Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 19:01
Ventura
Ventura is offline
Heey

Ik heb besloten om mijn borsten te laten verkleinen. Vorige week ben ik naar de huisarts geweest die mij wat nummers heeft gegeven van ziekenhuizen. Deze week heb ik mijn eerste consult met Dr van der Heijden. Ik vind het alleen erg lastig om een plastische chirurg te kiezen, ik heb echt geen idee wie een goede chirurg is (ze zullen allemaal wel kundig zijn, maar er zal wel verschil tussen zitten). Heeft er iemand ervaring met een plastische chirurg, het liefste uit Noord-Brabant? Alvast bedankt

xxxx
Oud 27-06-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ventura schreef op 27-06-2006 @ 20:01 :
Heey

Ik heb besloten om mijn borsten te laten verkleinen. Vorige week ben ik naar de huisarts geweest die mij wat nummers heeft gegeven van ziekenhuizen. Deze week heb ik mijn eerste consult met Dr van der Heijden. Ik vind het alleen erg lastig om een plastische chirurg te kiezen, ik heb echt geen idee wie een goede chirurg is (ze zullen allemaal wel kundig zijn, maar er zal wel verschil tussen zitten). Heeft er iemand ervaring met een plastische chirurg, het liefste uit Noord-Brabant? Alvast bedankt

xxxx
Een spannende ervaring, maar de ervaring van mij en andere mensen die ik ken is dat je er achteraf echt zoooo superblij mee bent
(zaterdag was er nog een discussie over mijn cupmaat. De jongens schatten het toch anders in dan de werkelijkheid Hahaha.. En ze wilden me niet geloven )

Ik denk dat je op zich het beste advies kunt vragen aan die Dr van der Heijden waar je consult bij hebt. Ik zou er in ieder geval niet zo'n punt van maken. Ze zijn allemaal kundig genoeg, zoals je zelf al zegt, en desnoods kijk je foto's en kies je de man die er het aardigst uitziet
Oud 27-06-2006, 21:17
Vip3r
Vip3r is offline
Zonde

(voor de hand liggende reactie van een man)
Oud 27-06-2006, 21:36
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 27-06-2006 @ 22:17 :
Zonde

wat een bullshit, zeg!
Ik krijg juist altijd reacties van mannen dat ze t liefst een cupje b/c zien (en mensen met cup b/c laten écht hun borsten niet verkleinen) én dat de borsten stevig moeten zijn en absoluut niet mogen hangen. Tsja, hoe wil je dat klaarspelen met cup F?!

Ze laat ze heus niet helemaal weghalen, hoor...

OT: ik worstel al een tijdje zelf met de beslissing om mijn borsten te laten verkleinen dus ik volg dit topic op de voet
Oud 27-06-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 27-06-2006 @ 22:36 :
wat een bullshit, zeg!
Ik krijg juist altijd reacties van mannen dat ze t liefst een cupje b/c zien (en mensen met cup b/c laten écht hun borsten niet verkleinen) én dat de borsten stevig moeten zijn en absoluut niet mogen hangen. Tsja, hoe wil je dat klaarspelen met cup F?!

Ze laat ze heus niet helemaal weghalen, hoor...

OT: ik worstel al een tijdje zelf met de beslissing om mijn borsten te laten verkleinen dus ik volg dit topic op de voet
*schreeuwt DOENDOENDOEN!* Niet omdat ik vind dat ze lelijk zijn hoor Maar naja, ik ben er zoveel blijer van geworden en ik weet dat het voor jou zo lastig kan zijn en daar word je zelf niet blijer van.
Wat houdt je tegen?
Oud 27-06-2006, 22:08
Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 27-06-2006 @ 22:17 :
Zonde

Bind jezelf twee 2-liter waterballonnen voor de borstkas en we spreken verder.
Oud 27-06-2006, 22:44
Vip3r
Vip3r is offline
Bij sommige vrouwen is het ook niet gek dat ze zo'n cupmaat hebben. Als ze bijv nou eerst dat vet van hun lichaam zouden trainen, dan durf ik te wedden dat ze 2 cupmaten zakken.

