Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2007, 23:24
Verwijderd
hallo, ik ben 2 dvd's kwijtgeraakt die ik van de videotheek had gehuurd...ik maak me nogal zorgen over de prijs die ik nu moet betalen...weet iemand hoeveel mij dit ongeveer gaat kosten ???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2007, 23:25
Briseïs
Briseïs is offline
En nu wil je hier die dvd's kopen?

Verkeerd subforum schattebout.
Oud 14-08-2007, 23:26
Verwijderd
nee ik vraag me af of hier iemand weet hoeveel ik nu ongeveer aan die videotheek moet betalen als boete omdat ik ze kwijt ben
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 23:30
Verwijderd
Ik verplaats hem even naar Werk, geld & recht, geen idee waar hij anders zou moeten.
Voor de forumbazen door: Sorry als jullie er ook niets mee kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 00:33
Verwijderd
Ik denk de aanschafprijs plus een boete, maar daar kunnen we hier eigenlijk geen zinnig ding over zeggen omdat wij die hele fokking videotheek niet kennen. Snap dat dan.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 00:53
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
EazyV schreef op 15-08-2007 @ 00:24 :
hallo, ik ben 2 dvd's kwijtgeraakt die ik van de videotheek had gehuurd...

Je zit nu met een heel groot probleem, ik zou maar eens een goede advocaat nemen als ik jou was.

Citaat:
EazyV schreef op 15-08-2007 @ 00:24 :

ik maak me nogal zorgen over de prijs die ik nu moet betalen...weet iemand hoeveel mij dit ongeveer gaat kosten ???
Reken maar op een schadevergoeding van 15.000 tot 20.000 €
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:19
Verwijderd
Ga 't vragen bij de videotheek, ik denk niet dat het heel veel geld zal kosten. Nieuwprijs (€15/20 per stuk?) plus nog een boete, dus in totaal misschien €50,- ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:49
Nona
Nona is offline
Ik weet niet of je daar wel aan komt hoor. Die afgeragde dingen van de videotheek zijn allang geen 15 euro per stuk meer waard.
Oud 15-08-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 15-08-2007 @ 11:49 :
Ik weet niet of je daar wel aan komt hoor. Die afgeragde dingen van de videotheek zijn allang geen 15 euro per stuk meer waard.
nadeel is dat een videotheek ze niet gewoon koopt zoals bij de winkel. maar bijv bij warner bros.
je ziet toch ook als een film net uit is, heel veel dvd's van een soort daar liggen. en daarna vind je niet meer hetzelfde aantal van die soort liggen als de film weer wat ouder is.

videotheek schijnt een aantal te huren, en een aantal te kopen van één film.
maar inderdaad gewoon even vragen bij de videotheek.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 11:51
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-08-2007 @ 11:49 :
Heb mij laten vertellen dat videotheken gemiddeld z'n 150 euro per titel moeten neertellen omdat ze ook moeten betalen aan de Buma/Stemra. Ze mogen niet zomaar wat films in de schappen zetten, alles wat ze verhuren gebeurd met overleg met de uitgevers anders zijn ze illegaal bezig.

Bij de CDR staat in de algememe voorwaarden dit over vermiste LP's, CD's of DVD's ..

Cd, lp of muziek-dvd kwijt of beschadigd
Zoekgeraakte of beschadigde cd's, lp’s of muziek-dvd's moeten worden vergoed op basis van de winkelprijs inclusief BTW, met een minimum van € 22,-. Sommige cd’s, lp’s of muziek-dvd's zijn onvervangbaar. Bij zoekraken of beschadiging wordt in dat geval de cataloguswaarde in rekening gebracht, met een minimum van € 70,- per exemplaar.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 13:11
belli
belli is offline
ligt aan de uitgever en aan de leeftijd van de dvd. en ook wel een beetje aan de videotheek zelf. als het een nieuwe film was zal het meer zijn dan een oude. ik heb een tijd in een videotheek gewerkt. wij rekenden 20 euro per kwijtgeraakte weekfilm. dagfilm zou ik eigenlijk niet weten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 15-08-2007 @ 12:51 :
Heb mij laten vertellen dat videotheken gemiddeld z'n 150 euro per titel moeten neertellen omdat ze ook moeten betalen aan de Buma/Stemra. Ze mogen niet zomaar wat films in de schappen zetten, alles wat ze verhuren gebeurd met overleg met de uitgevers anders zijn ze illegaal bezig.

Bij de CDR staat in de algememe voorwaarden dit over vermiste LP's, CD's of DVD's ..

Cd, lp of muziek-dvd kwijt of beschadigd
Zoekgeraakte of beschadigde cd's, lp’s of muziek-dvd's moeten worden vergoed op basis van de winkelprijs inclusief BTW, met een minimum van € 22,-. Sommige cd’s, lp’s of muziek-dvd's zijn onvervangbaar. Bij zoekraken of beschadiging wordt in dat geval de cataloguswaarde in rekening gebracht, met een minimum van € 70,- per exemplaar.
Die €150,- betalen ze volgens mij voor de rechten om een film te mogen verhuren, niet voor de film zelf. Dus of je nu 1 titel hebt of 5, dat bedrag blijft gelijk (maar per dvd betaal je weer een aanschafprijs). (Maar ik kan er ook naast zitten.)
Als ze dus een dvd kwijt zijn, dan hebben ze wel gewoon nog die rechten om 'm te mogen verhuren en moeten ze gewoon een nieuwe dvd kopen, die zijn vaak niet zo duur.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 21:18
Fantôme
Fantôme is offline
bel ze gewoon ff op, dan weet je het...
Oud 16-08-2007, 09:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2007 @ 01:33 :
Ik denk de aanschafprijs plus een boete
Daarom zou ik maar zo snel mogelijk naar de videotheek gaan, want die boete blijft natuurlijk doorlopen. Zeker bij dagfilms loopt dat snel op.
Reageren

Regels voor berichten