![]() |
|
![]() |
Ik wil graag een taalcursus gaan volgens in Spanje vanaf juni ongeveer. Hebben jullie enig idee hoe lang een 'gemiddeld' persoon erover doet om goed Spaans te kunnen spreken ? Ik heb een aantal lessen hier in Nederland gehad dus ken wel een paar woordjes maar ben nog niet gevorderd
Daarnaast weet ik nog niet naar welke stad ik wil, er zijn ook zoveel relaxte steden in Spanje. En ook veel organisaties die het regelen. Heb zelf wel een goed gevoel bij linguaschools Wat zijn jullie ervaringen ??? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Catalaans, maar met Spaans kom je ook wel uit de voeten!
Ik ben naar Barcelona geweest met Travel Active, dan volg je Spaans op deze school http://www.enforex.com/ Veel nationaliteiten (niet zoveel nederlanders), goed modern gebouw (soms iets te koud door de airco ![]() Soms zaten er mensen in de klas die geen Engels konden (bv Russen of Italianen) en daar moest je al Spaans mee praten. De les gaat ook in het Spaans, maar dat is makkelijk te volgen. Ik had elke dag 4 uur les, maar je kan voor meer kiezen! Ik ging echter daarna allerlei leuke dingen doen! BCN is een heerlijke stad, zoveel leuke dingen, mensen/reizigers, relaxte sfeer, stad en strand, geweldige musea en de sfeer is gewoon super! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Rvdberg, heb zelf via linguaschools.com 3 maanden in San Sebastian gezeten. Kan je de organisatie zeker aanbevelen. Ik heb destijds ook vergeleken met verschillende anderen zoals donquijote, studytravel, EF en de hele mikmak. Lingua was een van de voordeligsten en zij reageerden direct op mijn vragen.
Check even www.linguaschools.com. Veel plezier! Over Barcelona, zeker kan iedereen daar Spaans. Catalaans wordt ook wel gesproken (eigenlijk doen ze niks liever), maar bijna iedereen kan gewoon Spaans. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
In Barcelona spreekt iedereen gewoon Spaans.
Het is een beetje te vergelijken met Friesland, verkeersborden en dergelijke zijn meestal in het Catalaans, maar op straat hoor je net zo goed Spaans. Hier is een site over Spaans leren in Granada: http://www.escuela-montalban.com/ en ik weet dat je in Palma de Mallorca ook van zulke scholen hebt, maar daar weet ik geen site van. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ben je nog wat wijzer geworden van die folder? Zal m zelf ook weer eens aanvragen, krijg er al meteen zin in ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb via Travel Active ook Spaans gestudeerd bij Enforex in Barcelona. Dit beviel prima. Ik had heel aardige leraressen, waarvan we bijna geen Engels mochten spreken. (Sommige leraressen/leraren spraken niet eens Engels). De organisatie viel wat tegen, maar dat kan ook aan de Spaanse cultuur liggen.
Ik vond het in ieder geval super en zou Barcelona zeker aanbevelen! |
![]() |
|
Afgelopen zomer ben ik ook voor 3 weken in SALAMANCA geweest...
Ik heb een SUPER(!!) tijd gehad daar! Ik ging er alleen heen en verbleef in een studentenflatje. In "mijn" flatje zaten ook drie jongens was echt gezellig! Een jongen uit Brazilie, Italie en uit Amerika...erg leuk dat je allemaal verschillende mensen leert kennen! Ik heb drie weken lang iedere werkdag 4 uur SPaanse les gehad. Had nog nooit een woord Spaans gesproken. De lessen waren af en toe best lastig, maar ik heb er best wel wat van opgestoken! Ik kan niet vloeiend SPaans spreken ofzo, maar de simpele zinnetjes.....en ik kan het n heel klein beetje begrijpen. Als je echt goed SPaans wil leren spreken dan denk ik dat je daar wel 2 a 3 maanden over doet hoor!! Hangt er natuurlijk ook vanaf of je beginnend bent, hoe snel je het oppakt en hoeveel lessen je in de week krijgt. Maar in Salamanca kom je bijvoorbeeld veel in aanraking met de plaatselijke bevolking die het Spaans goed spreekt ![]() T uitgaansleven is er ook geweldig!!! ![]() Erg leuke en verschillende uitgaansgelegenheden en lekker sangria drinken ![]() heb me er prima vermaakt! Ik zou graag nog een keer terug willen, maar dan zou ik het leuk vinden om de reis samen met iemand te ondernemen! ik ging met een reisorganisatie : www.donquijote.nl -->vrij prijzig, maar erg goed geregeld allemaal! Maar met z'n tweeen reizen is toch wat meer ontspannen minder reisstress haha ![]() Wil je SPaans studeren in Spanje dan is dus SALAMANCA the place to be!!!!!!! |
![]() |
|
![]() |
Hola!
