Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2007, 10:02
D-sire
D-sire is offline
Gisteravond op stap geweest en zonder pinpas thuisgekomen. Meteen dat nummer gebeld om mijn pas te laten blokkeren (heb me nog verbaasd over het feit dat ze daar gewoon medewerkers hebben zitten om half 4 's nachts ). Anyway, de pas is nu geblokkeerd en er is een nieuwe aangevraagd.

Omdat ik een vermoeden heb waar de pas kan zijn, zou ik vanmiddag even terug kunnen gaan naar die kroeg om na te vragen of ze wat hebben gevonden. Maar heeft dit eigenlijk wel nut? Kan de bank (Rabobank in mijn geval), als ik mijn pasje terug heb de blokkering weer ongedaan maken? Heb anders niet zo'n zin om er echt moeite voor te gaan doen, ben behoorlijk brak nu
Oud 10-08-2007, 10:06
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
D-sire schreef op 10-08-2007 @ 11:02 :
Gisteravond op stap geweest en zonder pinpas thuisgekomen. Meteen dat nummer gebeld om mijn pas te laten blokkeren (heb me nog verbaasd over het feit dat ze daar gewoon medewerkers hebben zitten om half 4 's nachts ). Anyway, de pas is nu geblokkeerd en er is een nieuwe aangevraagd.

Omdat ik een vermoeden heb waar de pas kan zijn, zou ik vanmiddag even terug kunnen gaan naar die kroeg om na te vragen of ze wat hebben gevonden. Maar heeft dit eigenlijk wel nut? Kan de bank (Rabobank in mijn geval), als ik mijn pasje terug heb de blokkering weer ongedaan maken? Heb anders niet zo'n zin om er echt moeite voor te gaan doen, ben behoorlijk brak nu
't Lijkt mij dat ze dat niet kunnen unblokkeren. Geen idee hoe dat zit. Maar als ie nu geblokkeerd is, en je hebt een nieuwe aangevraagd.. Dan zit het wel goed toch?
Oud 10-08-2007, 10:09
ekki
ekki is offline
Ik vermoed dat deblokkeren goedkoper is dan een nieuw pasje. Zeker weet ik het niet.
Oud 10-08-2007, 10:11
denvermax
denvermax is offline
de blokkering op je rekening kun je volgens mij gewoon opheffen, maar je krijgt wel een nieuwe pas, met een nieuw bijbehorend pas nummer, meestal 1 cijfer hoger van het pasnummer dat je vorige had.

ik zou echt sterven zonder mijn pinpas .
Oud 10-08-2007, 10:23
T_ID
T_ID is offline
Natuurlijk kan een blokkering ongedaan gemaakt worden. Of je met hetzelfde pasje door mag als je die terug zou vinden weet ik niet.
Oud 10-08-2007, 10:29
Verwijderd
Ik denk dat het wel kan, maar als je al een nieuwe pas hebt aangevraagd, komt de oude sowieso te vervallen, geloof ik. Dus veel zin heeft het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 11:13
Ivo
Ivo is offline
Als je je pasje kwijt bent, wordt normaal gesproken alleen het betreffende pasje geblokkeerd, en krijg je een nieuwe waarmee je meteen je rekening weer kan gebruiken (zodra je dat pasje hebt dus).
Heb je in de tussentijd geld nodig, kan je gewoon geld overmaken naar een andere rekening. Je kan dus bijvoorbeeld gewoon 200 euro overmaken naar je ouders en dan aan hen vragen of ze dat even voor je willen pinnen. Dan kun jij weer gewoon je boodschappen doen enzo. En ook je automatische incasso's kunnen normaal gesproken nog gewoon van je rekening afgeschreven worden.

Even terug gaan naar de kroeg zou ik zelf wel doen. Maar dat is dan meer voor m'n eigen gemoedsrust. Als ie is teruggevonden en is afgegeven bij de betreffende kroeg weet je tenminste zeker dat ie niet is gejat/ in verkeerde handen terecht is gekomen.
Maar het oude, geblokkeerde pasje komt zowieso wel te vervallen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 13:16
Aine
Aine is offline
Ja dat kan. Toen ik de mijne kwijt was (rabobank) en hem terug kreeg (eerlijke vinder ) kon ik met mijn id naar de rabobank en kon de blokkering meteen weer worden opgeheven. Ik heb gewoon mijn oude kunnen doorgebruiken en geen nieuwe gehad. Maar ik was redelijk snel met het opheffen van de blokkering.
Oud 10-08-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Aine schreef op 10-08-2007 @ 14:16 :
Ja dat kan. Toen ik de mijne kwijt was (rabobank) en hem terug kreeg (eerlijke vinder ) kon ik met mijn id naar de rabobank en kon de blokkering meteen weer worden opgeheven. Ik heb gewoon mijn oude kunnen doorgebruiken en geen nieuwe gehad. Maar ik was redelijk snel met het opheffen van de blokkering.
Ja waarschijnlijk had je nog geen nieuwe aangevraagd dan, of de aanvraag daarvoor was nog niet verwerkt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 20:31
zoemzoem
zoemzoem is offline
Bij de postbank kan dat niet. Ben ook een keer mijn portemonnee kwijtgeraakt en heb toen mijn pasjes geblokkeerd, maar onblokkeren ging helaas niet meer toen ik mijn portemonnee terughad (volgende ochtend).
Oud 10-08-2007, 20:34
D-sire
D-sire is offline
Dit is heeel erg... ik wilde vanmiddag even naar de winkel gaan en pakte mijn jas. Ik bleek de pinpas in een ander zakje te hebben gedaan dan in de zakken waar ik normaal gesproken alles in stop en ik had niet door dat dat dus een andere zak was, omdat ik moest opschieten omdat die garderobemeneer op me stond te wachten
Meteen met de Rabobank gebeld en de aanvraag voor de nieuwe pas kon nog net ongedaan worden gemaakt. Ik hoefde daarna inderdaad alleen nog met m'n ID en pinpas naar de bank en het was opgelost. Ben wel opgelucht

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 07:24.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:22
ekki
ekki is offline
De aanvraag kon niet ongedaan worden gemaakt? Maar je 'oude' pas ik wel opnieuw geactiveerd?

Wel zo prettig. Ik zou mezelf wel behoorlijk voor m'n kop slaan dat ie gewoon in m'n jaszak zat .
Oud 11-08-2007, 07:25
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ekki schreef op 10-08-2007 @ 22:22 :
De aanvraag kon niet ongedaan worden gemaakt? Maar je 'oude' pas ik wel opnieuw geactiveerd?

Wel zo prettig. Ik zou mezelf wel behoorlijk voor m'n kop slaan dat ie gewoon in m'n jaszak zat .
Typfoutje: "kon nog net ongedaan worden gemaakt"
En ja, het is behoorlijk stom
Oud 12-08-2007, 21:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
D-sire schreef op 11-08-2007 @ 08:25 :
Typfoutje: "kon nog net ongedaan worden gemaakt"
En ja, het is behoorlijk stom
Ah, ok. Handig .

Achja, wat is stom? Zulke dingen gebeuren gewoon. Liever in je eigen jaszak dan dat iemand gaat proberen misbruik van de pas te maken. Maar ik zou het voor mezelf wel suf vinden, ja.
Oud 14-08-2007, 21:26
Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb onlangs een nieuwe pas aangevraagd omdat de oude vol scheuren zat en soms weigerde. Nooit aangekomen via de post, dus liet ik de nieuwe blokkeren. Hadden ze voor de lol ook maar meteen de oude geblokkeerd.

Ben bij de bank geweest, met id enzo, binnen een paar minuten was ie weer gedeblokkeerd.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 11:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 11:23 :
Natuurlijk kan een blokkering ongedaan gemaakt worden. Of je met hetzelfde pasje door mag als je die terug zou vinden weet ik niet.
dat is niet juist.
bij de rabobank is het in ieder geval zo, als je pas geblokkeerd is. door bijv 3 keer verkeerde pincode in een winkel, dat hij wel gedeblokkeerd kan worden. (omdat dan de magnetische strip gedeblokkeerd is)

Waneer je gaat internetbankieren en je 3 keer verkeerde pincode intoetst, word de chip geblokkeerd. En deze kan dan niet meer worden gedeblokkeerd.

Wanneer je een pas kwijt raakt, weet ik het niet zeker, maar volgens mij kan hij dan nog gedeblokkeerd worden.
Denk dat je dan even met je pas en ID langs kantoor moet gaan.

Ik ben nog maar een n00b die bij de rabo werkt :')
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 10-08-2007 @ 12:13 :

Heb je in de tussentijd geld nodig, kan je gewoon geld overmaken naar een andere rekening. Je kan dus bijvoorbeeld gewoon 200 euro overmaken naar je ouders en dan aan hen vragen of ze dat even voor je willen pinnen. Dan kun jij weer gewoon je boodschappen doen enzo. En ook je automatische incasso's kunnen normaal gesproken nog gewoon van je rekening afgeschreven worden.

In dit geval kan je ook gewoon even langs de bank gaan met legitimatie en zeggen dat je van reknr. ******** graag geld wilt krijgen. Omdat je je pas kwijt bent. (Emergency Cash noemen ze dat dan)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 11:23 :
Ik denk dat ze vooral bedoelt dat ze zich afvaagt of ze ze kan bellen en het blokkeren van haar huidige pas ongedaan kan laten maken zodat ze geen nieuwe pas en pincode krijgt, en dat kan niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten