Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Foppe: Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
KNVB verbiedt Surinaamse vlag bij Oranje
Geplaatst op woensdag, juni 27th, 2007 om 12:25 am in Nieuws uit Nederland, Sport Voetbalbond KNVB accepteert het niet langer dat spelers die voor een vertegenwoordigend elftal voetballen, met een andere vlag zwaaien dan de Nederlandse. Directeur betaald voetbal Henk Kessler van de KNVB verklaarde dit naar aanleiding van het relletje dat afgelopen weekend ontstond schrijft Elsevier. Verschillende Jong Oranje-spelers van Surinaamse afkomst zwaaiden zaterdag na het winnen van de EK-finale met een Surinaamse vlag. Dat leidde tot een storm van protest: veel Oranjefans wezen er op dat de jonge voetballers voor een Nederlands elftal uitkomen, en niet voor het Surinaamse elftal. De KNVB laat nu weten dat dergelijke uitingen niet bij Oranje thuis horen. In de toekomst wordt het zwaaien met een andere vlag dan de Nederlandse of een vlag van de UEFA of FIFA, dan ook niet meer geaccepteerd. Daarmee zegt Kessler dat de voetbalbond zich vierkant achter bondscoach Foppe de Haan schaart, die de actie van zijn spelers ‘ongepast’ noemde. ‘Ze zijn met Nederland Europees kampioen geworden en dan moet je niet met een Surinaamse vlag gaan lopen. Als je uiting aan die gevoelens wil geven moet je dat op een ander moment elders doen,’ aldus De Haan. Maar in zijn dagboek op de KNVB-site schrijft trainer De Haan over de huldiging na het winnen van de Europese titel: ‘Een gedeelte van mijn toespraak deed ik in het Fries. De huldiging was ook in Friesland en ik vind dat je nooit je eigen afkomst moet verloochenen’ meldt Elsevier. Bron: www.waterkant.net Er zijn dus duidelijk mensen die het wel wat kan schelen. Wat is die Foppe een hypocriete hufter. Jammer dat het verboden wordt de Surinaamse vlag te zwaaien. Het was een mooi gezicht. En de meeste Surinaamse spelers hadden toch ook een Nederlandse vlag bij zich. Ik hoop dat ze na dit verbod niet meer willen spelen voor Jong Oranje. Ben benieuwt hoever ze komen in Peking dan. Dat mensen het ongepast vinden kan ik me nog voorstellen, maar het meteen verbieden is belachelijk.
||
Citaat:
Ik ben het wel met een verbod eens, hier zit Nederland niet elke keer op te wachten. We hebben immers ook internationals met voorouders uit China, Isreal, Marokko, Curaçao, Aruba etc. Maar nu spelen ze allemaal voor Nederland. Maar ik had gehoopt dat het gewoon intern besproken zou worden en niet via een weblog of KNVB site. En jij vond het een mooi gezicht? Wat was er mooier aan nu ze die vlaggen bij zich hadden? Als Surinamer/Nederland zou je toch ook al trots op ze kunnen zijn zonder die vlag. En je wilt zeker dat ze voortaan voor Suriname gaan spelen tegen Aruba, Turks- en Caicoseilanden etc? Ik vraag of Drenthe en Rigters zich daar ook zo geweldig in de kijker kunnen spelen bij mooie clubs ![]()
|||
Citaat:
Heel dat gedoe vindt ik gewoon onzin. Die 2 weken attractief voetbal spelen en keihard knocken in een NEDERLANDS tenue en voor het NEDERLANDS VOLK , is nu soort van vervaagt door het zwaaien met Surinaamse vlaggen? Pff gaat toch een eind fietsen man. Als er iets is dat die jongens tenminste verdienen, is het dat ze in ieder geval hun blijdschap en trots kunnen tonen. En als ze dat d.m.v. van Vaderlands vlaggen willen doen, is dat hun goed recht vriend. Citaat:
Je kunt immers trots zijn zonder die beker toch?! ![]() En wat er mooier was aan die vlaggen? Dat is iets wat jij niet ziet.
Laatst gewijzigd op 30-06-2007 om 00:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|