Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 13:26
remy476
remy476 is offline
Mijn vakantiefotos wil ik graag in mediaplayer zetten, en dan het liefst ook nog geluid erbij (en eventueel tekst maar dat zal wel te moeilijk zijn voor mij)

Weet iemand hoe ik dat moet doen? Dus dat je om de 2/3 seconde een nieuwe foto ziet en dat muziek erbij blijft afspelen.

Alvast bedankt
Oud 15-08-2007, 14:02
freyk
freyk is offline
Je wil van je vakantiefoto's een film, powerpointpresentatie of een flash-applet maken.
Oud 15-08-2007, 17:57
ILUsion
ILUsion is offline
Wat wil je dan verder met die foto's gaan doen? Want eigenlijk zie ik het nut niet van foto's in een mediaspeler te bekijken, een gewone slideshow is veel handiger.

1) gewoon een keer afspelen: gewoon de muziek laten afspelen en Windows XP/Vista de slideshow laten beginnen. In Vista Premium gaat dat via de MCE interface in ieder geval ook.

2) doorgeven aan familie/vrienden: inderdaad een PowerPoint-presentatie van laten maken, muziek daarop zetten (over alle slides) gaat dacht ik niet (maar kan op dezelfde manier als hierboven), hiervoor izt er wel een automatische modus in, waarbij elke foto op een eigen slide komt en dergelijke, dus veel manueel werk is daar niet aan

3) ook doorgeven aan familie/vrienden, maar dan in een filmpje: Windows Movie Maker (of een ander simpel videobewerkingspakket, het pakket dat Apple heeft zal ook wel zoiets hebben). Het gebruik daarvan is simpel genoeg om zelf te ondervinden. Voordeel is dat je makkelijk muziek erop kan zetten, nadeel is de kwaliteit duidelijk naar beneden zal gaan.

Verder, er zijn genoeg fotobeheerprogramma's zoals Googles Picasa, dat gewoon die opties heeft. iPhoto zal ook wel zoiets hebben. Zelf zou ik Picasa aanraden: heel simpel in het beheer en er zit iets van functie in om de foto's op cd te branden als slideshow, als ik me goed herinner.
Oud 16-08-2007, 09:57
jbtq
jbtq is offline
Wat ik soms doe is gebruik maken van MS photo story3. Foto´s selecteren, muziekje eronder en dan wordt her automatisch een .wmv bestand van gemaakt dat je dan weer kan afspelen met media player

http://www.microsoft.com/netherlands...y/default.mspx
Oud 16-08-2007, 10:07
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
jbtq schreef op 16-08-2007 @ 10:57 :
Wat ik soms doe is gebruik maken van MS photo story3. Foto´s selecteren, muziekje eronder en dan wordt her automatisch een .wmv bestand van gemaakt dat je dan weer kan afspelen met media player

http://www.microsoft.com/netherlands...y/default.mspx
Daar had ik niet eens nog aan gedacht (nooit gebruikt dat ding, ik vraag me wel af of je daarvoor niet voorbij het grote WGA-monster moet (lees: je Windows moet legaal zijn) ), maar het zal wel de allermakkelijkste manier zijn in ieder geval :-)
Reageren

Regels voor berichten