Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2007, 22:09
Verwijderd
Hoi!

Ik ben van plan om voor mijn vakantie op Malta een Canon Powershot A550 te kopen. Aangezien ik het niet echt zie zitten om dat ding over de rotsen te laten stuiteren, wil ik er graag een draagtas bij. Vreemd genoeg is dat niet standaard.

De website waar ik hem koop biedt aan om voor +/- 15 euro extra een 'lederen Lamborghini'-tas er bij te doen, maar aangezien ik niet echt iemand ben die graag auto-merken op non-auto objecten ziet, zocht ik even verder. Op bol.com staat deze tas, die van Canon zelf is en die dus vast een stuk beter is. Het enige probleem is dat er bij staat dat hij voor o.a. de A540 en A530 is, maar er staat geen A550 bij. Volgens Google Image search lijken die camera-typen redelijk veel op elkaar, maar kan ik met een gerust hart die tas bestellen, of moet ik op zoek naar iets anders? Op de site van Canon zelf staat natuurlijk niets over tassen, want het zou toch eens handig zijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2007, 22:48
]{ing
]{ing is offline
Je kunt het bestellen (zolang de formaten maar kloppen) maar waarom zou je niks anders nemen? Merken als Kata, Lowepro en Crumpler hebben vaak betere en mooiere tasjes dan Canon's 'eigen' spul.

Daarnaast; het is vrij logisch dat die tassen niet standaard meegeleverd worden. Zelfs wenselijk.. Wil niet meer betalen voor een tas die je niet wil, bijv omdat je al een tas hebt of een andere wilt kopen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 07:01
Verwijderd
De tas van Canon zelf kost al 20 euro en ik heb het idee dat tassen van andere merken alleen nog maar duurder zijn. Rite? 20 euro staat nu gelijk aan 1/7 wat ik voor die hele camera betaal en dat vind ik al vrij gortig.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 08:10
Kali
Kali is offline
Kan dat ding met een draagtas dan wel over de rotsen stuiteren?
Waarom kijk je niet eens in mediamarkt ofzo?
Persoonlijk vind ik tassen enorm onhandig en nemen enorm veel plaats in die je beter kunt benutten.
Oud 25-06-2007, 10:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-06-2007 @ 08:01 :
De tas van Canon zelf kost al 20 euro en ik heb het idee dat tassen van andere merken alleen nog maar duurder zijn. Rite? 20 euro staat nu gelijk aan 1/7 wat ik voor die hele camera betaal en dat vind ik al vrij gortig.

LUH-3417
Neu Canon tasje is zelfs vrij duur, zeker omdat het maar simpel nylon ding is. Zelfde soort tasje van bijv een van die merken die ik noemde kost ook maar tussen 10 a 20 euro.

Citaat:
Kali schreef op 25-06-2007 @ 09:10 :
Kan dat ding met een draagtas dan wel over de rotsen stuiteren?
Waarom kijk je niet eens in mediamarkt ofzo?
Persoonlijk vind ik tassen enorm onhandig en nemen enorm veel plaats in die je beter kunt benutten.
Mediamarkt is pas echt duur.. maar goed 'enorm veel plaats' ligt eraan je moet eentje nemen die precies past, dan valt het wel mee. Liever dat dan krassen na half jaar gebruik. Of erger nog.. klepje van het geheugen of batterij vak.. ook erg stoot gevoelig.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 10:19
Kali
Kali is offline
Citaat:
]{ing schreef op 25-06-2007 @ 11:08 :

maar goed 'enorm veel plaats' ligt eraan je moet eentje nemen die precies past, dan valt het wel mee. Liever dat dan krassen na half jaar gebruik. Of erger nog.. klepje van het geheugen of batterij vak.. ook erg stoot gevoelig.

Goh, mijn fototoestel (canon pro 90) is na 6-7 jaar naar azië gaan in weer en wind, zand, en allemaal slechte omstandigheden voor elektronica zonder beschermtas nog steeds ongekrast en onbeschadigd hoor.
Enige nadeel is dat de 1e generatie van digitale camera's traag worden, maar voor de rest is dat toestel in perfecte staat.
En bij zo'n reizen maakt elke plaats iets uit..
Bij de nieuwe zat een tas bij, gratis bijgekregen, is direct vuilnisbak ingevlogen
Oud 26-06-2007, 15:21
]{ing
]{ing is offline
Naar mijn mening liever iets minder compact dan onbeschermd. Verder nofi, maar kan me voorstellen dat iemand gewoon graag een tasje erbij koopt.

Misschien is jouw camera ook wel gewoon robuuster dan de huidige generatie?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 17:13
Kali
Kali is offline
Citaat:
]{ing schreef op 26-06-2007 @ 16:21 :
Naar mijn mening liever iets minder compact dan onbeschermd. Verder nofi, maar kan me voorstellen dat iemand gewoon graag een tasje erbij koopt.

Misschien is jouw camera ook wel gewoon robuuster dan de huidige generatie?
Canon Pro 90
en nu olympus E400
Oud 26-06-2007, 18:08
Verwijderd
Fotocameratasjes van non-Canon-merken zijn te koop in... fotozaken? Dan ga ik nog wat koekeloeren voor ik ga kieken!

LUh-3417
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 18:58
]{ing
]{ing is offline
Ja tuurlijk.. mja ook bijv Dixons, die hebben Lowepro wat ook een gerenommeerd merk is voor fototassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten