Wat wil je dan verder met die foto's gaan doen? Want eigenlijk zie ik het nut niet van foto's in een mediaspeler te bekijken, een gewone slideshow is veel handiger.
1) gewoon een keer afspelen: gewoon de muziek laten afspelen en Windows XP/Vista de slideshow laten beginnen. In Vista Premium gaat dat via de MCE interface in ieder geval ook.
2) doorgeven aan familie/vrienden: inderdaad een PowerPoint-presentatie van laten maken, muziek daarop zetten (over alle slides) gaat dacht ik niet (maar kan op dezelfde manier als hierboven), hiervoor izt er wel een automatische modus in, waarbij elke foto op een eigen slide komt en dergelijke, dus veel manueel werk is daar niet aan
3) ook doorgeven aan familie/vrienden, maar dan in een filmpje: Windows Movie Maker (of een ander simpel videobewerkingspakket, het pakket dat Apple heeft zal ook wel zoiets hebben). Het gebruik daarvan is simpel genoeg om zelf te ondervinden. Voordeel is dat je makkelijk muziek erop kan zetten, nadeel is de kwaliteit duidelijk naar beneden zal gaan.
Verder, er zijn genoeg fotobeheerprogramma's zoals Googles Picasa, dat gewoon die opties heeft. iPhoto zal ook wel zoiets hebben. Zelf zou ik Picasa aanraden: heel simpel in het beheer en er zit iets van functie in om de foto's op cd te branden als slideshow, als ik me goed herinner.