Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2007, 01:04
scopulus
scopulus is offline
Hoi,

Ik ben 31 jaar en ben na 9jaar niks meer te doen van sporten terug begonnen.
Ik heb een hoop vet te verbranden en begon in April met duurlopen. Eind mei blesseerde ik mijn knie en was ik even uit rotatie voor anderhalve maand.
Hierop heb ik dan maar besloten om thuis te oefenen met push up (pompen)
Vandaag keek ik eens naar mijn borst, en ik zag dat mijn linkerkant beter is ontwikkeld dan de rechterkant.
Hierbij ben ik toch geschrokken (lady in the water gezien iemand?)
Ook zie ik een lijntje meer bij mijn linkerarm dan mijn rechterarm.
Ik kom dan ook tot de constatatie dat ik IETS verkeerd doe, maar helaas kan ik niet weten wat. Ik kan een club of tools niet veroorloven, door een langdurige ziekte die ik heb ben ik werkloos, dus ik kom hier om raad vragen.

Dit zijn mijn oefeningen die ik doe voor arm en borst.
pompen,

3maal 12 normaal
3maal 12 met benen op mijn bed gelegen
3maal 12 met armen op mijn bed geplaatst.

Daarna heb ik 2 rekdraden, die ik hanteer om mijn armen te trainen.
Dit schema doe ik elke 2 dagen, opdat ik de andere dag dan terug loop.

Mijn vraag is dus, hoe ik mijn rechterarm en borst gelijk kan maken of als dit normaal is, dat het later zal stabiliseren?
Is de plaatsen van je handen belangrijk voor die ontwikkeling? Ik sta ze altijd op breder dan mijn schouders, maar kan niet bepaald zeggen welke afstandingen ik neem hiervoor (ik heb er nooit eerder op gelet)

Tevens= is er bij duurlopen ook een mogelijkheid om buik te laten afslanken en borst te ontwikkelen?

Vriendelijke groeten en dank bij voorbaat.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 02:08
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
hey,

Als je een tijdje traint en gewoon alles wat je rechts doet ook links doet, zal dit vanzelf bijtrekken. Iedereen heeft dat de rechter of linkerkant beter ontwikkeld is, dit is niks om je zorgen over te maken.

Bij duurloop zal buikvet absoluut verbranden. Als je echt borstspieren wilt kweken kan je beter even zoeken naar oefeningen (zijn op internet veel te vinden).

Laatst gewijzigd op 23-07-2007 om 02:11.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 02:13
Confus1oN
Confus1oN is offline
Hoi,

Ik had het er van de week net nog over met mijn fitness-instructeur dat naar mijn idee mijn rechterkant beter ontwikkeld is dan mijn linker. Hij zei dat dat kwam doordat mijn rechterkant dan sterker is (wat dus ook klopt), uiteraard de spieren daardoor groter, maar dat dat na loop van tijd stabiliseert als ik dus ook het aantal gewichten dat ik druk, stabiliseer. Aangezien jij geen gewichten gebruikt (toch?), maar jezelf opdrukt, lijkt mij dat je gewicht stabiel is, en daarom denk ik dat het verschil in grootte van spieren tussen beide kanten ook wel gelijk zal gaan komen naar verloop van tijd. Je traint immers niet de ene kant meer dan de andere?

Over de positie van de plaatsing van je handen bij het drukken kan ik niet met zekerheid een antwoord geven, maar ik meen te weten dat deze op schouderbreedte dienen te worden geplaatst.

Verder denk ik niet dat er bij duurlopen de mogelijkheid bestaat om je borst te ontwikkelen. Overigens, je zou misschien ook kunnen gaan fietsen i.p.v. duurlopen. Het is fysiek minder zwaar (gezien je blessure?) en je verbrandt toch zeker evenveel of misschien wel meer (afhankelijk van de zwaarte van het trappen en snelheid).

Kijk anders misschien eens op www.dutchbodybuilding.com, daar weten ze je allicht beter te helpen en misschien andere manieren te bedenken om af te vallen en spieren te kweken zonder hulpmiddelen (aan mod, sorry als ik geen reclame mag maken, delete dan het onderste gedeelte van mijn post maar, ik weet namelijk niet of hier regels over bestaan ofzo).

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 06:45
Verwijderd
Meer rukken met rechts
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten