Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2007, 17:08
wann
wann is offline
Gevaarlijke cocaïne in Nederland
Uitgegeven: 3 augustus 2007 16:47
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2007 17:04

UTRECHT - Het Trimbos-instituut roept mensen op voorlopig geen cocaïne te gebruiken. Het instituut heeft coke aangetroffen die verontreinigd is met atropine. Een gebruiker is al overleden.

Volgens het Trimbos-instituut zijn er vanuit het hele land meldingen die duiden op gebruik van de verontreinigde cocaïne.

Atropine werkt als tripmiddel. Bij een overdosis krijgt de gebruiker last van hallucinaties, rusteloosheid en gedaald bewustzijn. Ook kan de persoon bewusteloos raken. Er kunnen ademhalings- en hartritmestoornissen optreden die kunnen leiden tot de dood.

Eind 2004 en eind 2005 was er in Nederland ook vervuilde coke in omloop. Meer dan twintig cocaïnegebruikers zijn toen ernstig ziek geworden.

Italië

Deze week is in Italië ook cocaïne vervuild met atropine gevonden. Een aantal gebruikers is daar in een ziekenhuis opgenomen.
(c) ANP
bron
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2007, 19:01
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Daarom onderandere moeten ze harddrugs legaal maken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 17:56
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
oelekeboeleke schreef op 03-08-2007 @ 20:01 :
Daarom onderandere moeten ze harddrugs legaal maken.
Nee juist niet. Legalisering is een stimulans en dat lijkt mij een ongewenste ontwikkeling. Of laat ik het anders zeggen --> dat het illegaal is, is een ontmoediging. Tenzij de overheid wil dat iedereen massaal hard drugs gaat gebruiken. Dan moeten ze het uiteraard doen, minder gedoe.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 18:18
Verwijderd
Legaal of niet legaal, eerst je spul laten testen dus. Wel suxors dat 'je nu weer moet gaan opletten'. Vertrouwde dealer hebben is altijd handig.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 18:46
wann
wann is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 04-08-2007 @ 18:56 :
Legalisering is een stimulans
Nee.

Dat het illegaal is, is een vrijbrief voor ongecontroleerde productie en handel met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 11:13
Verwijderd
Ja, en als het legaal is gaan mensen er inderdaad heel verantwoord en verstandig mee om, dat is bekend.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 11:36
wann
wann is offline
Irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 14:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mentu schreef op 04-08-2007 @ 19:18 :
Legaal of niet legaal, eerst je spul laten testen dus. Wel suxors dat 'je nu weer moet gaan opletten'. Vertrouwde dealer hebben is altijd handig.
Vertrouwde dealer zegt niet alles... Ik heb overigens nooit iets laten testen (behalve voor de grap een keer met een smartshoptest). Achteraf denk ik wel eens bij mezelf "volgens mij heb ik wel enig geluk gehad, gezien de negatieve (versneden) berichten..."

Bedankt iig voor de waarschuwing
Oud 05-08-2007, 16:15
Verwijderd
Gewoon geen coke gebruiken
Laten testen is het beste. Alleen hoe vaak komt het wel niet voor dat je iets koopt om gelijk dezelfde dag te gebruiken?
Ik ga geen drugs kopen om dan eerst nog een week te wachten op de uitslag.
Ik koop sowieso mijn pep op 1 plek en daarvan weet ik dat ie goed is en getest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten