Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2007, 11:55
Supersuri
Supersuri is offline
Ik was benieuwt wat jullie van de spelers vonden die met een Surinaamse vlag liepen tijdens het feest vieren en de medaille uitrijking?

Vinden jullie dat dat gewoon moet kunnen of had Foppe daar iets van moeten zeggen? Ik bedoel die spelers ook al zijn ze surinaams spelen toch voor jong oranje en niet voor Suriname (was dat maar zo dan kwam Suriname wel na het volgende WK).
Oud 24-06-2007, 12:09
Verwijderd
Tering hey waarom zou ik daar ook maar één seconde over nadenken?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 13:23
bazzemans
bazzemans is offline
Ik had er wel een dubbel gevoel bij ergens, maar aan de andere kant is dat gewoon een gevoel wat bij dat soort jongens leeft en dat moet je ook best kunnen respecteren. Ze voelen zich Nederlander en gaan echt voor hun land, maar voor een ander deel voelen ze zich natuurlijk ook Surinamer en daar mogen ze op zulke momenten toch best laten blijken dat ze er trots op zijn? Ze spelen al een heel toernooi in een volledig Oranje tenue dus ik denk dat ze de Nederlandse vlag ook wel voldoende eer aan de Nederlandse staat hebben getoond. Dit soort dingen moet je niet tegen houden.
Oud 24-06-2007, 19:50
kalinho
kalinho is offline
ik denk niet dat ze die vlag zelf hebben meegenomen
Oud 25-06-2007, 12:21
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
kalinho schreef op 24-06-2007 @ 20:50 :
ik denk niet dat ze die vlag zelf hebben meegenomen
Volgens mij kwam het bij de familie en vrienden hoek vandaan.

Foppe:

Citaat:
Van Foppe de Haan hadden de Surinaamse vlaggen achterwege mogen blijven. ,,Dat vond ik niet nodig,’’ aldus de bondscoach. ,,Deze prestatie hebben we met het Nederlands elftal geleverd. Ze moeten maar een andere keer met die vlaggen gaan zwaaien.
Ik vond het niet helemaal gepast, maar ook niet belangrijk genoeg om nu over door te zeuren.
Oud 25-06-2007, 17:11
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 25-06-2007 @ 13:21 :
Ik vond het niet helemaal gepast, maar ook niet belangrijk genoeg om nu over door te zeuren.
Oud 25-06-2007, 22:19
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
in feite is het gewoon hetzelfde als wanneer men met de friese vlag gaat zwaaien of wat dan ook. Al die spelers hebben alles gegeven voor nederland, drenthe zong bijvoorbeeld het volkslied uit volle borst mee, was trots om voor nederland te spelen. mag hij dan niet met de surinaamse vlag lopen? belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 24-06-2007 @ 13:09 :
Tering hey waarom zou ik daar ook maar één seconde over nadenken?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 12:07
Fides
Fides is offline
Nu wordt het zelfs door de KNVB verboden om met niet-Nederlandse vlaggen te zwaaien Wat een bekrompenheid.

Het meest schandalige van de festiviteiten na de wedstrijd was dat Jeu Sprengers als eerste een medaille op zijn nek kreeg ( :kots: ).

Ik meen mij ook te herinneren dat na EK 2000 er ook ongeveer 10 verschillende nationale vlaggen op het veld te vinden waren (Frankrijk speelde met een speler uit elk voormalige kolonie ongeveer), maar dit waren er geen 6 van 1 land waardoor het schijnbaar minder opviel. Sommige voetballers dragen zelfs altijd de vlag als polsbandje bij zich.

Ik kan er niet wakker van liggen. Het viel ook vooral op omdat volgens mij ook de camera er op focusde. Als je bijvoorbeeld op ANP-Photo kijkt zie je maar enkele foto's waar de Surinaamse vlag te zien is, en meestal ook helemaal niet zo prominent (hij hangt om de nek of is vastgemaakt om de taille).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 19:19
Supersuri
Supersuri is offline
KNVB verbiedt Surinaamse vlag bij Oranje
Geplaatst op woensdag, juni 27th, 2007 om 12:25 am in Nieuws uit Nederland, Sport

Voetbalbond KNVB accepteert het niet langer dat spelers die voor een vertegenwoordigend elftal voetballen, met een andere vlag zwaaien dan de Nederlandse. Directeur betaald voetbal Henk Kessler van de KNVB verklaarde dit naar aanleiding van het relletje dat afgelopen weekend ontstond schrijft Elsevier.

Verschillende Jong Oranje-spelers van Surinaamse afkomst zwaaiden zaterdag na het winnen van de EK-finale met een Surinaamse vlag. Dat leidde tot een storm van protest: veel Oranjefans wezen er op dat de jonge voetballers voor een Nederlands elftal uitkomen, en niet voor het Surinaamse elftal.

De KNVB laat nu weten dat dergelijke uitingen niet bij Oranje thuis horen. In de toekomst wordt het zwaaien met een andere vlag dan de Nederlandse of een vlag van de UEFA of FIFA, dan ook niet meer geaccepteerd. Daarmee zegt Kessler dat de voetbalbond zich vierkant achter bondscoach Foppe de Haan schaart, die de actie van zijn spelers ‘ongepast’ noemde. ‘Ze zijn met Nederland Europees kampioen geworden en dan moet je niet met een Surinaamse vlag gaan lopen. Als je uiting aan die gevoelens wil geven moet je dat op een ander moment elders doen,’ aldus De Haan.

Maar in zijn dagboek op de KNVB-site schrijft trainer De Haan over de huldiging na het winnen van de Europese titel: ‘Een gedeelte van mijn toespraak deed ik in het Fries. De huldiging was ook in Friesland en ik vind dat je nooit je eigen afkomst moet verloochenen’ meldt Elsevier.

Bron: www.waterkant.net

Er zijn dus duidelijk mensen die het wel wat kan schelen. Wat is die Foppe een hypocriete hufter.

Jammer dat het verboden wordt de Surinaamse vlag te zwaaien. Het was een mooi gezicht. En de meeste Surinaamse spelers hadden toch ook een Nederlandse vlag bij zich.

Ik hoop dat ze na dit verbod niet meer willen spelen voor Jong Oranje. Ben benieuwt hoever ze komen in Peking dan.

Dat mensen het ongepast vinden kan ik me nog voorstellen, maar het meteen verbieden is belachelijk.
Oud 27-06-2007, 21:01
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 27-06-2007 @ 20:19 :
KNVB verbiedt Surinaamse vlag bij Oranje

Er zijn dus duidelijk mensen die het wel wat kan schelen. Wat is die Foppe een hypocriete hufter.

Jammer dat het verboden wordt de Surinaamse vlag te zwaaien. Het was een mooi gezicht. En de meeste Surinaamse spelers hadden toch ook een Nederlandse vlag bij zich.

Ik hoop dat ze na dit verbod niet meer willen spelen voor Jong Oranje. Ben benieuwt hoever ze komen in Peking dan.

Dat mensen het ongepast vinden kan ik me nog voorstellen, maar het meteen verbieden is belachelijk.
Jij komt niet helemaal opjectief op mij over.

Ik ben het wel met een verbod eens, hier zit Nederland niet elke keer op te wachten. We hebben immers ook internationals met voorouders uit China, Isreal, Marokko, Curaçao, Aruba etc. Maar nu spelen ze allemaal voor Nederland. Maar ik had gehoopt dat het gewoon intern besproken zou worden en niet via een weblog of KNVB site.

En jij vond het een mooi gezicht? Wat was er mooier aan nu ze die vlaggen bij zich hadden? Als Surinamer/Nederland zou je toch ook al trots op ze kunnen zijn zonder die vlag.

En je wilt zeker dat ze voortaan voor Suriname gaan spelen tegen Aruba, Turks- en Caicoseilanden etc? Ik vraag of Drenthe en Rigters zich daar ook zo geweldig in de kijker kunnen spelen bij mooie clubs
Oud 30-06-2007, 00:50
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 27-06-2007 @ 22:01 :
Jij komt niet helemaal opjectief op mij over.

Ik ben het wel met een verbod eens, hier zit Nederland niet elke keer op te wachten. We hebben immers ook internationals met voorouders uit China, Isreal, Marokko, Curaçao, Aruba etc. Maar nu spelen ze allemaal voor Nederland. Maar ik had gehoopt dat het gewoon intern besproken zou worden en niet via een weblog of KNVB site.

En jij vond het een mooi gezicht? Wat was er mooier aan nu ze die vlaggen bij zich hadden? Als Surinamer/Nederland zou je toch ook al trots op ze kunnen zijn zonder die vlag.

En je wilt zeker dat ze voortaan voor Suriname gaan spelen tegen Aruba, Turks- en Caicoseilanden etc? Ik vraag of Drenthe en Rigters zich daar ook zo geweldig in de kijker kunnen spelen bij mooie clubs
Dat laatste wat je zegt is echt Bullshit. Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon dat men geen nodeloze commotie rond heel dat gebeuren moet maken.

Heel dat gedoe vindt ik gewoon onzin.
Die 2 weken attractief voetbal spelen en keihard knocken in een NEDERLANDS tenue en voor het NEDERLANDS VOLK , is nu soort van vervaagt door het zwaaien met Surinaamse vlaggen? Pff gaat toch een eind fietsen man.
Als er iets is dat die jongens tenminste verdienen, is het dat ze in ieder geval hun blijdschap en trots kunnen tonen. En als ze dat d.m.v. van Vaderlands vlaggen willen doen, is dat hun goed recht vriend.

Citaat:
haha. juist ja. en als jij op de 1ste plaatst bij een competitie of wat dan ook eindigt, hoef jij je beker natuurlijk niet?
Je kunt immers trots zijn zonder die beker toch?!

En wat er mooier was aan die vlaggen? Dat is iets wat jij niet ziet.

Laatst gewijzigd op 30-06-2007 om 00:55.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 24-06-2007 @ 12:55 :
Ik bedoel die spelers ook al zijn ze surinaams spelen toch voor jong oranje en niet voor Suriname (was dat maar zo dan kwam Suriname wel na het volgende WK).
Die spelers KUNNEN helemaal niet eens voor Suriname spelen omdat Suriname dubbele paspoorten niet toe staat, dus het is onzinnig om te zeggen dat ze voor Nederland gekozen hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:50
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Acromega schreef op 30-06-2007 @ 15:09 :
Die spelers KUNNEN helemaal niet eens voor Suriname spelen omdat Suriname dubbele paspoorten niet toe staat, dus het is onzinnig om te zeggen dat ze voor Nederland gekozen hebben.
Ze hadden kunnen weigeren. Maar verder heb je helemaal gelijk. Ik denk dat als ze die keuze wel hadden ook allemaal voor Suriname gespeelt zouden hebben. Tijd dat Suriname de dubbele nationaliteit erkend.
Reageren

Regels voor berichten