Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2007, 20:26
rare kwast
rare kwast is offline
film liefhebbers!
Ik lag me te bedenken dat het zo zonde is dat sommige boeken omgezet zijn in beeld.
Van welk verhaal/boek vinden jullie het jammer dat ze er ooit een film van gemaakt hebben.

Zelf heb ik het met pluk van de petteflat..
ik las vroeger het boek graag en heb laatst een stukje van de film gezien..
nou heel mn verbeelding van vroeger is weg, iedere keer als ik het aan mn neefjes voorlees zie ik de film voor me i.p.v de verbeelding van vroeger.. eigenlijk best jammer

met welke film hebben jullie dit??

hoop dat ie hier goed gaat.. anders mag ie gaan wandelen hoor!
Oud 26-06-2007, 20:35
Verwijderd
De verfilmingen van Roald Dahl boeken. Niet omdat de films zo slecht zijn, maar omdat de boeken zo goed zijn, en je herinnering aan zo'n boek wordt dan toch een beetje gecontamineerd
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 11:36
Verwijderd
Kruistocht in spijkerbroek.

Prachtig boek, maar de film is echt gewoon bagger. Ik weet niet of ik nu een te kritische bui had toen ik hem keek of dat het gewoon zo is, maar ik vond die acteurs zo bagger spelen dat ik hem na een half uur uitgezet heb. In het boek komen die veel beter naar voren.

Oh en over verbeeldingen van personen...films beinvloeden mijn verbeeldingen bijna nooit. En anders vind ik het gewoon leuk om te zien hoe andere mensen het boek zich hebben ingebeeld.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 14:33
CoalChamber
CoalChamber is offline
Dat heb ik met Harry Potter... Ik kan geen boek meer lezen of ik zie Daniel Radcliff voor me. Het lezen van die boeken was echt veel leuker toen de films er nog niet waren.
Oud 27-06-2007, 15:58
Verwijderd
Ach, aan de ene kant is het wel zo dat sommige verfilmingen bagger zijn en je alleen maar de filmfiguren voor je kunt zien, maar aan de andere kant zal dat na verloop van tijd wel wegëbben en dan kun je weer je eigen personages erbij fantaseren.

Zonde is geen enkele boekverfilming, want er gaat niks verloren. Er kan slechts meer bagger bij komen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 16:02
Nebula
Nebula is offline
Er wordt al zo vaak beweerd dat "het boek" beter was dan "de film." Misschien zou het interessanter zijn om een topic te openen over welke boeken wél goed zijn verfilmd...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 19:14
Antubis
Antubis is offline
de tweeling van Tessa de Loo en Harry Potter 3. (in ieder geval naar mijn verwachting toen ik het boek las.)
Reageren

Regels voor berichten