Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Lees dit maar eens (bron Arasor International) Laser TV Veelbelovend: het Australische Arasor en het Amerikaanse Novalux hebben een techniek ontwikkeld waarmee TV schermen kunnen worden gemaakt die de helft wegen (en kosten!) van de huidige Plasma- en LCD TV's, driekwart minder stroom verbruiken en tweemaal zoveel kleuren kunnen weergeven. De techniek is geschikt voor kleine displays (bijvoorbeeld telefoons of mediaspelers) maar schaalt moeiteloos op tot metersgrote schermen. Acht fabrikanten (waaronder Mitsubishi en Samsung) gaan Laser TV's ontwikkelen: de eerste producten liggen eind 2007 in de winkel en naar verluidt zal een 130cm TV minder dan €1000 gaan kosten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als ik het scholierenforum op het plasmascherm zie (via de PC), is de rechterkant geel en de linkerkant wit. ![]() |
![]() |
|
hmm.. het ziet er mooi en veel belovend uit maar ik vraag me af hoe energie-besparend het nou eigenlijk is. Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er heel veel zwarte pixels gebruikt worden (eerder heel donkergrijs of blauw, tenzij natuurlijk alle websites e.d. met zwarte achtergronden gaan werken) en hoeveel energie dat nou bespaart per pixel (of per scherm) per jaar.
ik denk dat het voorlopig nog weinig verschil maakt.
|
|