Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2013, 21:08
joey10076
joey10076 is offline
hallo eerst had ik allemaal simlock unlockers
mij vrienden wouden wel is dat hun telefoon simlock vrij werd en ik kon dat nu heb ik die progs nie meer kan iemand geven

van de merken

nokia
samsung
LG

enzo en al de merken die je kent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2013, 06:37
freyk
freyk is offline
Een zoekopdracht op google doet wonderen.
Oud 15-03-2013, 08:24
WolterB
WolterB is offline
Of gewoon even wachten tot het legaal kan.
Oud 17-03-2013, 09:22
joey10076
joey10076 is offline
dit is legaal
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 10:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
De simlock van een GSM verwijderen ("unlocken") is legaal. Sterker nog, een provider is verplicht om na één jaar de telefoon simlock-vrij te maken als de klant daarom vraagt. Firmware hacken mag echter niet.
Dus een simpel belletje/mailtje naar de provider als de telefoon minimaal één jaar oud is en je krijgt een code om de telefoon te unlocken. Als je het voor die tijd met software doet is het niet legaal en hack je de telefoon.
Wil je het na dat jaar met software doen, dan ben je alleen maar omslachtig bezig.
Oud 20-03-2013, 01:08
MiBe
MiBe is offline
In Nederland moet een simlock één jaar na aanschaf verwijderd worden door de provider (gratis!) als de klant daarom vraagt. Mensen doen dit ook wel zelf, met op internet gevonden codes, of schakelen een bedrijf in om hun toestel simlock vrij te maken. Dit soort unlocken is legaal maar gebeurt natuurlijk wel op eigen risico. Het laten aanpassen of vervangen van de firmware (de software in de telefoon) is daarentegen illegaal, want het schendt het auteursrecht.

Ligt er dus aan wat voor programma je gebruikt en hoe die zijn werk doet. Werkt hij door middel van codes is er niets aan de hand, flasht hij een nieuwe firmware in je toestel is het wel illegaal.
Reageren

Regels voor berichten