* Heb jij hier al over nagedacht? Zo nee, waarom niet?
Ik heb er zeker al veel over nagedacht en weet dan ook al aardig hoe ik het zou willen hebben.
* Zo ja, heb je het hier wel eens over gehad met anderen? En heb je dit ook ergens op papier staan?
Ik heb het niet op papier staan, maar voornamelijk mijn broer en ook mijn moeder weten toch wel hoe ik het hebben wil. En ik weet ook dat ze dit tot uitvoering zouden proberen te brengen bij een eventueel vroegtijdig overlijden.
* Welke ideeën en/of wensen heb jij o.a.?
Ik heb veel wensen. Ik wil hoe dan ook graag begraven worden, crematie daar pieker ik niet eens over. Ik ben gek op mijn dieren, en zonder die dieren zou er voor mij geen 'afscheid' zijn; Ik zou ze er graag bij hebben (mijn honden en mijn paard en pony). Mocht ik in de nabije toekomst komen te overlijden (wat ik niet verwacht/hoop maar stel...) dan is er al wel afgesproken dat ze me met paard en wagen wegbrengen, het zal in dat geval dan ook mijn eigen paard zijn die de wagen zal trekken.

Op mijn begrafenis zou ik bij voorkeur veel bloemen willen zien, veel muziek willen horen, en de kleur zwart verbieden haha. Ik ben nooit geen duister persoon geweest, waarom zou iedereen dan wel in het zwart afscheid komen nemen. Kom van mij part in je spijkerbroek en ga het vieren. Ik wil dus echt proberen om de 'gedwongen' sfeer te mijden, daar heb ik zelf mijn gehele leven ook hekel aan gehad: Dingen doen onder dwang, of omdat het zo moet. Voor een steen of kist heb ik niet zoveel voorkeur, ik vind zelf een lichte kist en een glazen steen wel mooi (Altijd een open persoonlijkheid geweest, en door glas kijk je ook zo heen). Als ze maar wel zorgen dat ik lekker zacht lig natuurlijk, haha.
Mocht mijn partner eerder dan mij zijn overleden zou ik bij voorkeur in hetzelfde graf geplaatst worden, als dit mogelijk is. Lijkt me wel een fijn idee..
* Voor de mensen die hier niet over nagedacht hebben: Ga je dit nog doen of laat je dit over aan je nabestaanden? En wat vind je van mensen die hier al wel echt over nagedacht hebben?
nvt