Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2007, 18:22
FT
FT is offline
De situatie is als volgt.

Ik heb vorige week een dvd gehuurd bij de videotheek.
Deze heb ik afgelopen zaterdag of zondag weer ingeleverd, aan de balie bij de bibliotheek.
Op zondagavond spraken mensen van de videotheek mijn voicemail in, met de mededeling dat er een andere (gebrande) cd in de hoes zat, en de film er niet in zat.

Ik ben vandaag dus naar de videotheek gegaan om verhaal te halen, en heb de hoes met de daarin zittende cd mee naar huis genomen. Na slechts drie seconden had ik al door dat dit beslist geen cd van mij is, noch van een van mijn huisgenoten.

In de hoes van de dvd zat een briefje, geschreven door één van de videotheekmedewerkers, waarin stond dat 'klant nummer zoveel' (niet ik dus) de DVD had gehuurd en had teruggebracht omdat er een verkeerde dvd in zat, en dat 'baliemedewerker niet heeft gecontroleerd' (aldus het briefje)

Nu denkt men bij de videotheek dus dat ik deze DVD nog thuis heb liggen, en per ongeluk / expres een andere cd erin heb gestopt bij het inleveren.

Mijn vraag is nu : kan de videotheek mij verplichten tot het terugbetalen van de (vervangingswaarde van) de dvd? Terwijl iemand anders de dvd na mij nog heeft gehuurd, en dus net zo goed zelf de dvd achterover kan hebben gedrukt en vervangen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2007, 19:31
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
er zit toch een briefje in met een klantnummer schrijf je?

dan kun je toch aantonen dat jij dat niet bent?
Oud 31-07-2007, 21:27
coopergirl
coopergirl is offline
Hoezo heeft iemand de film na jou gehuurd? De dvd wordt uit de hoes gehaald en in een lade achter de toonbank gestopt.. Het blijft niet in de hoes zitten voor de volgende huurder..
Oud 31-07-2007, 21:31
Verwijderd
Hebben ze maar 1 exemplaar van die dvd ofzo?
Anders kunnen ze toch nooit aantonen dat de betreffende dvd aan jou uitgehuurd is?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 21:40
Yerli
Yerli is offline
Hadden ze de dvd maar moeten controleren..
Als jij dat ding echt niet thuis hebt liggen kunnen ze je denk ik weinig maken?
Oud 31-07-2007, 23:46
FT
FT is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 31-07-2007 @ 22:27 :
Hoezo heeft iemand de film na jou gehuurd? De dvd wordt uit de hoes gehaald en in een lade achter de toonbank gestopt.. Het blijft niet in de hoes zitten voor de volgende huurder..
Videoland, hebben een of ander systeem waarbij ze die dvd-hoezen 'op slot' doen, dus wat in de videotheek ligt daar zit de dvd al in, alleen je kunt de doosjes niet openmaken

En nee, het lijkt mij ook dat ze me inderdaad weinig kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 10:31
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 31-07-2007 @ 22:27 :
Dat verschilt overal; soms gaan ze er uit, soms niet (en dan zit er vaak zo'n alarm-ding op de dvd zelf, of gaan hoesjes gewoon op slot en zit daar het alarm-ding in).

Maar goed, als zij hem niet hebben gecontroleerd bij inname, kunnen ze niet echt bewijzen dat jij de nep-dvd erin hebt gestopt. Ik denk niet dat je echt een probleem hebt, zij hebben een fout gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 13:27
Crimson
Crimson is offline
Ik werk bij Videoland en het is hier heel duidelijk wat er aan de hand is:
als wij dvds terug krijgen, moeten we ze eerst scannen in de pc 'innemen' heet dat. Hier is iets slordigs gebeurd, namelijk dat de dvd niet ingenomen is.
Maar er zit wel iets vaags aan: als een medewerker dan weer de dvd wilt verhuren, moet ie de dvd weer scannen en dan staat er waarschijnlijk dat 'ie nog verhuurd is. Dus er zijn een heleboel dingen misgegaan.

En inderdaad, dvds gaan op slot, de dvd blijft er wel inzitten.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 15:06
Verwijderd
Er zat toch een briefje in dat de dvd is teruggebracht door iemand die hem na jou gehuurd had met de boodschap dat er een verkeerde dvd in zit?

Kan het dan niet zijn dat die persoon er gewoon een andere dvd in heeft gedaan en het origineel thuis heeft?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 15:40
Hakuna
Hakuna is offline
Een beetje vaag verhaal, heb begrepen dat de TS een (orginele) DVD film heeft gehuurd en bij inleveren is achteraf komen vast te staan dat het om een copy oid ging. Heb zelf bij videotheek Bakker meegemaakt dat anderen mijn mijn verloren pasje (dat ik meteen heb laten blokkeren) 4 films hebben kunnen lenen uit de ''videowall'' van filiaal Heerlen. Deze films moest ik vergoeden omdat ik het pasje alleen in filiaal Landgraaf had laten blokkeren en niet de filialen In Heerlen en Vaals. Met een schikkingsvoorstel hoefde ik maar de helft te betalen omdat ze in hun systeem zagen dat ik mijn pasje meteen had laten blokkeren, inmiddels heb ik een nieuwe lenerspas gekregen en ze werken sinds een aantal jaren met pincodes zodat derden niet meer meer met verloren/gestolen pasjes films kunnen huren.

Aan de TS kan ik het volgende advies geven, voordat je de videotheek verlaat even de films nakijken op namaak of beschadigingen zodat je het meteen kunt melden aan de balie (je bent dan nog binnen) ze kunnen je dan niks verwijten dat je nalatig oid bent geweest!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 15:45
Verwijderd
TS had geen namaak, TS had gewoon de dvd, maar de persoon die de dvd ná TS huurde kwam terug met het verhaal de de dvd nep was. Aangezien TS hem daarvoor had gehuurd, klopt de videotheek bij hem aan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 16:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FT schreef op 31-07-2007 @ 19:22 :
Mijn vraag is nu : kan de videotheek mij verplichten tot het terugbetalen van de (vervangingswaarde van) de dvd?
Alleen als jij hem kwijt hebt gemaakt. Daarvan is hierbij geen sprake. Als de videotheek zijn werk had gedaan hadden ze per klant kunnen zien of die dvd nog echt is. Nu is het zijn woord tegen het jouwe zonder dat de videotheek dat zeker kan weten, en draait de videotheek er dus voor op. Weten ze ook direct weer waarom ze altijd controleren of de juiste DVD er in zit.
Reageren

Regels voor berichten