Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2007, 21:04
Verwijderd
ik heb een heleboel afbeeldingen in m'n received files folder, allemaal jpg formaat en die doen het allemaal niet meer. ze hebben het wel gewoon gedaan, want van gedeelte weet ik zeker wat er op staat. als ik ze open met paint staat er "acces denied" en met microsoft photo editor "het type kan niet worden bepaald". Ook met explorer en windows picture viewer wil het niet lukken. Ik kan ze niet oploaden op internet en niet sturen naar iemand anders over msn om te zien of ie het zo wel doet. Ik heb geen VLC player om het in te proberen.

kan ik ze nog terug krijgen?

het is trouwens ook niet bij al mn afbeeldingen of van een bepaalde afzender ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2007, 22:54
Bonga
Bonga is offline
al geprobeerd ze in paint te openen?
Oud 30-07-2007, 00:05
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
kan je ze ook niet ergens anders heen verplaatsen?
misschien staan de filerechten niet goed.
Oud 30-07-2007, 07:11
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 29-07-2007 @ 23:54 :
al geprobeerd ze in paint te openen?
anders lees je ff
Oud 30-07-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 30-07-2007 @ 01:05 :
ook dan krijg ik een acces denied melding.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 22:11
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 30-07-2007 @ 08:11 :
anders lees je ff
overheen gelezen.. dingen over het hoofd zien is menselijk..
Oud 31-07-2007, 18:40
Vice
Vice is offline
Misschien zijn je jpg's corrupt.
Oud 01-08-2007, 21:32
TopDrop
TopDrop is offline
Wat als je ze ergens uploadt? Photobucket oid?
Oud 02-08-2007, 05:56
freyk
freyk is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 30-07-2007 @ 01:05 :
Oud 03-08-2007, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 31-07-2007 @ 19:40 :
Misschien zijn je jpg's corrupt.
Wat wil dat zeggen? En kan ik daar iets aan doen?

freyk en topdrop: dat heb ik dus allebei al geprobeerd he
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 18:53
ILUsion
ILUsion is offline
Het lijkt me niet dat ze corrupt zijn, maar dat je geen leesrechten hebt. Om daar iets aan te verhelpen: (ik veronderstel dat je Windows XP Pro hebt, met Home ozu ik het niet weten, vermits het daar allemaal in de kast gestoken is door MS): simpele bestandsdeling uitzetten en bij de eigenschappen van die bestanden krijg je dan een tabblad machtigingen. Die moet je juist invullen (dus alles toestaan, alle 'weigeren'-entries weghalen!). Als dat niet lukt, ga je naar de bovenliggende map en je doet hetzelfde voor die map. Er is dan ergens ook een vinkje dat je moet zetten 'pas dit toe op alle onderliggende elementen' of iets dergelijks, dat wilt vaak heel wat verhelpen als je de machtigingen niet mag aanpassen. Pas op: je moet dit alles uitvoeren vanuit een account met beheerdersrechten.

Op XP Home zou ik het via veilige modus en via de admin-account dan proberen (als die wilt werken, want vaak genoeg is dat niet het geval). Een andere mogelijkheid zou via de recovery console zijn. Hoe je dat doet, via de installatiecd van Windows heropstarten, bij de installatie de optie Recovery Console kiezen (met de R-toets), maar de recovery console is volgens mij iets dat je waarschijnlijk niet zal kunnen gebruiken; laat het dus maar liever doen door iemand met ervaring in DOS (en ook wat Windows NT/XP/2000-ervaring in de recovery console).

In het beste geval kan het ook zonder dit alles, door gewoon als beheerder aan te melden en de bestanden proberen te openen.

Een alternatief, wel een long shot: download een Live CD met Linux (een van de grote namen: Ubuntu, ...), op heel wat staan drivers die NTFS-partities kunnen lezen (anders kan je er toch niets mee aanvangen in jouw geval). Je start je pc opnieuw op met die cd erin en als alles goed is, komt op je bureablad daar dan een schijf staan. Je navigeert daarin naar de bestanden waar je niet meer aankan en je kopiëert ze op een USB-stickje. Linux kan zonder beperkingen die bestanden lezen (tenzij je ze geëncrypteerd zou hebben, maar dan bestaan er andere methodes daarvoor).

Als ze corrupt zijn, kan je daar meestal niet veel aan doen. Er bestaan enkele programma's die proberen te herstellen, maar dat lukt vaak enkel als je ze nog kan openen met een programma maar grijze vlakken ziet in plaats van de afbeelding zelf.

Volgens mij moet een van bovenstaande opties wel werken, extra vragen mag je gerust stellen, maar het zijn niet de allersimpelste werkwijzen (omdat het nu eenmaal niet anders kan, denk ik). Als je dus in je buurt iemand met veel ervaring (en daarmee bedoel ik installatie van Windows, beheer van Windows, ...; niet enkel spelletjes spelen dus), zou ik zeggen dat je hem/haar het eens vraagt.

Even de disclaimer: alles wat hierboven beschreven is, is een heel korte samenvatting van wat kan helpen. Lees ALLE uitleg die er op je scherm komt tijdens het uitvoeren, weet je iets niet VRAAG het dan. Want als je bestandsmachtigingen verneukt, kan je je systeem heel ver verneuken (weet ik uit ervaring: ook wat bestanden op 'weigeren' gezet, maar daarmee vond Windows het nodig om ook mij buiten te sluiten). Ook de recovery console is gevaarlijk als je daarin gaat werken zonder te weten wat je doet (en neen, zelf doen is geen optie: de uitleg die de recovery console geeft is voor mensen met weinig ervaring in DOS veel te weinig om echt te weten wat er gebeurt of wat er moet gebeuren).
Reageren

Regels voor berichten