Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2007, 15:27
Verwijderd
Ik had m'n pc aanstaan en was weg. Toen ik terugkwam stond er iets van het volgende in m'n scherm. "Disk read error, press ctrl+alt+del". Dat dus gedaan en vervolgens kreeg ik m'n beginscherm. Daarna werd het scherm zwart met linksboven een knipperende cursor. Dit heb ik 5 minuten afgewacht en er gebeurde niets. Nog eens op ctrl+alt+del gedrukt en weer mijn beginscherm. Onderin stond "Press Tab for entering Setup or press Del for entering Bios Message" oid. Dus eerst op Tab gedrukt, er kwam een lijst met hardware in beeld, oa m'n HD, dvd drive en externe HD. Daarna gebeurde er niets. Dus weer ctrl+alt+del gedrukt, wederom het beginscherm. Toen op Del gedrukt en toen verscheen dezelfde lijst als toen ik op Tab drukte en weer bleef ie daarop staan.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Is m'n harde schijf gecrashed ofzo, dat ie daarom niet opstart? M'n pc is net een paar maanden oud, dus ik hoop niet dat het dat is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 21:53
M@rco
M@rco is offline
Met zo'n foutmelding zou je dat wel denken ja. Wat gebeurt er als je de PC gewoon reset?
Oud 28-06-2007, 11:20
Verwijderd
Je bedoelt met dat resetknopje op de kast?

Dan krijg ik weer dat beginscherm en vervolgens een zwart scherm met knipperende cursor.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 14:13
freyk
freyk is offline
Ik denk dat je hd gecrasht is, of onwijs slecht contact maakt.
Komt er misschien nog een raar geluid (hoog piepend) uit de computerkast (waar ook je resetknopje te vinden is)?
Toch raad ik je aan om weer terug naar de winkel te huppelen of de buurtnerd te vragen.

@Marco & de rest: Volgends haar beschrijving, blijft ze na de POST (haar 'beginscherm') al haken.

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:39
Verwijderd
Ik heb geen piepjes gehoord, na m'n beginscherm (post? ) wordt het zoemgeluid wat je normaal hoort tijdens het opstarten zelfs minder.

Ik ga 4launch maar eens mailen, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 16:34
Verwijderd
Je kunt ook zelf je hdd testen met het programma van je fabrikant. Weet je meteen of het ding kapot is, scheelt een hoop gedoe
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Dittrich schreef op 30-06-2007 @ 17:34 :
Je kunt ook zelf je hdd testen met het programma van je fabrikant. Weet je meteen of het ding kapot is, scheelt een hoop gedoe
M@rco wees me daar ook al op, bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten