Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2007, 17:16
Mellee
Mellee is offline
Ik heb met een van mijn leraren gezoend, en we vinden elkaar echt heel leuk. We proberen elke keer op nieuw afstand te nemen, maar het lukt maar niet. Ik voel me er rot over...Hij is zo leuk, en wilt het liefst accuut stoppen met zijn baan, maar zijn contract staat het niet toe. Als hij om deze rede ontslag neemt, wordt hij nergens meer aangenomen....

Iemand dezelfde ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2007, 17:31
Sushii
Sushii is offline
gelukkig niet zeg.

en ik zou toch maar die afstand nemen, want als het straks jouw schuld is dat ie de zak krijgt heb je een probleem.
Oud 26-06-2007, 17:37
botulismf
botulismf is offline
Hou oud ben jij, hoe oud is hij, lijkt me een begin.
Oud 26-06-2007, 17:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
botulismf schreef op 26-06-2007 @ 17:37 :
Hou oud ben jij, hoe oud is hij, lijkt me een begin.
Wat doet dat er nu eigenlijk toe? het mag zowieso niet
Oud 26-06-2007, 17:46
Poepkind
Poepkind is offline
jij kan ook van school wisselen!
Oud 26-06-2007, 17:47
Mellee
Mellee is offline
Ik ben 18, hij is 25. Dat verschil is dus niet zo groot. We gaan op dezelfde plekken uit, hebben voor een deel dezelfde vrienden. Ik kom hem overal tegen.

Nee het mag niet, dat weet ik. Soms kun je het niet tegen houden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 17:49
WolterB
WolterB is offline
Hij kan erdoor ontslagen worden en niet meer aan de bak komen als docent. Weet niet of jij/hij/jullie dat ervoor over heeft/hebben.
Oud 26-06-2007, 17:49
Mellee
Mellee is offline
Ik zou in principe van school kunnen wisselen. Alleen heb ik op deze school een functie. Ik wil anoniem blijven en niks over mijn school zeggen, maar ik geef er zelf ook één dag in de week les. Dus dat kan eigenlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 17:50
Mellee
Mellee is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-06-2007 @ 18:49 :
Hij kan erdoor ontslagen worden en niet meer aan de bak komen als docent. Weet niet of jij/hij/jullie dat ervoor over heeft/hebben.
Ontslag willen we dus voorkomen. Door ermee te stoppen of er voor te kiezen. Maar het blijft doodeng, het liefste kies je voor geen van beiden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 18:06
Bloem
Bloem is offline
Als je er zelf ook les geeft is de verhouding leraar/leerling al anders, toch? Heb jij direct les van hem, of is het alleen een leraar op je school?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 18:21
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-06-2007 @ 19:06 :
Als je er zelf ook les geeft is de verhouding leraar/leerling al anders, toch? Heb jij direct les van hem, of is het alleen een leraar op je school?
Inderdaad , en anders gewoon nog ff sti lhouden tot je examen hebt gedaan?
(Als je dat nog niet gedaan hebt)
Oud 26-06-2007, 18:57
Poepkind
Poepkind is offline
Op mijn school waren ook twee leraren die iets met elkaar hadden. Nk en Gs, en ze waren allebei lelijk!
Opzich ben je wel meerderjarig, en geef je ook zelf les en neem ik aan dat je komen jaar examen gaat doen. Dat jaartje kanje de relatie toch gewoon stilhouden. Geen probleem lijkt me.
Oud 26-06-2007, 19:17
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Mellee schreef op 26-06-2007 @ 18:47 :
Nee het mag niet, dat weet ik. Soms kun je het niet tegen houden.
Dan moet je maar meer je best doen voor het geval het verkeerd gaat.

Maar wat ben je eigenlijk? Leerling? Assistent?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 19:24
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Qimm schreef op 26-06-2007 @ 18:45 :
Wat doet dat er nu eigenlijk toe? het mag zowieso niet
Nou, zij blijkt dus 18 te zijn en hij 25, dus dan mag het in feite zelfs wel. Er is een wezenlijk verschil tussen 14-40 en tussen 17-22 om maar wat te noemen. Dus zo gek vind ik mijn vraag niet.
Oud 26-06-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 26-06-2007 @ 20:24 :
Nou, zij blijkt dus 18 te zijn en hij 25, dus dan mag het in feite zelfs wel.
Ook als het een leraar leerling verhouding is?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 19:40
TopDrop
TopDrop is offline
Een docentenrelatie mag naar mijn weten wel. Er zijn bij mij op school zelfs twee docenten met elkaar getrouwd. Groot feest en alles. Als je examen hebt gedaan en je bent officieel geen leerlinge meer daar.. dan lijkt het me geen probleem? En dat leeftijdsverschil is echt niet zo'n probleem.
Oud 26-06-2007, 19:47
Verwijderd
Maar zo lang je nog leerling-leraar bent, mag het voor zover ik weet sowieso níet. De meeste scholen staan het niet toe vanwege de machtsverschillen. Zodra die afgelopen zijn, kan het natuurlijk prima, want het leeftijdsverschil is inderdaad niet zo groot.

Ik kan me voorstellen dat het ook verschil maakt of hij jou les geeft of niet. Krijg je les van hemzelf?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 19:53
Mellee
Mellee is offline
Een heleboel vragen, ik zal wat meer uitleggen, zonder teveel in detail te treden.

Ik had les van hem, dat vak heb ik laten vallen omdat het niet meer ging. Sowieso is het moeilijk dat ik collega ben geworden van mijn eigen leraren. Die constructie kan ik niet uitleggen. Maar het is nou eenmaal zo. hij is niet mijn leraar meer, maar geeft nog wel les aan mijn klas. Het is inderdaad een oplossing om het nog een jaar stil te houden ( het is sinds begin dit schooljaar aan de gang). Maar waar ik bang voor ben, is dat het dan altijd 'fout' blijft voelen. Het voelt zo goed, maar er zit altijd die domper op dat het 'niet mag' en dus alles stiekem moet...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 21:48
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
botulismf schreef op 26-06-2007 @ 19:24 :
Nou, zij blijkt dus 18 te zijn en hij 25, dus dan mag het in feite zelfs wel. Er is een wezenlijk verschil tussen 14-40 en tussen 17-22 om maar wat te noemen. Dus zo gek vind ik mijn vraag niet.
Er vanuitgaande dat het een leerling-leraar relatie betreft maakt het geen barst uit hoe oud je bent.
(maar de situatie ligt wel iets anders dan dat blijkt nu)
Oud 27-06-2007, 08:08
Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Mellee schreef op 26-06-2007 @ 20:53 :
Een heleboel vragen, ik zal wat meer uitleggen, zonder teveel in detail te treden.

Ik had les van hem, dat vak heb ik laten vallen omdat het niet meer ging. Sowieso is het moeilijk dat ik collega ben geworden van mijn eigen leraren. Die constructie kan ik niet uitleggen. Maar het is nou eenmaal zo. hij is niet mijn leraar meer, maar geeft nog wel les aan mijn klas. Het is inderdaad een oplossing om het nog een jaar stil te houden ( het is sinds begin dit schooljaar aan de gang). Maar waar ik bang voor ben, is dat het dan altijd 'fout' blijft voelen. Het voelt zo goed, maar er zit altijd die domper op dat het 'niet mag' en dus alles stiekem moet...
volgens mij geef je net zelf antwoord op je vraag.
Oud 27-06-2007, 09:53
Balance
Balance is offline
Bij ons op school was ook zoiets gaande (ongeveer zelfde leeftijden) en zij hebben het stil gehouden totdat de leerling van school af was.

Maar als ik jou was en echt helemaal gek was van die man zou ik gewoon naar een andere school gaan. Kleine opoffering voor de liefde van je leven. En je kan als je ergens anders op school zit toch gewoon op die andere school blijven werken? Ik snap sowieso niet goed hoe je al les kunt geven, terwijl je zelf nog een leerling bent. Ik neem aan dat je geen papiertje op zak hebt die jou lesbevoegdheid geeft
Oud 27-06-2007, 10:08
Snitzel
Snitzel is offline
Sorry hoor maar als hij 18 is en en die leraar/lerares 25 dan is er toch niks illegaal aan?

Ik vind het gewoon belachelijk dat het niet mag omdat hij/zij leraar is en hij leerling. Als het echte liefde is zou het toch niet uit mogen maken?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Snitzel schreef op 27-06-2007 @ 11:08 :
Sorry hoor maar als hij 18 is en en die leraar/lerares 25 dan is er toch niks illegaal aan?

Ik vind het gewoon belachelijk dat het niet mag omdat hij/zij leraar is en hij leerling. Als het echte liefde is zou het toch niet uit mogen maken?
Nee, in principe niet, maar omdat leraar/leerling een scheve machtsverhouding oplevert, mag het niet. Hoe oud of jong ze dan allebei ook zijn. Mag niet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 10:21
Melpomene
Melpomene is offline
Ik denk dat met een dergelijke leeftijdsverschil er niemand om gaat malen. En als je 18 bent zul je wel al bijna klaar zijn met school, toch?

anyway ik had meer drama gehalte verwacht hoor
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 10:27
Verwijderd
Officieel mag het niet, natuurlijk, maar ik geloof dat dat meer is om machtsmisbruik te voorkomen. In dit geval ben jij gewoon volwassen en een soort collega van hem.
Maar ik zou 't niet meteen van de daken gaan schreeuwen; wacht beter even tot jij klaar bent met school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 14:29
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Mellee schreef op 26-06-2007 @ 18:16 :
Ik heb met een van mijn leraren gezoend, en we vinden elkaar echt heel leuk. We proberen elke keer op nieuw afstand te nemen, maar het lukt maar niet. Ik voel me er rot over...Hij is zo leuk, en wilt het liefst accuut stoppen met zijn baan, maar zijn contract staat het niet toe. Als hij om deze rede ontslag neemt, wordt hij nergens meer aangenomen....

Iemand dezelfde ervaringen?
"hij wil accuut stoppen met zijn baan". Meisjes zijn zo naief.
Echt.. Wat een koppijn zijn jullie. Dit moeten wij mannen serieus nemen.
blech....
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 14:35
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 27-06-2007 @ 15:29 :
blech....
Misschien moet je homo worden. Heb je geen last meer van ONS VROUWEN
Oud 27-06-2007, 14:40
Verwijderd
Citaat:
blech....
Echt he.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 15:32
Mellee
Mellee is offline
1. Ik ben niet naief. Er is al een deel gedoe geweest, omdat ik het vak moest laten vallen. Mijn school weet er al voor een deel vanaf, en we mogen eigenlijk geen contact meer hebben.

2. Ik ben wel degelijk lesbevoegd, bevoegd om vmbo, havo en vwo 1,2,3 les te geven.

Het is nu gewoon vervelend. Ik schrik me dood als ik hem tegen kom in de gang of leraren kamer. Of als hij iets aan een van mijn klasgenoten komt vragen in de aula, puur omdat ik bang ben dat mensen nog meer gaan vermoeden. Wij hebben van de leraren die het weten, die moesten zorgen dat ik het vak kon laten vallen, geeist dat ze hun mond houden, en het niet groter maken in hun hoofd dan dat het toendertijd was. Maar in de tussentijd is het dus wel degelijk groter geworden...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 15:45
Poepkind
Poepkind is offline
Kijk, die school vind het kennelijk een probleem. Persoonlijk vid ik het een nogal overdreven reactie, omdat je meerderjarig bent. Oud genoeg dus om deze beslissing zelf te mogen maken. Ook is het leeftijd verschil klein, en geef je bovendien les! Je bent dus ook een collega. Liefde tussen collega's kan best. Aangezien hij jouw geen les meer geeft, denk ik dat de school zich er maar bij neer moet leggen. Het is je examenjaar, dat moet toch nog kunnen? Als het niet kan, hou je het gewoon nog stil.
Oud 27-06-2007, 16:03
Verwijderd
Je bent 18 en mag al lesgeven? Hoe kan dat dan?

En jij bent een jongen, en hij ook? (ja, niet dat ik dat raar vind of iets, vind het alleen een onduidelijk verhaal)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
blech....
die M achter zijn naam heb je gespot...?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 20:10
Mellee
Mellee is offline
Ik ben geen jongen hahaha.

En dat ik 18 ben en lesgeef is gewoon omdat ik dingen naast mijn vwo heb gedaan, tegelijk. Ik heb gelukkig die kans gekregen, anders zou ik een stuk minder gemotiveerd zijn het af te maken...

Anyway, ik heb nog maar een paar dagen les, en dan is het vakantie.

