Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2007, 11:23
Elmoo
Elmoo is offline
Misschien hebben jullie het wel op tv gezien.. er is een zeehondrobot ontwikkeld in China. Deze zeehond reageerd op aanrakingen van mensen en maakt ook geluid. Deze is ervoor zodat mensen hun emoties gemakkelijker kunnen uiten (uit onderzoek is gebleken dat mensen dit sneller doen bij dieren dan bij mensen).
In het stuk lieten ze een demente dame zien die helemaal verliefd was op deze robot en ook dacht dat deze echt was. Ze had ook verdriet als de eigenaren ervan hem weer meenamen.

Link (CNN.com)

Wat vinden jullie ervan? Een goede zaak of juist mensen voor de gek houden?

Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 13:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2007, 11:44
Joostje
Joostje is offline
goed nieuws. Met de vooruitgang van de techniek zullen we in de toekomst elk intermenselijk contact overbodig maken.
Oud 26-07-2007, 11:49
Verwijderd
Ik vind het maar sjongejongepfoe.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 13:53
Boebsie
Boebsie is offline
Als het werkt, zie ik niet in wat hier negatief aan is? Japanners zijn niet echt representatief, bij hen werkt een megaman poppetje waarschijnlijk ook therapeutisch.

Maar goed die zeehondrobot lijkt me nou niet bepaald intelligent, ik denk dat een dier in deze effectiever is. Trouwens als je (communicatieve) interactie tussen mens en machine als nep beschouwt, geldt dat misschien ook voor interactie met dieren. Aangezien (heel wat) dieren mogelijk geen bewustzijn hebben. (maar goed daar zet ik me vraagtekens bij)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 15:22
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 26-07-2007 @ 12:23 :
Misschien hebben jullie het wel op tv gezien.. er is een zeehondrobot ontwikkeld in China. Deze zeehond reageerd op aanrakingen van mensen en maakt ook geluid. Deze is ervoor zodat mensen hun emoties gemakkelijker kunnen uiten (uit onderzoek is gebleken dat mensen dit sneller doen bij dieren dan bij mensen).
In het stuk lieten ze een demente dame zien die helemaal verliefd was op deze robot en ook dacht dat deze echt was. Ze had ook verdriet als de eigenaren ervan hem weer meenamen.
Na de stressballetjes komen nu ook de stresszeehonde.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 16:57
Magican
Magican is offline
Ik zag dit gister op het nieuws en was geschokt. Omdat een knuffel dus nieuws is. Men geeft een knuffel aan oude mensen, et voila: Nieuws.
Oud 02-08-2007, 04:42
Droyd
Droyd is offline
Dit soort dingen komt wel vaker in het nieuws hoor. Ik blijf het te gadgetachtig vinden.
Reageren

Regels voor berichten