![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
beste: Mandelic Acid maar dat is enkel via internet beschikbaar of Salicylic acid
Laatst gewijzigd op 18-03-2007 om 21:18. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik ken mensen die blinken van de olie op hun huid zonder één puistje. Puistjes ontstaan intern en niet extern (goed, externe invloeden zullen wel een invloed spelen maar zijn niet de main oorzaak) Je ziet volop in je puberteit, dus heb je pusitjes wss van de hormonale activiteit in je lichaam.
||
Citaat:
Hoe dan ook; ik ga wel wat proberen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zo weet ik dat mijn ouders nooit last hebben gehad van puistjes en ik juist best wel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij mij ligt het echt aan m'n hormonen; ze eens in de maand krijg ik een of twee puistjes (vroeger, voor ik aan de pil was, zat m'n hele voorhoofd er onder), daar kan ik met zalfjes etc niet veel aan doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb naast Diane ook nog andere middelen gebruikt (differin, minocycline), maar ik geloof wel wat t heeft geholpen. Ik ben wel 7 kilo aangekomen, mn menstruatie duurt een week en is veel zwaarder, in het begin had ik hoofdpijn en was ik vaak misselijk. En ik ben heel erg moody geworden, van het ene op t andere moment kan t omslaan, dat was eerst niet zo. |
![]() |
||
Citaat:
M'n puistjes lijken minder te worden. Heb er nu vier geloof ik. Mijn huidje lijkt gewoon een stuk rustiger. Aangekomen ben ik ook nog niet. Maar dat gebeurt denk ik ook niet als je gewoon blijft eten wat je altijd eet. Misschien wordt de drang naar eten groter, maar als je daar aan toegeeft zul je wel aankomen ja. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Succes.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik gebruik zelf tea tree facewash en creme. Zeer goedkoop bij kruidvat te krijgen. Zeepvrij en vetvrij, dus droogt huid niet uit en maakt hem ook niet vet. Het is een oorspronkelijk aboriginal middel en wordt tegenwoordig gebruik om wondjes te genezen/ versnellen en om puistjes te voorkomen. Het doodt namelijk ook bacteriën die het kunnen veroorzaken. Daarnaast drink ik veel water en groene thee/rooibos/witte thee, slik ik biergist en selenium-zink pillen en vitamine c. En verder er gewoon echt niet aankomen en niet teveel wassen. Eigenlijk mag ik niet klagen, want ik heb er eigenlijk geen last van. Soms een plekje, maar sinds ik van de winter in mijn hals opeens een 'aanval' kreeg was het even een soort huidverzorgingobsessie. Bleek uiteindelijk een soort uitslag van mijn wollen jas te zijn en sindsdien verzorg ik me gewoon goed.
Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 09:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het gewoon sporadisch hebt zijn het gewoon puistjes die ontstoken zijn. Een puistje mag je uitduwen maar als die rijp is. Als die rijp is, heeft die een geel kopje. Als dat zo is, is dat een teken dat de huid klaar is om het puistje af te voeren. Als het nog geel kopje is ga je alleen je huid maar beschadigen aangezien je huid dan nog te dik is waardoor je harder gaat moeten duwen en je epidermes gaat kapot maken met als resultaat dat de roodheid eens zo hard is. De enige goede manier om een puistje weg toe doen (die rijp is): - neem een naald, steek hem door het vuur en daarna de naald ontsmetten met ontsmettingsalchol (om het zwart ervan af te doen) - puistje ook al eens ontsmetten - wrijf met je naald over het puistje zodat die opengaat - als de talg er spontaan uitkomt mag je verder gaan en anders moet je nog een 6tal uur wachten en opnieuw proberen - stel dus dat de talg eruit komt dan duw je zachtjes met twee watjes rond het puistje zodat de talg er volledig uit is (totdat je wat bloed ziet) - hierna de 'wonde' terug ontsmetten - over de wonde na de ontsmetting doe je er wat camouflage op met een camouflagestift! MAAR! De camouflagestift moet Salyctic ACID bevatten want anders gaat die terug ontstekken. Het zuur gaat ervoor zorgen dat eventueel restjes opdrogen en dat er geen nieuwe bacteriën in de wonde geraken. Bovendien zal de huid lichtjes geexfolieerd worden enzo sneller genezen. Vichy heeft zo'n stiftje maar ook eucerin etc. De roodheid die je krijgt na het uitduwen van een puistje is normaal dat zijn gewoon bloedcellen die zich naar de wonde begeven om het te doen herstellen. Na een enkele uren tot een dag zal de roodheid wegzijn.
||
Citaat:
![]() Trek er een foto van? Ik gok dat het dan gewoon een ontsteking is, vandaar ook de roodheid. Een ontsteking is niet gelijk aan een puist. Aan ontstekingen kan je trouwens bitter weinig doen en je mag blij zijn dat je ze op je neus krijgt want daar is de huid veel dunner en gaat de ontsteking veel sneller weg! Ergens anders in het gezicht kan het weken blijven staan ![]() Wat ze je ook aanraden, blijf ervan af met: ijs, stoom, warm water, tandpasta,...Het gaat de ontsteking alleen maar boos maken en nog meer ontsteken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Puist gaat maar niet weg Daantje_0705 | 8 | 20-10-2012 21:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Biergist Tabletten (Puisten) Naughty Clown | 11 | 19-08-2011 08:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Goed spul tegen puisten? Records070 | 1 | 07-07-2011 12:25 | |
Lichaam & Gezondheid |