Volgens mij ligt het helemaal aan jezelf hoeveel Spaans je leert! JE moet natuurlijk niet de hele tijd NL-s ogf engels met de andere studenten gaan zitten praten. Ik ben in Granada geweest bij Escuela Delengua. (www.delengua.es) Da´s niet zo´n hele grote school en de leraren gaan na de les ook gewoon mee tapas doen enzo: Dus dan kan je steeds je spaans oefenen. Superleuk, want je leert hun en hun vrienden ook beter kennen. Dan zit je tenminste ECHt tussen de spanjaarden! xx Trouwens: je kan beter rechtstreeks bij de school zelf boeken - da´s goedkoper en je klrijgt precies hetzelfde. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga van de zomer 10 dagen naar Frankrijk om eigenlijk een beetje mijn frans bij te spijkeren. Ik weet niet of je dat kan opvatten als een talencurses. Ik ga met de reisorganisatie Vinea. Ik heb geen idee of ze ook talenkampen naar Spanje organiseren.. moet je even kijken op www.vinea.nl
|
![]() |
|
![]() |
begin er nu al heel veel zin in te krijgen. heb toch mijn zinnen gezet op Lingua. Zijn erg goedkoop en komen zeer professioneel over.
nog meer mensen die via Lingua gaan ? |
![]() |
|
![]() |
weet je welke ook goedkoop is www.taalreizen.com
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben voor 3 maand naar madrid geweest om spaans te leren.
Erg leuke ervaring!! Het spaans pak je best wel snel op, als je het eenmaal door hebt lukt het wel. En over 6 jaartjes ga ik helemaal emigreren naar Spanje. Om daar Engels + Spaans te geven. Dus ik ga binnekort weer naar Spanje , wil alleen dan naar een andere plaats. Weet alleen nog niet waar ![]()
|
![]() |
Ik ben voor 2 weken in Barcelona geweest, ongeveer 2 jaar geleden. Via Studytravel bij de school Enforex.
Nu ben ik in Guadalajara, Mexico om wederom spaans te leren voor een maand. Mijn school is zo klein dat alle 5 studenten (al worden het er 7 volgende week) prive les krijgen waardoor het behoorlijk snel gaat. Ik hoop binnen een maand behoorlijk goed Spaans te kunnen spreken, including alle werkwoord tijden (present, futuro en past) een gesprek van een goed niveau over dagelijkse gang van zaken (en misschien in het veld van de biologie) en dat soort dingen. Voordeel van Mexico is de kosten die lager zijn (betaal hier ong. evenveel voor 4 weken als 2 weken in Barcelona). Nadeel is dat de reis zelf best duur is als je vanaf Europa moet komen (zelf kwam ik uit Californie). Ik kan je dus een kleine school aanraden met veel persoonlijke begeleiding en klassen die zeke rniet groter zijn dan 5-6 studenten. Nog een tip: direct met de school alles regelen, niet via een organisatie. Zo bespaar je minimaal 100-200 euro! |
![]() |
|
![]() |
met alle respect Joyce, maar als ik een Intensive 20 cursus boek bij Lingua voor 2 weken Barcelona inclusief een 1-persoonskamer in een gedeeld appartement ben ik 458,- Euro kwijt.
Bij Enforex betaal ik voor precies hetzelfde 765,- Euro. Dus hoe kom je er in godsnaam bij dat dit goedkoper is ??? |
![]() |
|
![]() |
Ik ben nu bezig met een cursus Spaans in Salamanca. Je leert het echt het best als je zelf in het land ben Anders moet je eens kijken op http://spaansecursussen-in-spanje.com. Zo ben ik eraan gekomen. Ik ben heel tevreden. Je kan via hun ook cursussen regelen in heel Spanje. Ze doen ook aan accomodatie en stageplekken.
Maja als er verder vragen zijn lees ik het wel!!! mzl |
![]() |
|
![]() |
Ik wil na de cursus stage lopen in Barcelona, maakt me niet zoveel uit waar. Die site is een beginpagina. Als je naar StartCarreer gaat krijg je wat meer info over de dingen die ze aanbieden, accomodatie, stageplekken etc..........
Ik ben nu twee dagen bezig en ik denk dat ik niet meer terug wil naar het koude NL. Ik zou dit echt iedereen aanraden. Mzl |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook erg veel aan de info gehad in deze topic. Bedankt!
Als het om een taal leren gaat, is het dan niet het beste om eerst de grammatica onder de knie te krijgen en pas daarna aan de woordenschat te gaan werken? Hoe zit het met onderdak in het buitenland? Is het goedkoper/beter om dit zelf te regelen? Of zijn jullie ervaringen met gastgezinnen zo leuk dat het zonde zou zijn om die ervaring te missen? |
![]() |
|
Ik heb afgelopen zomer twee weken een spaanse taalcursus gedaan in Malaga. Twee weken is natuurlijk veel te weinig om echt spaans te spreken, maar het is een goed begin. Ik denk dat je minimaal drie maanden nodig hebt om de taal redelijk te beheersen.
volgens mij is het het goedkoopst om bij een lokale taalschool te gaan, ipv die grote eruopese scholen zoals don quichot. Ik zat bijvoorbeeld in Malaga bij Insituto Picasso Malaga is zeker niet de mooiste stad in Spanje om de taal te bestuderen, maar in de zomer wel relaxt want aan zee! Maar deze school was in ieder geval goed, alles gaat in het spaans en dat bevordert het leren zeker! Het is in ieder geval sowieso een aanrader om in Spanje een taalcursus te gaan doen, waar en met welke organisatie dan ook! |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf Spaans in Guatemala geleerd, en mijn lerares focuste de 1e week vooral op woordenschat om mij (een absolute beginner) zo snel mogelijk aan het praten te krijgen. Maar het is niet zo dat de grammatica vergeten werd. Meteen vanaf het begin werd het verschil tussen 'ser' en 'estar' (wat allebij 'zijn' betekent, maar in verschillende situtaties gebruikt wordt) erin gehamerd, zodat geen foute dingen leert. 1e week lag vooral in het teken van de werkwoorden zijn/hebben, veel woordjes stampen en later in die 1e week andere regelmatige werkwoorden. Ergens in de 2e of 3e week leerden we veelvoorkomende onregelmatige werkwoorden en rond week 5 begonnen we aan de toekomstige tijd, verleden tijd, enz. Maar elke leraar was daar behoorlijk vrij om zijn/haar eigen methode te bepalen, dus er waren anderen die de eerste 2-3 weken bijna alleen maar werkwoorden en grammatica leerden, maar niet veel aan woordenschat deden, zodat ze alsnog maar weinig konden zeggen. Ik denk dat het er vooral aan ligt waarvoor je de taal wilt leren: is het voor een praktische situatie (dus vakantie of reis in het buitenland) dan zou ik zeggen: eerst woordenschat en de basisgrammatica, en dan later verder op de grammatica ingaan. Dan gaat het er tenslotte vooral om dat de mensen je begrijpen, en zal de grammatica minder van belang zijn. Wil je echter de taal leren om er later serieus mee bezig te zijn, bv. voor werk, en is er geen haast met het leren, dan is het misschien handiger om eerst de grammatica onder de knie te krijgen en daarna de woordenschat. Het staat tenslotte een beetje slordig als jij op je werk aangeeft Spaans te spreken, dan komt het nogal slordig over als je bv. in het Spaans met een klant spreekt en je grammatica klopt niet... Om je laatste vraag te beantwoorden: ik had een gastgezin wat via de taalschool geregeld werd (ik ben trouwens niet met een organisatie als Don Quijote meegeweest, maar heb alles direct bij een taalschool geregeld), en vond het een geweldige ervaring, maar wel heel anders dan verwacht. Ik had verwacht dat ik echt in een groot gezin met opa, oma en 8 kinderen terecht zou komen, maar het was een alleenstaande vrouw die ook nog andere studenten in huis had (meestal waren er wel 3-4 andere taalstudenten). Dit was vooral in het begin heel handig omdat die andere studenten beter Spaans spraken en mij dus regelmatig konden helpen, maar soms ben je wel geneigd om onderling Engels te spreken. Maar ik zou zeker een gastgezin boven een hotel of appartement verkiezen omdat je toch wat van de cultuur meekrijgt, en de kans is groter dat je het Spaans ook buiten de lessen gebruikt en op die manier heel veel praktische dingen leert. Zo heb ik gedurende de maaltijden de woorden voor mes/vork/bord/tafel enz., maar bv ook zinnetjes als 'kan je die schaal doorgeven?' geleerd, dingen die best handig kunnen zijn in ieder geval. Ik zou dus zeggen dat het zonde is om die ervaring te missen, maar eerlijk is eerlijk, je hoort veel verschillende verhalen over gastgezinnen, ik had het ontzettend naar mijn zin waar ik zat, maar als je sommige verhalen van anderen hoort dan blijkt dat er ook gezinnen zijn die het vooral voor het geld doen, en niet zozeer omdat ze studenten een onvergetelijke ervaring willen bezorgen. (maar bij de meeste scholen is het volgens mij mogelijk om van gastgezin te wisselen mocht het echt niet bevallen)
|
Verwijderd
|
Zo, dat is nog eens een uitgebreid antwoord! Dank je wel, Breg.
Ik heb mijn keuze al gemaakt. Het wordt een 1 persoonskamer in een gedeeld appartement in Salamanca (Spanje) bij linguaschools.com. 718,- voor een maandje les+accom. Alleen wel weer leuk dat Ryan Air dan eerst zegt dat het 70,- euro retourvlucht is en als je dan doorklikt om werkelijk te gaan bestellen het ineens 120,- is! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren vanaf januari annoniempje | 11 | 29-04-2009 00:39 | |