De situatie is als volgt.
Ik heb vorige week een dvd gehuurd bij de videotheek.
Deze heb ik afgelopen zaterdag of zondag weer ingeleverd, aan de balie bij de bibliotheek.
Op zondagavond spraken mensen van de videotheek mijn voicemail in, met de mededeling dat er een andere (gebrande) cd in de hoes zat, en de film er niet in zat.
Ik ben vandaag dus naar de videotheek gegaan om verhaal te halen, en heb de hoes met de daarin zittende cd mee naar huis genomen. Na slechts drie seconden had ik al door dat dit beslist geen cd van mij is, noch van een van mijn huisgenoten.
In de hoes van de dvd zat een briefje, geschreven door één van de videotheekmedewerkers, waarin stond dat 'klant nummer zoveel' (niet ik dus) de DVD had gehuurd en had teruggebracht omdat er een verkeerde dvd in zat, en dat 'baliemedewerker niet heeft gecontroleerd' (aldus het briefje)
Nu denkt men bij de videotheek dus dat ik deze DVD nog thuis heb liggen, en per ongeluk / expres een andere cd erin heb gestopt bij het inleveren.
Mijn vraag is nu : kan de videotheek mij verplichten tot het terugbetalen van de (vervangingswaarde van) de dvd? Terwijl iemand anders de dvd na mij nog heeft gehuurd, en dus net zo goed zelf de dvd achterover kan hebben gedrukt en vervangen?
|