Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 12:27
TiM
TiM is offline
Ik heb soms hele dromen terwijl ik wakker ben, gewoon net als normale dromen, alleen kan ik ze dan een heel klein beetje sturen.
Gebeurt dus ook in de 'voor je uit staar-fase'
Maar het zijn altijd rotte dromen, verongelukte mensen enzo..meer mensen hier last van?
Ook mijn normale dromen 's nachts gaan 9 van de 10 keer over vreemdgaan, dood, etc. etc.
Maar ik ben echt wel een heel vrolijk typje enzo

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 12:32.
Advertentie
Oud 27-07-2005, 17:00
TiM
TiM is offline
up
Oud 27-07-2005, 17:55
Verwijderd
all the time de laatste tijd. vaak over ongelukken enzo, en dan vooral van die 'hoe zou het zijn als' gedachten. vaak zak ik ook echt onwijs diep weg. en dan staar ik inderdaad. de laatste tijd heb ik het ook weer heel veel. omdat er de afgelopen weken veeel nieuwe indrukken, mensen, dingen zijn bijgekomen in mijn hoofd waar ik over nadenk. en dat zorgt v oor staarmomenten. waarik ook soms bijna niet uitkom.
Oud 27-07-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
TiM schreef op 27-07-2005 @ 13:27 :
Ik heb soms hele dromen terwijl ik wakker ben, gewoon net als normale dromen, alleen kan ik ze dan een heel klein beetje sturen.
Gebeurt dus ook in de 'voor je uit staar-fase'
Maar het zijn altijd rotte dromen, verongelukte mensen enzo..meer mensen hier last van?
Ook mijn normale dromen 's nachts gaan 9 van de 10 keer over vreemdgaan, dood, etc. etc.
Maar ik ben echt wel een heel vrolijk typje enzo
Ik heb zoiets een tijdje gehad. Dromen terwijl je wakker bent. Mijn dromen gingen ook over ongelukken. Bloederige ongelukken die mij gebeurden. Het ging verder dan gewoon wegdromen, want ik zag het voor me alsof het echt was.

Ik heb erover gesproken met mijn huisarts en leerlingenbegeleider. Zij zeiden allebei (onafhankelijk van elkaar) dat het heel normaal was voor de leeftijd (ik was destijds 18).

Ik ben nu bijna 19 en heb er geen last meer van.
Oud 27-07-2005, 18:10
vans
vans is offline
vaak in de periode tussen wakker zijn en slapen.
soms heb ik ook dat ik droom dat ik sta, of loop en dan omval en het ook net voelt alsof ik omval, dan schrik ik wakker.
maar mijn dromen gaan meestal over leuke dingen als barbapapa en lowlands ofzo.
Oud 27-07-2005, 19:21
TiM
TiM is offline
Ah, dus het is wel normaal opzich? En jullie zijn er dus vanzelf vanaf gekomen?
Oud 27-07-2005, 21:50
Vejji
Vejji is offline
ik droom nonstop elke avond dat ik neer word geschoten, heb ik nu ook overdag
Oud 27-07-2005, 21:53
MightyDuck
MightyDuck is offline
Heb je nog gewoon lucide dromen Timmie
Oud 27-07-2005, 22:01
Verwijderd
Toen het niet zo goed ging, dagdroomde ik elke dag over dat iemand me dood zou rijden, ik voor een trein zou komen, dat soort dingen. Tegenwoordig staar ik ook nogal veel, ik kan een uur lang uit het raam kijken zonder iets te doen. Niet echt met positieve gedachtes, misschien een manier van verwerken.
Oud 28-07-2005, 12:34
Antinoniem
Antinoniem is offline
heb ik vaak ook wel "last" van. Volges mij is het gewoon de angst die je over watdanook hebt die dan naar boven komt zeg maar. Gewoon proberen je er niets van aan te trekken
Oud 28-07-2005, 18:37
Chance
Chance is offline
Hmm.. vervelend zeg! Zelf heb ik dat nog nooit gehad, eigk ook nog nooit echt een nachtmerrie. Ik heb wel heel vaak dagdromen, maar dan wel over normale dingen...
Ik denk niet dat je er iets aan kunt veranderen...
Oud 28-07-2005, 22:24
TiM
TiM is offline
Tlijkt op normaal denken
maar ik stuur het niet echt..
en altijd zijn het van die zieke gedachtes..
Meestal over dat ik doodga, en hoe anderen dan verdergaan met hun levens enzo
Oud 06-08-2005, 22:27
TiM
TiM is offline
heb weer een nieuwe.. oorlog, dierbaren dood of ik, stomme keuzes, damn, ik wordt er echt moe van
Oud 06-08-2005, 22:59
Anijs
Anijs is offline
Ik dagdroom heel veel, en ik droom ook heel vaak tussen het wakker zijn en het slapen in, dromen waarvan je weet dat je aan het dromen bent maar het niet kunt stoppen, en die dromen gaan echt over de stomste dingen, iets dat ik op tv heb gezien, bijvoorbeeld een gewone schrale film, en dan word ik helemaal beklemt door de mensen of de dingen die daarin gebeurde, terwijl het niets ernstigs was of is.

Maar ik droom niet heel vaak over verongelukte of dode mensen. Meestal gewoon over een situatie die niet fijn is. Ben je ook bang voor datgene wat je droomt?
Oud 07-08-2005, 11:17
Morri
Morri is offline
Ik herken dat wel ja, heb er zelf ook wel last van. Alleen ben ik niet echt 'weg' zeg maar, ik ben dan gewoon in gedachten maar merk bv. wel wat er om me heen gebeurd. Ik ga ook niet zitten staren, want ik kan pas rustig denken als ik aan het lopen of fietsen ben, ik kan namelijk heel moeilijk stil zitten.
Oud 07-08-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
TiM schreef op 27-07-2005 @ 20:21 :
Ah, dus het is wel normaal opzich? En jullie zijn er dus vanzelf vanaf gekomen?
Ik wel ja. Heb er wel een vreemde maar fijne fascinatie voor horrorfilms aan over gehouden...
Oud 07-08-2005, 19:09
TiM
TiM is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 06-08-2005 @ 23:59 :
Ben je ook bang voor datgene wat je droomt?
Ergens wel ja..
Oud 07-08-2005, 21:03
Spoonie
Spoonie is offline
heb ik altijd als ik op de fiets zit en dan kan ik mij ook helemaal niet meer herineren hoe ik gefietst ben en waar ik allemaal langs ben geweest
Oud 08-08-2005, 09:46
Verwijderd
Ik kan me altijd vrij realistisch inbeelden hoe ik van de fiets zou vallen. Hoe mijn gezicht op de stoep rand terecht komt en vol open wonden komt te zitten. Hoe mijn heupen uit de kom schieten en dat ik uren moet wachten op hulp. Dan maak ik me druk hoe mijn vriend zou reageren en hoe het zou zijn om voor altijd met littekens op mijn gezicht te moeten zitten.

Soms maak je daar mensen bang mee.
Oud 08-08-2005, 11:16
TiM
TiM is offline
zo had ik het idd ook een tijdje, dat is gelukkig over
Oud 08-08-2005, 15:35
Verwijderd
je droomt over dingen die je bezighouden.. in je dromen verwerk je waar je mee bezig bent.. dus ben je misschien niet (onderbewust) heel erg met die dingen bezig?
Oud 08-08-2005, 15:36
TiM
TiM is offline
ja mss wel een beetje.. tzijn vooral angsten though
Oud 20-08-2007, 14:16
Praganonut
Praganonut is offline
Ik heb andere vorm van dagdromen eigenlijk..
Ik dagdroom al sinds heel jong al over van alles en nog wat.
door beelden op een muur te projecteren. IMAX is er niets bij.

Zoals inderdaad hoe had ik dit moet oplossen enzo en ook om frusts weg te laten vloeien. Maar ook happy thoughts.

Laatste tijd is het gewoon gelijk slapen maar vroeger kon ik zelfs halve dagen dagdromen.
Oud 20-08-2007, 14:23
Verwijderd
wtf is dit voor een up?
Oud 20-08-2007, 14:25
Verwijderd
Idd...ajb geen oeroude topics uppen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten