Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2007, 02:53
Verwijderd
Ik zoek (zoals de meeste mensen wss die hier topics beginnen) enkel bevestiging in wat ik wel weet, maar niet wil weten. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.
Ik heb een goede vriendin, waar ik al verschillende jaren verliefd op ben geweest. Ik heb echter al verschillende keren het deksel op de neus gekregen . Enfin, ik had er mij (uiteindelijk...) bij neergelegd, niets aan onze vriendschap. We komen momenteel meer dan ooit geweldig overeen en ik geniet van elke seconde dat ik bij haar in de buurt ben. Ik loop weer constant met haar in mijn gedachten, dus ja, het is weer zover.

Ik kan dus nu 2 dingen doen:
-ofwel met een hamer op mijn kop slaan en goed op zoek gaan naar iemand anders (iets waar ik overigens niet al te bedreven in ben ).
-ofwel mijn goede vriendin nog eens een laatste keer lastigvallen, zodat ik van haarzelf nog eens kan horen dat het er gewoonweg niet in zit, in de hoop dat er misschien toch iets moois van komt, maar met het risico dat ik ze wat afschrik. Ze heeft momenteel namelijk misschien meer nood aan een goede vriend dan aan een klungelig lief.

De laatste keer dat we mekaar zagen, was op stap met vrienden. Ik wandelde met haar nog een stukje mee tot aan haar auto en daar hebben we nog zo wat staan praten over vanalles en ja...dat voelde zo goed, zo perfect aan. Maar ja, de kans is groot dat ik alleen dat zo voelde, aangezien ik zelf weer grondig verliefd ben. Eén ding staat vast: ik moet iets doen, want hoe leuk dat verliefde gevoel ook is, mag ik mezelf niks wijsmaken.

...Misschien is deze gedachtegang wat kinderachtig voor iemand die 21 is... Maar dat zal ik dan wel afleiden uit jullie reacties . Alvast bedankt voor jullie advies, ook al ga ik het niet graag horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2007, 02:56
Verwijderd
Sja, als zij ooit al eens duidelijk en ook stellig nee heeft gezegd, zou ik er niet nóg een keer over beginnen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 02:56
Roos
Roos is offline
Je staat op de vriendschaps-ladder, sorry.
Oud 22-07-2007, 10:25
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
seCond ChoiCe schreef op 22-07-2007 @ 03:53 :
Ik zoek (zoals de meeste mensen wss die hier topics beginnen) enkel bevestiging in wat ik wel weet, maar niet wil weten. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.
Ik heb een goede vriendin, waar ik al verschillende jaren verliefd op ben geweest. Ik heb echter al verschillende keren het deksel op de neus gekregen . Enfin, ik had er mij (uiteindelijk...) bij neergelegd, niets aan onze vriendschap. We komen momenteel meer dan ooit geweldig overeen en ik geniet van elke seconde dat ik bij haar in de buurt ben. Ik loop weer constant met haar in mijn gedachten, dus ja, het is weer zover.

Ik kan dus nu 2 dingen doen:
-ofwel met een hamer op mijn kop slaan en goed op zoek gaan naar iemand anders (iets waar ik overigens niet al te bedreven in ben ).
-ofwel mijn goede vriendin nog eens een laatste keer lastigvallen, zodat ik van haarzelf nog eens kan horen dat het er gewoonweg niet in zit, in de hoop dat er misschien toch iets moois van komt, maar met het risico dat ik ze wat afschrik. Ze heeft momenteel namelijk misschien meer nood aan een goede vriend dan aan een klungelig lief.

De laatste keer dat we mekaar zagen, was op stap met vrienden. Ik wandelde met haar nog een stukje mee tot aan haar auto en daar hebben we nog zo wat staan praten over vanalles en ja...dat voelde zo goed, zo perfect aan. Maar ja, de kans is groot dat ik alleen dat zo voelde, aangezien ik zelf weer grondig verliefd ben. Eén ding staat vast: ik moet iets doen, want hoe leuk dat verliefde gevoel ook is, mag ik mezelf niks wijsmaken.

...Misschien is deze gedachtegang wat kinderachtig voor iemand die 21 is... Maar dat zal ik dan wel afleiden uit jullie reacties . Alvast bedankt voor jullie advies, ook al ga ik het niet graag horen.
Kijk op basis van je normale gedrag vind dit meisje jou niet aantrekkelijk. Daar ga je dus helemaal niks aan veranderen. Alls voelt goed en perfect omdat je erg verliefd bent op haar. Zij vond je waarschijnlijk gewoon lief, aardig, zorgzaam en die dingen. Daar komt dus geen liefde uit voort.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 10:37
WolterB
WolterB is offline
Het enige wat je kan doen is accepteren dat zij niet meer dan vriendschap voor je voelt. Je hebt verschillende keren laten merken dat je haar leuk vindt, waarbij zij zei dat het niet wederzijds is.
Ga je door met het proberen, dan is er kans dat ze het zat wordt en dat je niet alleen te horen krijgt dat ze niet verliefd op je is, maar is er ook kans dat de vriendschap schade oploopt.
Oud 22-07-2007, 11:10
I C U
I C U is offline
Citaat:
Roos schreef op 22-07-2007 @ 03:56 :
Je staat op de vriendschaps-ladder, sorry.
Dat.

Gisteren nog een prachtig gesprek gehad over de laddertheorie. Wie wel, wie niet, dat soort dingen. We zijn het erover eens dat er een twee laders zijn, maar dat er in de ene ladder ook nog een hoop gradaties zijn en dat er soms zelfs overgestoken kan worden. Ach, het blijft lastig...
Oud 22-07-2007, 11:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Het Goede Doel omschreef het zo lekker zwart in 't liedje Zwijgen:

'k Wil je aan me laten wennen
Tot je ook iets in me ziet
'k Wil je langzaam leren kennen
Maar misschien wil jij dat niet
Oud 22-07-2007, 11:49
Verwijderd
Contact verbreken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 13:09
Vice
Vice is offline
Blijf gewoon vrienden met haar en zoek een ander meisje voor een echte relatie.
Oud 22-07-2007, 13:46
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
zo is mijn broer 7 jaar lang aan de gang gebleven, meisje deed lief en alles en ze konden praten over alles, maar vanaf het begin zei ze al duidelijk dat ze geen verkering en alles wilde. Mijn broer bleef hoop houden! Elk jaar rozen voor haar verjaardag, ze heeft ook flink misbruik van hem gemaakt en hij zag het niet. Dacht dat ze stiekum verliefd op hem was, maar het niet wilde toegeven, ook niet aan haarzelf!

Over koppig gesproken!
Oud 22-07-2007, 14:53
@Moon
@Moon is offline
Ik denk dat het beter is om het niet nog eens te proberen aangezien ze je al duidelijk heeft aangegeven dat ze niets meer wilt dan vriendschap. Zelf heb ik een keer in een situatie gezeten waarbij een jongen me tot 2 keer toe heeft gevraagd. Het erge is nog nadat ik hem na de tweede keer heb afgewezen hij nog zei dat hij hoop heeft op de toekomst en daarna zelfs nog met cadeaus aan kwam zetten. Nee, laat het alsjeblieft niet zo ver komen. Het is echt vervelend als je telkens blijft vragen. Als ik jou was zou ik ook niet zo veel contact met haar opzoeken om jezelf te beschermen. Anders blijf je maar aan haar denken en hopen. Zo verdoe je je tijd alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 19:58
Verwijderd
bedankt voor de reacties allemaal (behalve Mephostophilis . Als je het zo van een ander hoort, klinkt het allemaal een pak logischer, maar mijn vrienden durven het niet zo cru te stellen. Bedankt dus.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 21:25
Osmoian
Osmoian is offline
Hij (Mephostophilis) heeft wel gelijk, wil je de rest van je jonge jaren in een illusie leven? Of nu afstand nemen en over 1 a 2 maanden bevrijd zijn van dat nare gevoel van afhankelijkheid (en misschien zelfs frustratie omdat je van binnen weet dat het nooit wat wordt).

Ik las laatst ergens een mooie zin, was iets in de trant van : Je zal later waarschijnlijk meer spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan in je leven dan wel hebt gedaan. Door maar hoop te houden misgun je je zoveel van die dingen die je zou kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
seCond ChoiCe schreef op 22-07-2007 @ 20:58 :
bedankt voor de reacties allemaal (behalve Mephostophilis . Als je het zo van een ander hoort, klinkt het allemaal een pak logischer, maar mijn vrienden durven het niet zo cru te stellen. Bedankt dus.
'Vrienden blijven' werkt niet, en zo blijf je jezelf kwellen door in haar buurt te blijven. Beter dus om haar gewoon helemaal te vergeten en in het ideale geval nooit meer te zien. Ik spreek uit ervaring.

Bovendien, ik heb sowieso altijd gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 07:06
Verwijderd
Ik ken zo'n situatie ja Ben ook hard bezig om die irritante gevoelens te onderdrukken, aangezien ze toch niet op die manier tot me aangetrokken is Maarja, om nou contact te verbreken vind ik ook weer zoiets.
Als ik jou was, zou ik idd vragen, iig om bevestiging. als ze dus nee zegt, kun je twee dingen doen, of gewoon vrienden blijven, wat wel wat akward is ;p of contact verbreken. ikzelf ga nog beetje wat aanmodderen en zie wel wat er op mijn pad komt iig succes.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:17
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-07-2007 @ 00:43 :

Bovendien, ik heb sowieso altijd gelijk.
Ik ben het anders niet eens met je onderschrift, Mephostophilis! Ik vind het smerig en bovendien, ik heb niet eens een bad
Oud 24-07-2007, 10:37
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 22-07-2007 @ 14:46 :
zo is mijn broer 7 jaar lang aan de gang gebleven, meisje deed lief en alles en ze konden praten over alles, maar vanaf het begin zei ze al duidelijk dat ze geen verkering en alles wilde. Mijn broer bleef hoop houden! Elk jaar rozen voor haar verjaardag, ze heeft ook flink misbruik van hem gemaakt en hij zag het niet. Dacht dat ze stiekum verliefd op hem was, maar het niet wilde toegeven, ook niet aan haarzelf!

Over koppig gesproken!
Ja, TS mag wel uitkijken dat hij zich ook niet laat misbruiken. Andere gaven al aan dat hij waarschijnlijk op de vriendschapsladder staat en dan bestaat het risico dus echt dat je gebruikt wordt.

Maar het hoeft natuurlijk niet. Dat je geen seks kunt krijgen betekent niet per definitie dat je gewoon helemaal niets krijgt en alleen maar aan het geven bent. In de laddertheorie heeft het woord "vriend" altijd zo'n negatieve bijsmaak.

Laatst gewijzigd op 24-07-2007 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 24-07-2007 @ 11:37 :
Ja, TS mag wel uitkijken dat hij zich ook niet laat misbruiken. Andere gaven al aan dat hij waarschijnlijk op de vriendschapsladder staat en dan bestaat het risico dus echt dat je gebruikt wordt.

Maar het hoeft natuurlijk niet. Dat je geen seks kunt krijgen betekent niet per definitie dat je gewoon helemaal niets krijgt en alleen maar aan het geven bent. In de laddertheorie heeft het woord "vriend" altijd zo'n negatieve bijsmaak.
Daarom lijkt het mij ook zo cru om alle contact met haar te breken, aangezien ik ook zoveel plezier uit de vriendschap haal. We zitten trouwens in dezelfde vriendenkring, dus ik ga de dingen echt niet moeilijker maken dan ze al zijn. Maar toch bedankt voor de reacties, hoor. Ik probeer me van nu af aan te richten de andere visjes in de zee .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten