lang ploeteren heb je dat ook...en dat gaat er op een gegeven moment ook weer af. Verschillende bandshirtjes passeren de revue, verrschillende kledingstijlen.. Zwarte kleren , wijde broeken, plastic kleren.. weet ik het allemaal... Inmiddels is dan ook de cd-collectie danig gegroeid en die is er ook alleen maar diverser opgeworden...
Bandshirts worden grijs/vaal, je korte kapsel is ook alleen maar makkelijk en ach.... je doet er gewoon niet zo veel moeite meer voor.. (kheb overigens wel weer 2 shirts besteld bij Relapse)
Volgens mij klink ik een beetje als een ouwe lul zo, maar ik ben het wel met King eens dat je gewoon van alles een beetje oppikt en dat je eigen maakt...

en Tom: Kom niet met dit soort loze kreten aanzetten, maar heb respect voor mensen die meer willen dan jij...
Oud 16-07-2002, 21:48
angela123
angela123 is offline
Dit vinden wij dus ook, kijk maar naar ons topic commercielen versus alternatievelingen..... xxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 22:05
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Ik luister van alles en draag ook van alles, gewoon wat ik leuk vind, en vind het juist leuk als mensen vaag opkijken, zolang ik me maar goed voel!
Oud 18-07-2002, 19:03
Tsasil
Tsasil is offline
Kennelijk vind het merendeel hier dat muziek voor vermaak dient en meer niet. Dan is het inderdaad nogal idioot dat je je er wel naar gaat gedragen.

Ik zoek echter meer in muziek dan alleen een uurtje entertainment. Muziek zie ik als kunst, en dwingt mij daardoor om er over na te denken. Het moet mij aanspreken. Als je op die manier naar muziek luisterd is het gewoon een deel van je leven en ga je er ook naar gedragen en kleden.

Al draag ik legerbroeken omdat ze goedkoop zijn en lekker zitten en heb ik nog steeds kort haar.
Oud 18-07-2002, 19:12
WolterB
WolterB is offline
ik luister naar van alles, maar loop niet met de meute mee om er nou per sé bij te horen, ik luister naar wat ik leuk vind en ik gedraag me zoals ik me wil gedragen
Oud 18-07-2002, 19:27
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Kennelijk vind het merendeel hier dat muziek voor vermaak dient en meer niet. Dan is het inderdaad nogal idioot dat je je er wel naar gaat gedragen.

Hmm nee dus. Wij zijn allemaal net als jou, maar ik vind die kleding gewoon niet mooi. Bandshirts zijn wel gaaf, maar ik draag net zo lief gewone casual kleren.
Oud 18-07-2002, 19:37
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Met sommige forummensen had ik dat wel soms het idee. Alleen maar over dat ene genre praten en net doen of je er zelf alles vanaf weet , terwijl je nog maar net komt kijken.

Ik irriteer me ook soms(niet alleen op het forum) aan mensen die niet een keer iets anders willen proberen. Altijd maar in het hokje blijven van dezelfde stijl rock of metal. Ze groeien niet mee of willen dat niet.
Ja, als je country leuk vind en iemand vraagt of je een metal mp3 wilt downloaden is het misschien wel logisch,maar ik vind dat teveel mensen te snel zeggen: neeehh das nix
Oud 18-07-2002, 19:50
konflict
konflict is offline
Muziek is voor mij een van de belangrijkste te dingen in het leven, dus is het ook een beetje mijn levensstijl. Maar omdat ik een brede muzieksmaak heb, is er niet 1 genre dat m'n kleding bepaalt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Kun je nagaan wat voor sterke scene het wel niet is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:56
Verwijderd
Een stijl zit ín je, niet áán je.

Edit:

Kunnen er overigens makkelijk meerdere zijn.

Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:04
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Hmm nee dus. Wij zijn allemaal net als jou, maar ik vind die kleding gewoon niet mooi. Bandshirts zijn wel gaaf, maar ik draag net zo lief gewone casual kleren.
Het ging hier niet alleen om kleding toch? En als iedereen hier muziek als kunst ziet, dan zouden ze zich niet afvragen waarom mensen zich er naar gaan gedragen...
Reageren

Regels voor berichten