Ik weet niet of dat het geval is bij de topicstarter?
Oud 27-06-2006, 23:20
Streepjescode
Streepjescode is offline
ik denk dat dat er geen barst mee te maken heeft. Borstgrootte heeft voor 90% van doen met aanleg. Als je veel afvalt maakt dat bij sommige mensen wel een beetje verschil, maar zeker geen twee cupmaten.

Bovendien is sporten met een hele grote cupmaat bepaald geen feest. Het kan je behoorlijk hinderen in je activiteiten.

Waarom voel jij je trouwens alsof je erover moet (kan) oordelen? Als de TS last heeft van de grootte van haar borsten (zoals bv rugpijn of weefselpijn) dan wens ik haar sterkte en succes in het proces om er iets aan te laten doen.
Oud 27-06-2006, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 27-06-2006 @ 23:44 :
Bij sommige vrouwen is het ook niet gek dat ze zo'n cupmaat hebben. Als ze bijv nou eerst dat vet van hun lichaam zouden trainen, dan durf ik te wedden dat ze 2 cupmaten zakken.

sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze dik zijn, en als je lichamelijke klachten krijgt van je huge tits kan ik ook wel snappen dat je ze laat verkleinen
Oud 27-06-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Streepjescode schreef op 28-06-2006 @ 00:20 :
ik denk dat dat er geen barst mee te maken heeft. Borstgrootte heeft voor 90% van doen met aanleg. Als je veel afvalt maakt dat bij sommige mensen wel een beetje verschil, maar zeker geen twee cupmaten.

Bovendien is sporten met een hele grote cupmaat bepaald geen feest. Het kan je behoorlijk hinderen in je activiteiten.

Waarom voel jij je trouwens alsof je erover moet (kan) oordelen? Als de TS last heeft van de grootte van haar borsten (zoals bv rugpijn of weefselpijn) dan wens ik haar sterkte en succes in het proces om er iets aan te laten doen.
als je dik bent heb je meestal ook grotere borsten en als je afvalt worden ze ook kleiner.
Oud 28-06-2006, 06:55
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 28-06-2006 @ 00:26 :
als je dik bent heb je meestal ook grotere borsten en als je afvalt worden ze ook kleiner.
klopt, mijn c is weer b

Maar als je met een F zit en heel veel last is een E heus niet veel beter...
Oud 28-06-2006, 07:02
Estar
Estar is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 28-06-2006 @ 07:55 :
klopt, mijn c is weer b

Maar als je met een F zit en heel veel last is een E heus niet veel beter...
Bij een vriendin van me, zodra ze afvalt krimpen haar tieten net zo hard, al niet harder mee.

En als ik aankom is het overal behalve bij mij tieten, dus als ik afval heb ik even grote tieten.

Oud 28-06-2006, 07:25
Verwijderd
Mijn ervaring met dokter Halmans in Ede is erg goed. Het is een vrouw, da's ook erg prettig.
Oud 28-06-2006, 07:28
Ventura
Ventura is offline
Ik vind mezelf wel iets te zwaar, maar daar ben ik nu mee bezig. Als ik afval, en mijn borsten worden kleiner dan is dat natuurlijk prachtig, maar verwachten dat ze van een flinke f ineens naar een mooie (stevige) c krimpen, is wel erg hoopvol.
Oud 28-06-2006, 07:29
Verwijderd
www.borstenforum.nl is wel goed. Daar weten ze er vast meer van.
Oud 28-06-2006, 07:31
Ventura
Ventura is offline
Citaat:
Piloff schreef op 28-06-2006 @ 08:25 :
Mijn ervaring met dokter Halmans in Ede is erg goed. Het is een vrouw, da's ook erg prettig.
Welke methode had ze gebruikt? En hoe lang was de wachtlijst daar?
Oud 28-06-2006, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Ventura schreef op 28-06-2006 @ 08:31 :
Welke methode had ze gebruikt? En hoe lang was de wachtlijst daar?
Geen idee. Welke zijn er allemaal? Het is al weer even geleden..

Ik heb er volgens mij, na de goedkeuring van de verzekering een paar maanden op moeten wachten. Twee a drie. (Niet meer.)
Oud 28-06-2006, 07:53
Streepjescode
Streepjescode is offline
Citaat:
koekjes schreef op 28-06-2006 @ 00:26 :
Ze worden niet kleiner, maar leger. Net of dat zo'n tof resultaat is.
Oud 28-06-2006, 08:03
Romie
Romie is offline
misschien een beetje een domme vraag hoor, maar ben ook niet erg geinformeerd, maar ik dacht dat borstverkleiningen e.d. niet meer door de verzekering werden vergoed?

en @ topicstarter, veel succes
Oud 28-06-2006, 08:10
Verwijderd
Als je afvalt gaan je borsten eerder van bijvoorbeeld een 80c naar een 75c dan van een 80c naar een 80b. De verhouding tussen je borsten en de rest van je bovenlichaam blijft ongeveer hetzelfde.

En verder heb ik niets te zoeken in een topic over borstverkleiningen
Oud 28-06-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Romie schreef op 28-06-2006 @ 09:03 :
misschien een beetje een domme vraag hoor, maar ben ook niet erg geinformeerd, maar ik dacht dat borstverkleiningen e.d. niet meer door de verzekering werden vergoed?

en @ topicstarter, veel succes
toch wel als je er lichamelijk last van hebt?

en streepjescode: als ze leger worden zit er toch ook minder volume in en dan zijn ze toch ook kleiner?
Oud 28-06-2006, 14:03
Streepjescode
Streepjescode is offline
Licht eraan hoe je 'kleiner' definieert - het vel krimt namelijk meestal maar weinig mee. Mooier word het er over het algemeen in ieder geval niet van.

En waarom zou je niet van je lichamelijke problemen afgeholpen mogen worden omdat je een paar kilo te zwaar bent? Ik ken iemand die na haar borstverkleining iets van 7kilo kwijt was. Dat is nog eens afvallen...
Oud 28-06-2006, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Streepjescode schreef op 28-06-2006 @ 15:03 :
Licht eraan hoe je 'kleiner' definieert - het vel krimt namelijk meestal maar weinig mee. Mooier word het er over het algemeen in ieder geval niet van.

En waarom zou je niet van je lichamelijke problemen afgeholpen mogen worden omdat je een paar kilo te zwaar bent? Ik ken iemand die na haar borstverkleining iets van 7kilo kwijt was. Dat is nog eens afvallen...
borsten zijn toch ook stiekem alleen maar vet? maar omg 7 kilo borsten is best zwaar
Oud 28-06-2006, 20:01
Verwijderd
Citaat:

Het eerste wat je te horen krijgt is over afvallen. Als je niet op een goed gewicht bent zeggen ze dat eerst!!!
Oud 28-06-2006, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Streepjescode schreef op 28-06-2006 @ 15:03 :

Daarnaast kan het heel stimulerend werken. Dat had ik. Ik voelde me ineens een stuk beter in mn vel en een stuk zekerder en kon me toen ook echt aanzetten tot wat kilo's afvallen.
Oud 28-06-2006, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Sommige vrouwen, ja. Er zijn ook aardig wat die gewoon vervloekt zijn met (naar) grote tetten. I say, het mes er dan maar in.
Oud 29-06-2006, 09:15
Yaris
Yaris is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 27-06-2006 @ 23:08 :
Bind jezelf twee 2-liter waterballonnen voor de borstkas en we spreken verder.
Wel eerlijk blijven he, we moeten dan ook een zak aardappelen aan onze kont hangen
Oud 29-06-2006, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Yaris schreef op 29-06-2006 @ 10:15 :
Wel eerlijk blijven he, we moeten dan ook een zak aardappelen aan onze kont hangen
Mannen.
Oud 29-06-2006, 15:26
Ventura
Ventura is offline
Update: Ik kom net terug van het ziekenhuis (eerste consult met de plastische chirurg) en het is me echt 100% meegevallen! Ik was best zenuwachtig, maar het bleek dat dat nergens voor nodig was. Het is een vrouwelijke chirurg (wat ik stiekem erg fijn vind), en ze was erg aardig. Ze gaan het nou bij de verzekering aanvragen, en als die het goedkeurt kom ik op de wachtlijst en word ik waarschijnlijk dit jaar nog geopereert!
Oud 29-06-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:

Je laat je borsten echt alleen maar verkleinen als ze uit verhouding groot zijn, hoor.
Oud 29-06-2006, 15:34
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Yaris schreef op 29-06-2006 @ 10:15 :
Oud 29-06-2006, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 29-06-2006 @ 16:28 :
Je laat je borsten echt alleen maar verkleinen als ze uit verhouding groot zijn, hoor.
eh of als je lichaam er niet tegen kan (rugklachten e.d.)
Oud 30-06-2006, 07:03
Droid
Droid is offline
Citaat:

Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat je er last van heb en ik wens je veel suc6
Oud 30-06-2006, 10:01
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Je zegt het zelf: sommige vrouwen.
Ik heb cup 60 F, en weeg 50 kg. Moet jij mij even vertellen hoe ik nog meer moet afvallen.
Je hebt best gelijk dat vrouwen met meer vet ook grotere borsten hebben, maar die hebben er meestal niet zo'n last van. Het is juist vaak als je in verhouding grote borsten hebt. Mijn dokter en de plastische chirurg raadden mij juist aan om wat aan te komen, 'zodat ik wat meer body had om het gewicht van m'n borsten op te vangen'.

@ Loontjuh: waarom ik erover twijfel is omdat ik me afvraag of die pijn in rug/nek/schouders er wel door overgaat en omdat ik bang ben voor de operatie en omdat ik bang ben dat t lelijk wordt
Oud 30-06-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 30-06-2006 @ 11:01 :
Je zegt het zelf: sommige vrouwen.
Ik heb cup 60 F, en weeg 50 kg. Moet jij mij even vertellen hoe ik nog meer moet afvallen.
Je hebt best gelijk dat vrouwen met meer vet ook grotere borsten hebben, maar die hebben er meestal niet zo'n last van. Het is juist vaak als je in verhouding grote borsten hebt. Mijn dokter en de plastische chirurg raadden mij juist aan om wat aan te komen, 'zodat ik wat meer body had om het gewicht van m'n borsten op te vangen'.

@ Loontjuh: waarom ik erover twijfel is omdat ik me afvraag of die pijn in rug/nek/schouders er wel door overgaat en omdat ik bang ben voor de operatie en omdat ik bang ben dat t lelijk wordt
Bij mij heeft het wel heel erg geholpen mbt die pijn in mijn rug/nek/schouders. En als ik nu last heb is het voornamelijk stress en spanning.
De operatie is niks aan. Ook daarna heb ik nauwelijks pijn gehad en een vriendin die het gedaan heeft ook niet. Mijn moeder iets meer, maar dat is ook al een oude vrouw he Wij zijn nog jong
Littekens zijn nooit mooi, vind ik dan. Die vriendin van mij heeft nog minder zichtbare littekens dan ik. Maar ik ben zooooo blij met de nieuwe vorm Juist daarom word ik ook altijd twee cupmaten kleiner geschat Hahaha...
Oud 30-06-2006, 11:27
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 30-06-2006 @ 11:36 :
Bij mij heeft het wel heel erg geholpen mbt die pijn in mijn rug/nek/schouders. En als ik nu last heb is het voornamelijk stress en spanning.
De operatie is niks aan. Ook daarna heb ik nauwelijks pijn gehad en een vriendin die het gedaan heeft ook niet. Mijn moeder iets meer, maar dat is ook al een oude vrouw he Wij zijn nog jong
Littekens zijn nooit mooi, vind ik dan. Die vriendin van mij heeft nog minder zichtbare littekens dan ik. Maar ik ben zooooo blij met de nieuwe vorm Juist daarom word ik ook altijd twee cupmaten kleiner geschat Hahaha...
Ja, maar ik ben bij een plastisch chirurg geweest en die deed zo ontzettend vaag erover, dat ik er een beetje bang van geworden ben.
Ook mijn huisarts zei dat het waarschijnlijk geen zin had, want 'zo zwaar vond ze ze niet'
Oud 30-06-2006, 11:37
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Afvallen kunnen je borsten best kleiner van worden, maar als je cupmaat F (of hoger hebt) dan gaat dat echt niet door afvallen terug naar een b/c. Daarnaast had ik toen ik 60 kilo woog (bij 1.76) ook al E, dus..

Ik heb me een beetje laten ontmoedigen doordat de wachtijd bij de pc's hier 4 maanden is om alleen al een afspraak te krijgen. Maar ben er ook nog steeds serieus over na aan het denken. Want die hoofd/rug/nekpijn is echt niet aan te bevelen.
Oud 30-06-2006, 13:56
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
kliniek Schumacher? Die kunnen ook een verkleining uitvoeren en zijn zeer goed. Gaat je aleen heel veel centjes kosten...
Oud 30-06-2006, 14:11
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-06-2006 @ 12:37 :
Afvallen kunnen je borsten best kleiner van worden, maar als je cupmaat F (of hoger hebt) dan gaat dat echt niet door afvallen terug naar een b/c. Daarnaast had ik toen ik 60 kilo woog (bij 1.76) ook al E, dus..

Ik heb me een beetje laten ontmoedigen doordat de wachtijd bij de pc's hier 4 maanden is om alleen al een afspraak te krijgen. Maar ben er ook nog steeds serieus over na aan het denken. Want die hoofd/rug/nekpijn is echt niet aan te bevelen.
Als je er in feite half kapot aan gaat zou ik het gewoon laten doen.
Nu kan ik het natuurlijk niet inschatten met mijn mannelijke leven maar ik kan me wel voorstellen dat als je er echt last van hebt dat je er dan iets aan wil laten doen.
En dat kan tegenwoordig.
Verkleinen vind ik echt een hele goeie oplossing (in sommige gevallen) vergroten van een B naar een E-cup vind ik daarintegen aardig triest.
Oud 01-07-2006, 16:15
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:

Ik heb een bmi van 20 en cup 70 E/F. Tegen de tijd dat ik eeen cup C zou hebben heb ik ernstig ondergewicht denk ik. Ik ben trouwens wel afgevallen, maar mn borsten blijven gewoon stug even groot.

Verder heb ik ook weleens aan verkleining gedacht vroeger, maar ik denk niet dat ik het ga laten doen. Ik heb geen ernstige rug/ schouderklachten (iig niet die daardoor komen). Het enige is dat ik problemen heb met shirtjes en beha's enz kopen. En dan al die opmerkingen en vooroordelen. Maar ik ga mezelf niet veranderen omdat anderen zo achterlijk doen. Ik vind mn borsten namelijk wél mooi.
Verder lijkt het me heel raar om ineens een C-cup te hebben, je loopt tenslotte toch al aardig lang met grote borsten rond.
Oud 01-07-2006, 16:19
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 30-06-2006 @ 14:56 :
kliniek Schumacher? Die kunnen ook een verkleining uitvoeren en zijn zeer goed. Gaat je aleen heel veel centjes kosten...
Je kunt ook gewoon via je huisarts een goede plastisch chirurg zoeken, daar hoef je niet voor naar een kliniek die zich leent aan TVprogramma's als 'make me beautiful', etc. Bovendien wordt het in sommige gevallen gewoon vergoed als je via je huisarts en het ziekenhuis gaat, dus dan kost het je niks
Oud 01-07-2006, 16:30
Dith
Dith is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 01-07-2006 @ 17:15 :
Het enige is dat ik problemen heb met shirtjes en beha's enz kopen.
Al eens Aubade geprobeerd? Hebben héle mooie bh's tot F (ook 70F) en je borsten lijken er kleiner in.

Daarbij zou ik zelf juist niet voor een 'bekende' pc gaan omdat ik altijd bang ben dat zij je meer aan de lopende band behandelen dan als patient met problemen.
Heb je aan je pc al foto's gevraagd van andere die ze heeft behandeld? Ik denk dat je daar een heel goed beeld door kan scheppen eigenlijk.
Succes ermee!
Oud 01-07-2006, 16:56
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Dith schreef op 01-07-2006 @ 17:30 :
Al eens Aubade geprobeerd? Hebben héle mooie bh's tot F (ook 70F) en je borsten lijken er kleiner in.

Daarbij zou ik zelf juist niet voor een 'bekende' pc gaan omdat ik altijd bang ben dat zij je meer aan de lopende band behandelen dan als patient met problemen.
Heb je aan je pc al foto's gevraagd van andere die ze heeft behandeld? Ik denk dat je daar een heel goed beeld door kan scheppen eigenlijk.
Succes ermee!
Ik weet niet, ik kan wel wat beha's vinden ondertussen, maar ze zijn zo duur 80-120 euro meestal..
Freya heeft ook mooie trouwens.
Oud 01-07-2006, 21:37
snoopy
snoopy is offline
En weet iemand een winkel waar ze bh's met een kleine omvang verkopen?
(SandraBra in Utrecht ken ik al)
Oud 01-07-2006, 21:53
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Er is een goede op de Amsterdamse straatweg in Utrecht, ik weet alleen niet meer hoe hij heet. Als je vanuit het centrum komt, onder het viaduct door en dan ergens aan de rechterkant.
Oud 01-07-2006, 22:19
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 30-06-2006 @ 00:47 :
eh of als je lichaam er niet tegen kan (rugklachten e.d.)
Dat heb je volgens mij alleen maar als ze uit verhouding groot zijn. Als ik vreselijk aankom zijn m'n borsten misschien ook wel cupE, maar dan rusten ze op een zacht bedje van buikvet. Mochten ze nu echter E zijn, dan kieper ik voorover.
Oud 01-07-2006, 23:35
Vip3r
Vip3r is offline
Gewoon je onderrug sterk maken, zodat die er tegen kan. Deadliften dus!
Oud 02-07-2006, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 01-07-2006 @ 23:19 :
Dat heb je volgens mij alleen maar als ze uit verhouding groot zijn. Als ik vreselijk aankom zijn m'n borsten misschien ook wel cupE, maar dan rusten ze op een zacht bedje van buikvet. Mochten ze nu echter E zijn, dan kieper ik voorover.
als je een slechte rug hebt maakt t weinig uit qua verhouding lijkt me? en leeftijd kan ook een rol spelen...
Oud 02-07-2006, 13:02
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 02-07-2006 @ 00:35 :
Gewoon je onderrug sterk maken, zodat die er tegen kan. Deadliften dus!
En als je daar niet toe in staat bent omdat je rug daar te zwak voor is?

Je denkt wel erg makkelijk vind ik.
Oud 02-07-2006, 14:06
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 02-07-2006 @ 14:02 :
En als je daar niet toe in staat bent omdat je rug daar te zwak voor is?

Je denkt wel erg makkelijk vind ik.
Jullie zijn gewoon moeilijk.
Topic gesloten

Regels voor berichten