Ga ik lekker op het strand liggen met mijn lievelingsleraar
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 23:02
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mellee schreef op 27-06-2007 @ 21:10 :
Anyway, ik heb nog maar een paar dagen les, en dan is het vakantie.

Ga ik lekker op het strand liggen met mijn lievelingsleraar

Is dit trouwens nou je eindexamenjaar of niet? Zo niet, hoe lang moet je nog?
Oud 27-06-2007, 23:31
Verwijderd
Als het uitkomt, staat die leraar van je tot zijn pensioen gegarandeerd bekend als een vieze vent die het met leerlingetjes doet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 10:02
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
hppa schreef op 28-06-2007 @ 00:31 :
Als het uitkomt, staat die leraar van je tot zijn pensioen gegarandeerd bekend als een vieze vent die het met leerlingetjes doet.
Ze is 18 en hij 25 doe ff normaal man

Hoe moeilijk kan het trouwens zijn om je prive leven gewoon prive te houden?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 10:29
Snitzel
Snitzel is offline
Citaat:
ragdoll schreef op 27-06-2007 @ 15:35 :
Misschien moet je homo worden. Heb je geen last meer van ONS VROUWEN
Waarom denk je dat ik homo ben geworden?
Nee hoor, ik maak maar een grapje.
En je 'wordt' geen homo, je bent het al heel je leven.

Mja ik ben nog steeds van mening dat ze wel hun relatie mogen behouden maar ik zou het dus niet van de daken schreeuwen want dat is ook weer niet slim.
Officieel mag het natuurlijk niet mja, echte liefde kent geen wetten etc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:49
Mellee
Mellee is offline
Waarom privé prive houden moeilijk is:
Sommige vrienden van mij zien hem ook gewoon buiten school. Ons samen dus. En altijd doen alsof er niks is gaat vervelen.
Ik moet nog een jaar, en een jaar lang liegen is lang..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Mellee schreef op 28-06-2007 @ 16:49 :
Waarom privé prive houden moeilijk is:
Sommige vrienden van mij zien hem ook gewoon buiten school. Ons samen dus. En altijd doen alsof er niks is gaat vervelen.
Ik moet nog een jaar, en een jaar lang liegen is lang..
Leg het eens voor aan het bestuur? Geef aan dat jij geen les van hem krijgt en wel een les-geef positie hebt dus op redelijk gelijke hoogte staat en dat het leeftijdsverschil niet enorm is. Mochten ze protesteren, dan zegt hij dat hij anders wel wil stoppen (dat geef jij tenminste aan, dat hij dat zou doen als het kon). Dan kunnen ze hem ontslaan als ze dat willen en als ze dat niet willen, kunnen ze toch niets anders doen..?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 17:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mellee schreef op 27-06-2007 @ 16:32 :
2. Ik ben wel degelijk lesbevoegd, bevoegd om vmbo, havo en vwo 1,2,3 les te geven.
Nou dan snap ik deze zin dus niet:
Ik zou in principe van school kunnen wisselen. Alleen heb ik op deze school een functie.

Waarom wissel je dan niet gewoon van school? Ik kreeg het idee dat ze jou daar zonder bevoegdheid lieten werken en dat jij dus daarmee zou moeten stoppen als je van school af gaat. Maar blijkbaar heb je die lesbevoegdheid gewoon, dus dan mag je daar ook blijven werken op het moment dat je zelf geen les meer op de school volgt. En dan is een relatie met die man gewoon toegestaan. Problem solved toch?
Oud 28-06-2007, 17:48
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-06-2007 @ 18:36 :

Waarom wissel je dan niet gewoon van school? relatie met die man gewoon toegestaan. Problem solved toch?
ik kan me best voorstellen dat wisselen van school behoorlijk lastig is. Je vrienden enzo zitten daar, je hebt een heel examendossier opgebouwd. Dat ruil je niet zo makkelijk. Maar zij er eigenlijk regels etc over op deze school? Want het lijkt me behoorlijk legaal, je krijgt immers geen les van hem, en je bent meerderjarig.
Oud 28-06-2007, 23:00
Verwijderd
Een vriendin van me zat (en zit eigenlijk) in dezelfde situatie. En bij haar is het leeftijdsverschil nog 5 jaar meer. Vorig schooljaar rond april is de relatie begonnen en ze hebben het echt heel lang stil gehouden. Midden in het afgelopen schooljaar heeft hij ontslag genomen. Hij wilde eigenlijk al eerder stoppen, maar ja, 3 maandan opzegtermijn hè. Tot die tijd heeft ze nog gewoon les van hem gehad. Ik wist het ook al die tijd niet, ze heeft het me nog niet zo lang geleden verteld. Ze heeft het er wel moeilijk mee gehad, om zo te moeten liegen. Eigenlijk wil ze het nu aan iedereen vertellen omdat ze toch examen heeft gedaan, maar zij (en ik) gaan nog een op reis met school, dus dan zitten we ook nog opgescheept met die mensen die het misschien niet zo goed gaan opvatten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 28-06-2007 @ 17:58 :
Leg het eens voor aan het bestuur? Geef aan dat jij geen les van hem krijgt en wel een les-geef positie hebt dus op redelijk gelijke hoogte staat en dat het leeftijdsverschil niet enorm is. Mochten ze protesteren, dan zegt hij dat hij anders wel wil stoppen (dat geef jij tenminste aan, dat hij dat zou doen als het kon). Dan kunnen ze hem ontslaan als ze dat willen en als ze dat niet willen, kunnen ze toch niets anders doen..?
Dit, het klinkt redelijk en niet geschoten is altijd mis. En het scheelt een hoop nare dingen (als het toch toegestaan wordt), zoals 1 van jullie twee die vrijwillig of gedwongen een andere school moet vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:18
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 28-06-2007 @ 00:31 :
Zo ging dat met mijn docent Frans helemaal niet. Iedereen vond het juist heel cool
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Snitzel schreef op 27-06-2007 @ 11:08 :

Het is ook niet illegaal, wettelijk mag het wel. Maar het voor de school wel een reden om die leraar te ontslaan, omdat hij volgens de schoolregels geen relatie mag beginnen met een leerling, vanwege de scheve machtsverhouding. Dat is vooral om de kans op misbruik te verkleinen (bijvoorbeeld docenten die tegen een leerling zeggen: "als je tegen iemand zegt dat ik je aangerand hebt, krijg je een één voor je proefwerk" of dat soort dingen). Nu is in dit geval natuurlijk wel duidelijk dat hier geen sprake van is, maar de school wil waarschijnlijk toch consequent zijn in deze regel.

Ontopic, wat mensen al zeiden: als dit echt de man is met wie je verder wil, dan lijkt het mij wel de moeite waard om toch van school te wisselen. De functie die je op je huidige school hebt, zou je dan waarschijnlijk wel aan kunnen houden.
Maar eerst met het bestuur overleggen, zoals Morgan zei, is ook een goed idee. Kennelijk weten ze het toch al, en je kunt het altijd proberen.

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 13:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 28-06-2007 @ 18:48 :
ik kan me best voorstellen dat wisselen van school behoorlijk lastig is. Je vrienden enzo zitten daar, je hebt een heel examendossier opgebouwd.
Kennelijk is die 'liefde' dan ook niet zo bijzonder

Het is trouwens onzin dat die leraar vanwege een contract niet weg zou kunnen ofzo. Hij heeft een opzegtermijn zoals iedere andere werknemer.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:11
Optima
Optima is offline
Ben ik nou de enige die vind dat dit verhaal een erg hoog fictie gehalte heeft?
Oud 29-06-2007, 15:03
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Optima schreef op 29-06-2007 @ 15:11 :
Ben ik nou de enige die vind dat dit verhaal een erg hoog fictie gehalte heeft?
psst tegen niemand zeggen, dan valt er tenminste nog wat te beleven
Oud 29-06-2007, 16:39
terror koekjes
terror koekjes is offline
Krijg je nu ook betere cijfers?
Oud 29-06-2007, 16:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een vriendin van mij heeft ook een leraar van haar als vriend. Maar ze kregen contact via e-mail, want hij gaf haar bijles in engels (maar tijdens die uren is nooit iets gebeurd). Maar ze vonden elkaar wel heel leuk en hij heeft ontslag genomen en is ergens anders gaan werken. Maar hij nam geen ontslag met de reden dat hij een relatie met een leerlinge aan wilde gaan, alleen had de school dat achteraf wel door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten