Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 20:05
devilcat
devilcat is offline
willik graaaaaaaaaaaaaag weten

thx
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:09
Verwijderd
hmm sorry dat ik het vraag, maar
ben je al naar de dokter geweest?
zoniet, wáárom denk je dat jij een hersentumor hebt?

En nog iets, niet lullig bedoeld, maar ben je misschien hypochondrisch?
Zoja, dan wil ik je wel op msn msn hebben, want ik ben het ook.
kuzzies.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:59
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien heb je iets aan deze informatie die ik gevonden heb:

Een buitensporige weefselgroei in de hersenen kan goedaardig of kwaadaardig zijn, maar is altijd een ernstige zaak. Doordat de schedel niet naar buiten uit kan zetten, zal elke tumor op een gegeven moment het omringende weefsel onder druk zetten met alle kwalijke gevolgen van dien. Als de druk groter wordt zal een veelvuldig optredende hoofdpijn het gevolg zijn. Deze neemt vaak toe als de patient gaat liggen. De aanvallen van hoofdpijn gaan meestal gepaard met misselijkheid en overgeven. Ook kan er sprake zijn van wazig of dubbel zien.

Afhankelijk van waar de tumor precies zit kunnen ook andere symptomen optreden: zwakte aan een kant van het lichaam, algemene labiliteit, verlies van reuk, epileptische aanvallen, geheugen verlies of zelfs een opvallende verandering van persoonlijkheid.

Het gebeurt nog wel eens dat tumoren in de borst, long of urinewegen zich gaan uitzaaien naar de hersenen.

Goedaardige tumoren kunnen dikwijls met succes operatief worden verwijderd. Bij kwaadaardige gezwellen is een operatieve ingreep dikwijls niet zo succesvol. Wel kunnen geneesmiddelen gegeven worden die de zwelling verminderen en de pijn verlichten.
Oud 12-07-2002, 22:43
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
hmm sorry dat ik het vraag, maar
ben je al naar de dokter geweest?
zoniet, wáárom denk je dat jij een hersentumor hebt?

En nog iets, niet lullig bedoeld, maar ben je misschien hypochondrisch?
Zoja, dan wil ik je wel op msn msn hebben, want ik ben het ook.
kuzzies.
hehe wat is dat???hypochondrisch???

Ik eb wel last van hyoerventileren, maar dat wor dnu weer midner door hulp van fhysio
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 22:45
devilcat
devilcat is offline
Ik denk misschien dat het een verkoudheid is ofzo, ik voel me ook niet zo top,

en ik heb misshcien voorhoofdholt ontseking ofzo, daarvan krijg je toch ook hoofdpijn..

maar ik ben gewoon irritant, er hoeft maar iets te zijn en ik ga altijd weer het ergste denken...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 23:22
devilcat
devilcat is offline
Ik heb daar nog nooit aan gedacht, misschien ben ik het wel ik weet het niet,

Maar heel vaak denk ik het ergste en ik hou me er erg mee bezig, ga vaak naar de dokter en dan blijkt het niks te zijn.
maar stel nou dat het wel wat is...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 09:58
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
devilcat schreef:

hehe wat is dat???hypochondrisch???
Kijk voor mijn uitleg van het begrip hypochondrie maar eens op http://forum.scholieren.com/showthre...t=hypochondrie
Oud 13-07-2002, 17:26
Verwijderd
hmm, ik weet niet of je echt superhypochondrisch bent, iig wel een beetje
Ik weet precies hoe het is om zo ontzettend bang te zijn om iets ergs te hebben. Daardoor weet ik ook bestwel veel van allerlei ziektes af; ik zoek het altijd op.
Als je wilt mag je me mailen hoor
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 11:33
Cat
Cat is offline
Angst om een bepaalde aandoening te hebben bij het voelen van pijn is niet hetzelfde als hypochondrie.
Bij hypochondrie is er geen pijn maar beeld men zich in dat men pijn heeft. Een vorm hiervan is dysmorfofobie maw. denken dat je een lichamelijke handicap hebt terwijl dit niet zo is.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten