Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Het laatste gedicht van Hans Andreus. Ook werkelijk zijn laatste gedicht geweest.
Citaat:
De tuinman en de dood door van Eyck Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Eén van de mooiste gedichten over de dood vind ik deze van gezweetwel toch wel:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Iedereen bedankt voor de al genoemde gedichten. Ze zijn allemaal erg bruikbaar, en erg mooi trouwens.
@Porcelain: Je hebt wel gelijk als je zegt dat het niet echt een cheerfull onderwerp is, maar we moesten een onderwerp kiezen -we konden het moeilijk doen over álle soorten gedichten- het is over de dood geworden omdat daar wel hele mooie, diepzinnige en veelzeggende gedichten over zijn te vinden. Ik hoop dat er nog meer gedichten genoemd worden! groetjes Raise Oh en verder vind ik deze nieuwe lay-out ehm verschrikkelijk.....en saai, en te serieus voor ons DoPpers - ook al zijn wij natuurlijk erg serieus bezig, nouja meestal dan.- |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gorter, gedicht dat begint met
Mijn liefste was dood, toen ben ik gegaan alle werelden door, ik heb gevonden, de wereld is groot, maar zij was dood. Vrij lang gedicht overigens, dus ik ga het niet uittikken. Ik heb het uit Verzen (editie 1890) van Herman Gorter uit 1987, maar ik verzamel dan ook oude dichtbundels op de markt. Oh kijk: google, http://nl.wikisource.org/wiki/Gorter...efste_was_dood |
![]() |
||
Verwijderd
|
Jotie t'Hooft
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Denkend aan de dood kan ik niet slapen, En niet slapend denk ik aan de dood, En het leven vliedt gelijk het vlood, En elk zijn is tot niet zijn geschapen. Hoe onmachtig klinkt het schriel “te wapen”, Waar de levenswil ten strijdt mee noodt, Naast der doodsklaroenen schrille stoot, Die de grijsaards oproept in haar schoot, Evenals een vrouw, die een zich gaf, Baren moet, of ze al dan niet wil baren, Want het kind is groeiende in haar schoot Is elk wezen zwanger van de dood, E het voorbestemde doel van ’t paren Is niet minder dan de wieg het graf. J.C.Bloem Uit:Het Verlangen Ook van J.C. Bloem. Deze is volgens mij heel bekend. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Bloemlezing over de dood Distorted | 5 | 18-03-2006 09:19 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Bloemlezing over de Dood Distorted | 3 | 17-03-2006 16:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gedicht maryana | 7 | 18-06-2002 21:40 | |
Verhalen & Gedichten |
geen gedicht: over de reacties Secreet | 18 | 11-01-2002 23:12 | |
Verhalen & Gedichten |
gedichtjes over de dood? psyche | 7 | 21-11-2001 16:57 |