Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2007, 18:21
Malossi
Malossi is offline
Heb sinds een paar maand een meisje die 2 jaar ouder is als mij.
Gaat hartstikke goed allemaal, klikt gewoon tussen ons.
Maar soms hoor ik van vrienden/collega's of kennissen dat ze bij andere jongens in auto's stapt, of met andere jongens omgaat, en op een andere manier dan vriendschappelijk...
Meestal blijf ik héél rustig, en begin ik er gewoon heel rustig over tegen haar, en heel neutraal, vraag het gewoon langs m'n neus weg, op de manier van: 'Ik heb gehoord dat je gistermiddag...'....
Vaak wordt ze dan bijna kwaad dat mensen dat kunnen zeggen/denken omdat er niets van waar is.
Ze begint dan meteen te denken dat ik haar niet meer vertrouw, ook als ik duidelijk zeg dat ik dat wel doe. Ik vind het ook lullig voor haar, zeker omdat al de verhalen niet waar zijn, en ik meteen toehap op dergelijke roddels.
Vaak piekert ze hier hele avonden over door, en dat drukt eigenlijk toch wel een stempel op een anders veel leukere avond....
Iemand die iets herkenbaars meemaakt? En hoe zouden jullie er mee omgaan, is het beter als ik me voortaan stil houd en er niet meer naar vraag? Of moet ik haar gewoon blijven vragen hoe dingen zitten, ondanks dat het dan geen leuke gesprekken worden?
Oud 13-08-2007, 18:33
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Malossi schreef op 13-08-2007 @ 19:21 :
Heb sinds een paar maand een meisje die 2 jaar ouder is als mij.
Gaat hartstikke goed allemaal, klikt gewoon tussen ons.
Maar soms hoor ik van vrienden/collega's of kennissen dat ze bij andere jongens in auto's stapt, of met andere jongens omgaat, en op een andere manier dan vriendschappelijk...
Meestal blijf ik héél rustig, en begin ik er gewoon heel rustig over tegen haar, en heel neutraal, vraag het gewoon langs m'n neus weg, op de manier van: 'Ik heb gehoord dat je gistermiddag...'....
Vaak wordt ze dan bijna kwaad dat mensen dat kunnen zeggen/denken omdat er niets van waar is.
Ze begint dan meteen te denken dat ik haar niet meer vertrouw, ook als ik duidelijk zeg dat ik dat wel doe. Ik vind het ook lullig voor haar, zeker omdat al de verhalen niet waar zijn, en ik meteen toehap op dergelijke roddels.
Vaak piekert ze hier hele avonden over door, en dat drukt eigenlijk toch wel een stempel op een anders veel leukere avond....
Iemand die iets herkenbaars meemaakt? En hoe zouden jullie er mee omgaan, is het beter als ik me voortaan stil houd en er niet meer naar vraag? Of moet ik haar gewoon blijven vragen hoe dingen zitten, ondanks dat het dan geen leuke gesprekken worden?
Haar reactie en hoe zij ermee om gaat zegt in feite al meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:40
Verwijderd
Dumpen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:41
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Spectrum schreef op 13-08-2007 @ 19:40 :
Dumpen.
waarom?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:41
Bruut
Bruut is offline
Hmm ik vind het iig fout klinken!

Waarschijnlijk is er iets niet helemaal in de haak dan
Oud 13-08-2007, 18:46
Malossi
Malossi is offline
@ Spectrum: Hoezo dumpen?

Bruut: Zij kan héél duidelijk laten zien dat het gewoon helemaal niet waar is wat er gezegd wordt, terwijl die anderen zeggen: "Ik weet eigenlijk wel zeker dat zij het was in die auto..."

Praganonut: Hoe bedoel je, haar reactie wel duidelijk? Zij lult, of er wordt geluld?
Oud 13-08-2007, 18:52
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Malossi schreef op 13-08-2007 @ 19:46 :
@ Spectrum: Hoezo dumpen?

Bruut: Zij kan héél duidelijk laten zien dat het gewoon helemaal niet waar is wat er gezegd wordt, terwijl die anderen zeggen: "Ik weet eigenlijk wel zeker dat zij het was in die auto..."

Praganonut: Hoe bedoel je, haar reactie wel duidelijk? Zij lult, of er wordt geluld?
Er wordt gelult.
Kijk, het ligt eraan hoe boos zij wordt. Het is een beetje aanvoelen. Het kan ook een spel zijn.
Het is moeilijk uit te leggen..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 18:53
Fosca
Fosca is offline
Als je zeker weet dat ze je trouw is zou ik wat meer voor je vriendin opkomen. Ik snap haar frustratie heel goed. Als je nog eens iemand hoort zeggen dat je vriendin met andere jongens 'dingen doet' vertel de roddelaar dan dat je zulke dingen niet wenst te horen over je vriendin. En vertrouw haar dan ook honderd procent en begin er tegen haar niet weer over.

Dit alleen als je helemaal zeker bent he
Oud 13-08-2007, 18:57
Malossi
Malossi is offline
Fosca: Ik snap heel goed wat je bedoelt, en zat hier zelf ook al aan te denken...
't Probleem ligt hem dan ook meer bij mij ben ik bang, ik ben al es vaker bedonderd door 'n meisje, waar ik dus (onbewus?) weer bang voor ben...
En dan ben ik ook nog es iemand die overal op toehapt, ik ga echt overal op in als ze tegen mij praten, ik hap altijd, en heb al gehapt voordat ik het zelf doorheb...
Ik vertrouw haar gewoon, dus ik zal er niet weer over beginnen, en ga m'n collega's dan gewoon vertellen dat ik daar dan zelf wel achter ga komen, als ze de boel bedonderd en dat ik dat niet van hem hoef te horen
Dankjewel, ik denk dat je de beste oplossing hebt!
Oud 13-08-2007, 19:15
Verwijderd
Als de verhalen waar zijn, dumpen. Aan zo'n meid heb je niets.
Als de verhalen niet waar zijn, laat ze zich wel erg snel op de kast krijgen. Daar kun je ook niets mee.

Either way, kthxbye.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 19:54
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 13-08-2007 @ 19:33 :
Vind ik ook.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 20:15
Verwijderd
Allemaal personen met veel mensenkennis hier, merk ik al.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 21:16
Verwijderd
waar rook is, is vuur....
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 21:23
Melpomene
Melpomene is offline
Of ze zijn gewoon jaloers. Ik zou me niet te veel van praatjes aantrekken Tenzij je concrete aanwijzingen hebt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 21:46
Luki
Luki is offline
Mensen zijn praatjesmakers. Je moet gewoon zelf kiezen of je je vriendin vertrouwt of niet.
Oud 13-08-2007, 22:16
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 13-08-2007 @ 22:23 :
Of ze zijn gewoon jaloers. Ik zou me niet te veel van praatjes aantrekken Tenzij je concrete aanwijzingen hebt ofzo...
Ik weet het zo niet... Als je vriend(in) zulke praatjes hoort, gaat hij uiteraard willen weten of het slechts roddels zijn of er een kern van waarheid in zit. En als je van verschillende mensen hetzelfde hoort, dan begin je nogal te twijfelen natuurlijk. Dat je dan als vriend(in) kwaad reageert en de ander beschuldigd van wantrouwen en bovendien momenten samen gaat enigzins verpesten, vind ik niet normaal. De ander zijn gevoelens begrijpen en ofwel de geruchten negeren en ofwel direct de bron aanpakken zou ik normalere manieren van reageren vinden. Dat of het ligt gewoon in haar karakter om zo aggressief te reageren bij verdenkingen, in welk geval ik denk dat het beter is iemand te zoeken die zachter van aard is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 23:01
June bug
June bug is offline
Citaat:
ik meteen toehap op dergelijke roddels.
ik vind het eerlijk gezegd nogal logisch dat je je vriendin ermee confronteert, en als je dat op een voorzichtige subtiele manier doet (wat je dus zegt dat je doet) is er niks mis mee. Maar kan me ook voorstellen dat zij het vervelend vindt om het de hele tijd te horen, dus dan indd doen wat Fosca zegt en tegen de 'roddelaars' zeggen dat je t niet meer wilt horen.
Oud 14-08-2007, 09:15
KS-Racing
KS-Racing is offline
Even een paar vragen over hoe betrouwbaar de opmerkingen van die mensen zijn?

Want wat is de kans dat je iemand tegenkomt en zeker in een situatie dat ze niet gezien willen worden? Waar hebben ze je vriendin gezien? Wonen ze in de buurt, werken ze op dezelfde plek?

En dan ook nog eens verschillende mensen die daar naar jou over toekomen? Kennen deze mensen elkaar, zou het een roddel kunnen zijn dat ze maar 1 keer iets dergelijks gezien hebben en dat je nu steeds via via datzelfde geval te horen krijgt?

Soms denken mensen al snel dat er een relatie is of wat dan ook. Ik heb volgens de roddels een keer 5 relaties gehad tegelijkertijd (en nee ik ben totaal geen klef type), dus weet ook in te schatten hoe goed deze mensen tot jou staan, hoe goed ze haar kennen en hoe ze dingen interpreteren.

En over de reactie van haar; het kan zijn dat ze boos wordt om het verbergen of betrapt voelen. Maar stel je eens voor hoe het zou zijn als je iemand echt trouw bent en ervoor vecht en diegene komt steeds op een onhandige of kwetsende manier met dit soort dingen (want je zit er zelf mee en zegt zelf al dat je het niet tegenkunt houden dat je er mee komt). Het ligt echt voor een groot deel aan de manier hoe je het brengt ook. En ik kan me voorstellen dat als ze het echt niet heeft gedaan dat ze hier boos om kan worden en zich aangevallen voelt.

Laatst gewijzigd op 14-08-2007 om 09:17.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 13-08-2007 @ 19:33 :
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:33
Malossi
Malossi is offline
Ga der gewoon voor dus, en trek me van praatjes niets meer aan voortaan!
Gewoon mn best gaan doen om de avonden zo leuk mogelijk te maken, en er gewoon niet meer over beginnen, lijkt me toch het beste!
Oud 14-08-2007, 16:58
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Malossi schreef op 14-08-2007 @ 17:33 :
Ga der gewoon voor dus, en trek me van praatjes niets meer aan voortaan!
Gewoon mn best gaan doen om de avonden zo leuk mogelijk te maken, en er gewoon niet meer over beginnen, lijkt me toch het beste!
We have a winner!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 17:02
Marcade
Marcade is offline
Zoals Praganonut in den beginne al zei .. het is echt een kwestie van aanvoelen.

Het kan idd. net zo goed zijn dat je vriendin een 'spelletje' met je speelt omdat ze doodsangsten uit staat dat jij erachter komt dat ze eigenlijk in haar vrije tijd als prostituee werkt.

In principe is een paar maanden nog niet zo lang en kan ze nog zat geheimen voor je hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 17:09
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-08-2007 @ 18:02 :
Zoals Praganonut in den beginne al zei .. het is echt een kwestie van aanvoelen.

Het kan idd. net zo goed zijn dat je vriendin een 'spelletje' met je speelt omdat ze doodsangsten uit staat dat jij erachter komt dat ze eigenlijk in haar vrije tijd als prostituee werkt.

In principe is een paar maanden nog niet zo lang en kan ze nog zat geheimen voor je hebben.
Een relatie is en blijft een kansspel.. win je, zit je er voor de rest van je leven aan vast.
Verlies je, you're done.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 13-08-2007 @ 22:16 :
waar rook is, is vuur....
Dat wou ik zeggen.. letterlijk!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 19:11
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 14-08-2007 @ 18:09 :
Een relatie is en blijft een kansspel.. win je, zit je er voor de rest van je leven aan vast.
Verlies je, you're done.
Voor beginnelingen is het, net als bv. poker idd. een kans spel, maar als je eenmaal wat ervaring opbouwt (of iemand leert kennen) kan je best berekende inschattingen maken hoe/wat.

Als je relatie permanent een kansspel blijft, doe je iets fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2007, 22:16
adon1s
adon1s is offline
Ik zou ook pissig worden als m'n vriendin zou denken dat ik vreemd ga omdat mensen lullen. Who cares moet je maar denken. Trek zelf je conclusies. Je kan gerust zeggen dat je weer wat gehoord heb maar maak er geen verhoor van. Als er niets is is er niets. Als je zeker wilt weten volg haar dan een keer in wat ze doet. Ik weet dat het kansloos klinkt, maar gewoon doen en vooral niet zeggen tegen haar.
Je kunt ten slotte alleen jezelf voor de volle 100% vertrouwen.
Oud 15-08-2007, 11:11
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-08-2007 @ 20:11 :
Voor beginnelingen is het, net als bv. poker idd. een kans spel, maar als je eenmaal wat ervaring opbouwt (of iemand leert kennen) kan je best berekende inschattingen maken hoe/wat.

Nou dat het voor diegene die ervaring hebben geen kansspel is zou ik niet zeggen naar de hoeveelheden van stelletjes die bijvoorbeeld vreemdgaan of whatever.
Daar word over het algemeen een onderschatting gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 14-08-2007 @ 20:11 :

Je kan die inschattingen wel maken, maar mensen zijn niet constant; ze veranderen. Helemaal 100% weet je eigenlijk nooit zeker of je vriendin wel echt bij jou zal blijven of altijd trouw zal zijn. Ook al duidt alles daar op en zegt ze het 100 keer. Zeker weten doe je het nooit.

De mens is van huis uit ook polygaam, wat inhoudt dat je op meerdere mensen in je leven verliefd kunt worden en daar iets mee zou willen doen. De vraag is dan maar net of iemand sterk genoeg is om dat te weerstaan en trouw te blijven.

Het lijkt mij ook sterk dat je van je vriendin nu al kunt weten wat zij over 10 jaar wil en zou doen. In zekere zin blijft het dus een risico dat je neemt. Het risico kan klein zijn, maar het blijft altijd aanwezig.

Argh, ik ben weer heerlijk optimistisch vandaag
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef op 15-08-2007 @ 18:28 :
Het lijkt mij ook sterk dat je van je vriendin nu al kunt weten wat zij over 10 jaar wil en zou doen. In zekere zin blijft het dus een risico dat je neemt. Het risico kan klein zijn, maar het blijft altijd aanwezig.

Argh, ik ben weer heerlijk optimistisch vandaag
Daarom noemde ik het dus ook een "berekende inschatting". Je weet het niet zeker, maar je kan wel inschatten hoe het zou kunnen zijn, hoewel de kans aanwezig is dat je het verkeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 15-08-2007 @ 18:34 :
Daarom noemde ik het dus ook een "berekende inschatting". Je weet het niet zeker, maar je kan wel inschatten hoe het zou kunnen zijn, hoewel de kans aanwezig is dat je het verkeerd hebt.
Waarmee het dus een gok blijft en in bepaalde mate nog steeds een kansspel.

Bij poker en roulette kun je ook berekende inschattingen maken
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:44
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef op 15-08-2007 @ 18:43 :
Bij poker en roulette kun je ook berekende inschattingen maken
Daarom dat ik poker ook als voorbeeld nam? .. ... .. ?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 15-08-2007 @ 18:44 :
Daarom dat ik poker ook als voorbeeld nam? .. ... .. ?
"Als je relatie permanent een kansspel blijft, doe je iets fout."
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef op 15-08-2007 @ 18:46 :
"Als je relatie permanent een kansspel blijft, doe je iets fout."
Ik zie poker niet als een puur kansspel, sorry. Je kan hier wel degelijk tactieken gebruiken om het spel naar jouw hand te zetten.

Maar ik had het mss. idd. anders moeten verwoorden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 19:24
vedetje
vedetje is offline
word je vriendin nogal snel boos, in de zin van dat haar iets rap raakt?
Als ze niet gewoon is van op sommige situatie's die gelijkaardige emoties kunnen opwekken, zo te reageren, dan zou je je toch wel eens serieus vragen mogen gaan stellen over de 'vreemde geluiden'

Als mijn vriendje met zoiets zou afkomen (en ja, dat is al gebeurd, maar niet zo hevig als bij jou), dan ga ik het of op een speelse manier heel erg gaan bevestigen en erin gaan overdrijven, of dan ga ik gespeeld gekwetst gaan doen, om hem duidelijk te maken dat hij zich geen zorgen moet maken en wat meer vertrouwen in me mag hebben.

Nu, ik denk dat dit ook wel afhangt van de tijd die je al samen bent. Als je al een half jaar samen bent kan ik begrijpen dat je vriendin dit wat kwalijk opneemt, maar maar als je nog een redelijk verse relatie is vind ik het wel normaal dat je nog wat opzoek gaan naar bevestiging van dat alles goed zit.
Oud 15-08-2007, 22:37
Roos
Roos is offline
Toen ik net een relatie had met m'n huidige vriend, waren er ook mensen (jaloerse jongens) in onze omgeving die roddels verspreidden over mij. Ze zeiden dat ik jongens mee naar huis nam, etc,etc.
Was absoluut niet waar. Gelukkig geloofde mijn vriend me. Hij vertelde het wel tegen me, vroeg er wel naar.

Het is echt een kwestie van aanvoelen, want voor hetzelfde geld ging ik WEL vreemd. Hij had geen bewijs, en moest echt varen op zijn intuitie.
Oud 17-08-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
..ouder is als mij.
bleh...

ontopic: Ik zou haar er gewoon naar vragen en als zij zegt dat dit echt niet waar is dan zul je haar gewoon moeten vertrouwen!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 23:29
Verwijderd
Na 3 keer herschrijven ben ik er achter. Lozen die hap. Jij kan niet negeren dat er over haar (heen gegaan) (gepraat) wordt, zij kan het niet uitstaan dat jij ernaar vraagt, jullie tijd samen wordt verneukt omdat of jij met een onderbuik gevoel zit of zij boos is. Logisch, lijkt me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten