Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2007, 20:01
C-Cee
C-Cee is offline
Hoi allemaal!

ik heb nu alweer net iets langer dan een jaar met mijn vriend, R. .
Ik ben erg onzeker over mezelf, en kan uren lang twijfelen en nadenken over mijn eigen leven. Dan ik vind dat ik geen leuke vrienden/geen vrienden heb, dat niemand zich in me interesseert en dat mn leven gewoon stom is.
Dit heb ik ook wat betreft mijn vriend.
Op dit moment is het ook wel even erg (soms heb ik het helemaal niet). Het ene moment ben ik er helemaal zeker van dat ik van hem hou en superleuk vind, het andere moment zit ik maar te pieken en te twijfelen of ik hem wel leuk vind en hoe ik dat nou zo zeker kan weten. Dat ik er nu weer veel over zit te piekeren is volgens mij te danken aan het feit dat mn vriend geen romantische dingen had bedacht voor ons 1jarige jubileum. Daar baal ik dan wel van, en dat geeft dan weer aanzet tot twijfel aan het geheel.

Ik vraag mij nu heel erg af wat ik hieraan kan doen en wat het is? Ik twijfel dus eigenlijk over alles, ik vind alles aan mezelf en mn leven al sowieso ook kut.
Nu weet ik niet of aan mijn relatie twijfelen ook te maken heeft met mijn eigen onzekerheid of dat mijn gevoelens daadwerkelijk achteruit gaan.

Wat denken jullie? Het frustreert mij enorm dat ik mezelf niet kan helpen het geheel te verduidelijken. Net zoals de frustratie rondom mn leven, ik kan mezelf al jaren niet accepteren zoals ik ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2007, 20:37
Verwijderd
Therapie
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 21:00
Vox Populi
Vox Populi is offline
Ik zit met ook zo'n grote, knagende onzekerheid.

De laatste tijd is het vooral mijn baardgroei die me parten speelt.

Zou ik het steeds gladjes afscheren, stoppeltjes laten staan of een ruige baard laten groeien? Wat doe ik met mijn weinige snorharen? Koop ik een baardtrimmer?

Ik ben zo onzeker...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 21:12
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
C-Cee schreef op 19-08-2007 @ 21:01 :
Hoi allemaal!

ik heb nu alweer net iets langer dan een jaar met mijn vriend, R. .
Ik ben erg onzeker over mezelf, en kan uren lang twijfelen en nadenken over mijn eigen leven. Dan ik vind dat ik geen leuke vrienden/geen vrienden heb, dat niemand zich in me interesseert en dat mn leven gewoon stom is.
Dit heb ik ook wat betreft mijn vriend.
Op dit moment is het ook wel even erg (soms heb ik het helemaal niet). Het ene moment ben ik er helemaal zeker van dat ik van hem hou en superleuk vind, het andere moment zit ik maar te pieken en te twijfelen of ik hem wel leuk vind en hoe ik dat nou zo zeker kan weten. Dat ik er nu weer veel over zit te piekeren is volgens mij te danken aan het feit dat mn vriend geen romantische dingen had bedacht voor ons 1jarige jubileum. Daar baal ik dan wel van, en dat geeft dan weer aanzet tot twijfel aan het geheel.

Ik vraag mij nu heel erg af wat ik hieraan kan doen en wat het is? Ik twijfel dus eigenlijk over alles, ik vind alles aan mezelf en mn leven al sowieso ook kut.
Nu weet ik niet of aan mijn relatie twijfelen ook te maken heeft met mijn eigen onzekerheid of dat mijn gevoelens daadwerkelijk achteruit gaan.

Wat denken jullie? Het frustreert mij enorm dat ik mezelf niet kan helpen het geheel te verduidelijken. Net zoals de frustratie rondom mn leven, ik kan mezelf al jaren niet accepteren zoals ik ben.
Lees eens een dag de nieuwsverslagen uit Irak ofzo. Daar is het leven kut. Geef jezelf eens een keiharde schop of laat iemand anders dit doen. Leg eens uit waarom je leven zo kut is?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 07:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-08-2007 @ 21:37 :
Therapie
Dit.
Plus praten met je vriend hierover
Oud 20-08-2007, 21:03
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik zou als ik jou was idd over die onzekerheid gaan praten, met iemand waar je goed mee kan praten. Wie dat ook moge zijn. Therapie kan een goed hulpmiddel zijn om meer duidelijkheid te krijgen in wat je nou eigenlijk echt wil Je huisarts kan je doorverwijzen naar het MW
Oud 20-08-2007, 21:04
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 19-08-2007 @ 22:12 :
Lees eens een dag de nieuwsverslagen uit Irak ofzo. Daar is het leven kut. Geef jezelf eens een keiharde schop of laat iemand anders dit doen. Leg eens uit waarom je leven zo kut is?
Gááááááp.....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:05
Verwijderd
Gewoon niet zo moeilijk doen. Je kunt in het leven twee dingen bereiken: een doos met plankjes, of een lekker warme oven. Dus maak je niet zo dik.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:09
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 20-08-2007 @ 22:04 :
Gááááááp.....
Niks gaap. Dat heet leren relativeren. Wat dat betreft heeft Smokin' gewoon gelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:39
Verwijderd
Dat je vriend geen romantische dingen doet betekend gewoon dat je een echte kerel aan de haak hebt geslagen

Probeer die onzekerheid niet in je relatie te projecteren
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:58
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-08-2007 @ 22:09 :
Niks gaap. Dat heet leren relativeren. Wat dat betreft heeft Smokin' gewoon gelijk.
Dit gaat heel wat verder dan leren relativeren.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-08-2007 @ 22:58 :
Dit gaat heel wat verder dan leren relativeren.
Hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-08-2007 @ 22:59 :
Hoe dat zo?
Ik bedacht me net al dat ik dat verkeerd verwoord had Het is inderdaad grotendeels leren relativeren, maar dat gaat niet lukken door bot-doch-goedbedoeld advies op een forum. Met zo'n zelfbeeld, zo'n allesslopende onzekerheid... daar komen mensen zelden echt uit zonder hulp. Zelfs met hulp is het vaak heel erg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-08-2007 @ 23:04 :
Ik bedacht me net al dat ik dat verkeerd verwoord had Het is inderdaad grotendeels leren relativeren, maar dat gaat niet lukken door bot-doch-goedbedoeld advies op een forum. Met zo'n zelfbeeld, zo'n allesslopende onzekerheid... daar komen mensen zelden echt uit zonder hulp. Zelfs met hulp is het vaak heel erg moeilijk.
Ik zou je gelijk geven, maar het is me veel te genuanceerd.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-08-2007 @ 23:04 :
Zo'n forumadvies gaat idd niet helpen, maar het is in ieder geval een schop in de goede richting.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-08-2007 @ 23:16 :
Ik zou je gelijk geven, maar het is me veel te genuanceerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten