Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2007, 10:09
Lens
Lens is offline
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die weleens 'voor de lol' medicijnen van iemand anders neemt en mij hierover wat kan vertellen.
Bijvoorbeeld Ritalin om jezelf beter te kunnen concentreren, medicijnen om af te vallen etc etc.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2007, 12:31
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ooit...lang lang geleden.....heb ik 1 keertje Ritalin van een vriend gesnoven, maarja om nou te zeggen dat ik daar echt iets van merkte.

Van Ritalin kan ik me nog voorstellen dat je het eens een keer wil gebruiken, maar waarom zou je voor de lol de afslankpillen van iemand anders gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 13:13
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb voor de lol en de leuk wel eens morfine gebruikt die niet voor mij bestemd was. Dit gebeurde in mijn experimenteerfase toen ik alles aangreep om te testen. Morfine vond ik wel grappig, het ontspant, je voelt je wel fijn en zweverig.
Mijn moeders codeïne tabletten vond ik ook interessant, wanneer je ze in grote getalen naar binnen werkte, viel ik in slaap.

Verder kocht ik goedjes in de smartshop (o.a. ephedra, paddo's, lsa e.d.), bij de lokale dealer of kreeg ik zelf dingen op voorschrift van huisarts.
Oud 03-07-2007, 19:04
Verwijderd
alleen pillen van mezelf, benzo"s icm drank om nog lammer te worden..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 22:28
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-07-2007 @ 14:13 :
Ik heb voor de lol en de leuk wel eens morfine gebruikt die niet voor mij bestemd was. Dit gebeurde in mijn experimenteerfase toen ik alles aangreep om te testen. Morfine vond ik wel grappig, het ontspant, je voelt je wel fijn en zweverig.
Mijn moeders codeïne tabletten vond ik ook interessant, wanneer je ze in grote getalen naar binnen werkte, viel ik in slaap.

Verder kocht ik goedjes in de smartshop (o.a. ephedra, paddo's, lsa e.d.), bij de lokale dealer of kreeg ik zelf dingen op voorschrift van huisarts.
hoe krijg je die dingen voorgeschreven dan? Of had je ze ook echt nodig?
Oud 04-07-2007, 03:41
Droyd
Droyd is offline
Ooit eens eens pil of zes ineens genomen van medicatie die een positieve invloed zou moeten hebben op de gemoedsstemming (niet echt een AD te noemen, het was te mild daarvoor...en ik laat de naam even achterwege. Nu, met echte AD's zou ik dat nooit doen, dat is volgens mij gewoon erg gevaarlijk.)
Ik geloofde niet dat de medicatie werkzaam was, vandaar.

Ik viel voortdurend in een soort halfslaap (ik werd er verschrikkelijk moe van) en meende vreemde smeltende vormen waar te nemen toen ik mijn ogen sloot.

Op zich niet erg leuk eigenlijk.

Oh ja Lang geleden heb ik ook eens een heel flesje naar binnen gespeeld van een "slaapmiddel" op plantaardige basis.
Het deed echt niks, zoals ik verwachtte.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 03:45.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 07:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 03-07-2007 @ 23:28 :
hoe krijg je die dingen voorgeschreven dan? Of had je ze ook echt nodig?
Ik regelde op illegale wijze medicijnen die niet voor mij bestemd waren.
Oud 04-07-2007, 19:03
Verwijderd
paar keer ritalin geslikt. ik moest wel heel erg veel praten, en kon de alcohol ging er ook wel in.

denk niet dat ritalin geschikt is om beter te concentreren tijdens een examen ofzo. en afvallen.. moet je wel veel ervan gaan nemen denk ik, en het is echt geen goed idee om een speedverwante daarvoor te gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 08:02
Lens
Lens is offline
Ritalin wordt tegenwoordig veel gebruikt om je beter te kunnen concentreren tijdens examens. Voor mensen die geen ADHD hebben werkt dit juist concentratie verhogend. Vraag me alleen af hoeveel er dan gebruikt wordt en wat eventuele negatieve effecten zijn.....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:52
Ellesdee
Ellesdee is offline
benzo's en fentanyl
best geinig voor een keertje
Oud 01-08-2007, 02:45
Droyd
Droyd is offline
Retalin onderdrukt de eetlust al zijn er vast betere alternatieven. Ik denk niet dat je echt winst uit Retalin haalt wanneer je het "misbruikt" om bv snachts te kunnen studeren: wanneer je dossisen gaat verhogen ben je nadien gewoon des te brakker, en dat kunnen de meeste missen tijdens examenperiodes e.d.

Misschien dat het voor sommigen "leuk" kan zijn om een enkele keer mee te experimenteren, (je gaat er meer door praten, en ervaart euforie) maar ik twijfel sterk of het een realistisch middel is om de examens door te komen: het is best verslavend en bij hogere dosissen is het waarschijnlijk dat je een tolerantie gaat opbouwen. (zie erowid) En je krijgt er ook een droge bek van.

Een tijdje geleden heb ik het twee maanden gebruikt op voorschrift, tijdens mijn stageperiode. (Ik ervaar reeds mijn hele leven concentratieproblemen, maar ADHD is niet bij me vastgesteld.) Een viertal keer heb ik het misbruikt om de nacht door te komen, en heb ervaren Retalin geen wondermiddel was: als je wil presteren heb je gewoon voldoende slaap nodig. Bij normaal gebruik kon ik soms (!) sneller werken, maar enkel als de omgeving voldoende rustig was.

De gebruikelijke dossisen bij mensen met ADHD zijn 3 a 4 keer 10mg daags. Als je die dosis gaat overschrijden (vooral op langere termijn) vraag je vast om problemen.

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 03:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten